Na BIOS update veel gluid uit de koeler (Fan)

Status
Niet open voor verdere reacties.

AIMIK

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2003
Hallo;
Ik heb een vraag, na updaten van mijn BIOS de fan of de koeler maak veel herri(geluid)!!
Is deze normaal of niet?
Dank u zeer,

waarom heb je de bios geupdated???

Ik moest het omdat ik kon windows xp niet installeren, na aantal dagen zoeken ben ik achter gekomen dat ik moest mijn BIOS updaten, daarna kon ik wel windows xp installeren.
Nu sinds de updaten van BIOS hoor ik veel gluid van de fan, het lijk of hij gaat harder of sneller werken.

Mijn probleem is nog niet opgelost!!!
Kan niemand echte goede tips geven ?!!!!!!!!!!

Hallo

Heb je ook al eens het koelblok v/d c.p.u. , de natuurlijke aanzuigopeningen en alle fan's zuiver gemaakt ???

Peter

Ik moest het omdat ik kon windows xp niet installeren, na aantal dagen zoeken ben ik achter gekomen dat ik moest mijn BIOS updaten, daarna kon ik wel windows xp installeren.
Nu sinds de updaten van BIOS hoor ik veel gluid van de fan, het lijk of hij gaat harder of sneller werken.

Misschien is in de update een instelling verwerkt dat de cooler meer RPM maakt en dus sneller gaat draaien???

Misschien is in de update een instelling verwerkt dat de cooler meer RPM maakt en dus sneller gaat draaien???

Beste Merkie,
Hoe kan ik dt achter komen, en als het zo is hoe kan ik het afstellen of oplossen?
groete,

Na het updaten van het Bios, wel een Bios reset gedaan?

Kijk eens in het bios bij "pc health" of iets dergelijks.(afhankelijk van het bios wat de benaming is)

Na het updaten van het Bios, wel een Bios reset gedaan?

Kijk eens in het bios bij "pc health" of iets dergelijks.(afhankelijk van het bios wat de benaming is)

Beste Crash,
Nee dat heb ik niet gedaan, ik weet het niet hoe moet ik het doen!

Kijk in de handleiding van het moederbord of er een CMOS-Clear jumper op het moederbord zit. Anders kun je ook de moederbord batterij er voor 10 á 20 minuten afhalen. Wel de stroom afkoppelen. Na die tijd de batterij terug zetten en het bios is gereset, dan de instellingen nalopen.

Welk moederbord heb je?

PS ik heb je vraag verplaatst Windows XP ---->>>> bios.

Kijk in de handleiding van het moederbord of er een CMOS-Clear jumper op het moederbord zit. Anders kun je ook de moederbord batterij er voor 10 á 20 minuten afhalen. Wel de stroom afkoppelen. Na die tijd de batterij terug zetten en het bios is gereset, dan de instellingen nalopen.

Welk moederbord heb je?

PS ik heb je vraag verplaatst Windows XP ---->>>> bios.

In de handleiding van het moederbord staat dat er wel een clear CMOS-JP1 zit.
Hoe kan ik met deze werken dan?

Staat er geen uitleg hoe je deze moet gebruiken?

Normaal de stroom afkoppelen> jumper verplaatsen > jumper weer terug zetten > pc opstarten.

Staat er geen uitleg hoe je deze moet gebruiken?

Normaal de stroom afkoppelen> jumper verplaatsen > jumper weer terug zetten > pc opstarten.

Ja wel ik heb hem net gevonden.
Na pc opstarten hoef ik geen instellingen doen of iets anders instellen?

Je kan eventueel in het Bios de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" inladen. Je moet zo ie zo de datum en tijd in het Bios opnieuw instellen.

Je kan eventueel in het Bios de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" inladen. Je moet zo ie zo de datum en tijd in het Bios opnieuw instellen.

Waneer moet ik de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" inladen?
Daarna of daarvoor?

Eerst, daarna pas de datum en tijd instellen.

Het is 1 van de 2 die je hebt, het zijn verschillende benamingen voor dezelfde funktie.

Eerst, daarna pas de datum en tijd instellen.

Het is 1 van de 2 die je hebt, het zijn verschillende benamingen voor dezelfde funktie.

Goed, Hoe moet ik begginen?
Eerst opstarten met DEL naar BIOS de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" inladen en daarna pc OFF, stekker uit, Case open zoeken naar Clear CMOS( remove, terugzetten, opstarten, datum en tijd in de BIOS instellen)
Is dit goed of niet?
Heeft u nog tips?

Nee eerst de CMOS-Clear jumper gebruiken, dan opstarten en het Bios ingaan, de "Defaults" laden. Daarna pas de datum/tijd instellen.

Nee eerst de CMOS-Clear jumper gebruiken, dan opstarten en het Bios ingaan, de "Defaults" laden. Daarna pas de datum/tijd instellen.
En als ik dit doen dan de BIOS is niet meer geupdate of wel?
Moet ik hem daarna weer updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan