Windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

icamen

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Gisteren was ik een game aan het spelen, en de pc bleef hangen, heb hem afgezet, en terug opgestart, toen bleef hij terug hangen, toen terug afgezet en toen starte hij op en vroeg in veilige modus .... je weet wel hoe dat gaat, dus ik kies een optien hij laat het opstart scherm zien van XP, daarna gebeurt er niets meer, het beeld wordt Grijs, dus windows start niet op.

Videokaart is redelijk nieuw.

Help :(

Maak eerst de Pc maar eens open,en kijk of alles nog draait,fan van voeding,fan van videokaart en koeling,en er geen stofnesten zitten etc

Titel van je vraag aangepast. Help zegt niks over je probleem

heb je F8 eprobeered in de opstarten en dan kiezen voor de optie de laatste goed configuation.
in het geval van de pc start nog eens in de vielig modus dan raad ik je eens de atste software te verwijderen.
en dan opnieuw starten.
als de pc ged start kun je naar start/ uitvoeren (run) en type je sfc /scannow de Xp cd moet in de cd rom zijn dan gaat de c zoeken enverplatsen de gooie files die vervanged door andere software instalaties.
6es

heb je F8 eprobeered in de opstarten en dan kiezen voor de optie de laatste goed configuation.
in het geval van de pc start nog eens in de vielig modus dan raad ik je eens de atste software te verwijderen.
en dan opnieuw starten.
als de pc ged start kun je naar start/ uitvoeren (run) en type je sfc /scannow de Xp cd moet in de cd rom zijn dan gaat de c zoeken enverplatsen de gooie files die vervanged door andere software instalaties.
6es

Hij start zelfs niet op in Safemodus ......
Ook niet in Laatste goed configuation

met F8 als de pc starten lukt het wel om bij e dos scherm te komen?
als het zo is dan type c:\document and setiings \JOUW profile\sfc /scannow

met F8 als de pc starten lukt het wel om bij e dos scherm te komen?
als het zo is dan type c:\document and setiings \JOUW profile\sfc /scannow

Wel ik start op , F8 , keuzes .....
Als ik voor Safe Modus kies krijg ik een aantal meldingen met achteraan driver....
en dan stopt hij en gaat niet meer verder.
Als ik op Start Windows normaal op klik , dan krijg ik , zoals ik al vermaelde een grijs scherm , dus in een DOS scherm geraak ik niet, of jij moest mij weten te zeggen ?:thumb:

derde keuze geeft aan daat je *** zien welke hardware maakt je pc traag.. mestal de grafisch kaart. is die ingeboud of los?

haal het eruit en start de pc. als je een ingeboude heeft dan probber die maar en kijk even niet dan sluit de pc af .de kaart inprikken en instaleren

haal het eruit en start de pc. als je een ingeboude heeft dan probber die maar en kijk even niet dan sluit de pc af .de kaart inprikken en instaleren

Heb geen ingebouwde denk ik , of toch ? , ben momenteel op het werk , kan het nu niet zien natuurlijk, maar ik dacht dat ik geen ingebouwde had

Heb geen ingebouwde denk ik , of toch ? , ben momenteel op het werk , kan het nu niet zien natuurlijk, maar ik dacht dat ik geen ingebouwde had

Ik lees niet of je een PC of laptop hebt. Bij een laptop, blijft de laatste situatie in het geheugen, dus als de laptop hangt, komt hij in die staat terug. Als helemaal niets helpt, kun je alleen het geheugen verwijderen er even uit laten en dan terug zetten.
Als het een PC is, en je kunt zelfs niet in je BIOS komen, om bijvoorbeeld op te starten vanaf de CD, is gisteren de PC al gestorven, en komt hij echt niet spontaan tot leven.

Probeer exact te vertellen wat er gebeurt bij het aanzetten, met wel of niet lopen van de voeding, het wel of niet zien van biosmeldingen op het scherm en eventule piepje bij het starten tellen.
Sucses

Ik lees niet of je een PC of laptop hebt. Bij een laptop, blijft de laatste situatie in het geheugen, dus als de laptop hangt, komt hij in die staat terug. Als helemaal niets helpt, kun je alleen het geheugen verwijderen er even uit laten en dan terug zetten.
Als het een PC is, en je kunt zelfs niet in je BIOS komen, om bijvoorbeeld op te starten vanaf de CD, is gisteren de PC al gestorven, en komt hij echt niet spontaan tot leven.

Probeer exact te vertellen wat er gebeurt bij het aanzetten, met wel of niet lopen van de voeding, het wel of niet zien van biosmeldingen op het scherm en eventule piepje bij het starten tellen.
Sucses

Ik heb een PC.
Ik kan wel in BIOS.

Ik druk op de knop om hem op te starten.
dan krijg ik na een tijdje het scherm met de mogelijkheden :1 Safe Modus
2 Safe Modus + netwerk
3 Safe modus met prompt
4 Last known ....
5 Windows gewoon opstarten
Seconden tellen af van 30 tot 0....

Als ik safe modus kies dan begint hij vanalles te geven=> Drivers meestal, dan krijg ik een keuze om op ESC te drukken om iets te stoppen, wat weet ik niet, als ik nu ESC druk of niet hij blijf daar toch op hangen.

Kies ik Last good known.... dan laat hij het beeld zien van XP met daaronder de balk die aan het aden is, daarna springt mijn beeld op Grijs.
Ook met window gewoon starten krijg ik het beeld Grijs na een tijdje, net voor het grijs wordt zie ik iets verspringen in het beeld, net van ik wil wel maar kan niet.

Dit alles gebeurde gisteren na een game NHL07 dat ik regelmatig speel online, na de Crash(Freeze) heb ik de PC terug opgestart, dat deed hij vlekkeloos, na de opstart gaf hij iets van istalling van windows, wat het was weet ik niet maar heb op Cancel geklikt, toen bleef hij terug hangen, wat hij wilde installen was iets van Unload of zoiets ????
Van toen niets meer, heb de videokaart er eens uitgehald + de harde schijven , de pc met de stofzuiger gekuist, en alles terug erin gezet, de hele nacht af gezet, en s'morgens terug geprobeert maar .... nothing, ik dacht misschien te warm , al heb ik 6 coolers.

Ik heb meerder pc gerpereerd met hetzelfde probleem als het me niet lukt dan ga ik naar Bios en laat ik de pc van de Cdrom starten
als de pc opnieuw opstart met de cd dan gaat hij naar de installatie.
hier ga ik een upgrade uitvoeren. het lut niet altijd vandaar komt hijop de dos scherm en dan typy ik sfc /scannow en hut lukt me elke keer de pc terug te zetten met all gegevens.
als er een hardware probleem dat doe ik in u geval. ik open de kast verwijder ik als de , geheugen, de kabels van de Hd en de CDrome start ik de pc . natuurijk krijg ik niks te zien maar dan heb ik de foutmeldingen van de hardware weg gehaalt.
dan zet ik als terug en start ik opnieuw. doet het ?dan is het goed maar dan verwijder ik de laatste software die ik voor de crash heb geinstallered en dan draai ik registery machine en spypot en de Virus scanner.
het moet goed zijn

Ik heb meerder pc gerpereerd met hetzelfde probleem als het me niet lukt dan ga ik naar Bios en laat ik de pc van de Cdrom starten
als de pc opnieuw opstart met de cd dan gaat hij naar de installatie.
hier ga ik een upgrade uitvoeren. het lut niet altijd vandaar komt hijop de dos scherm en dan typy ik sfc /scannow en hut lukt me elke keer de pc terug te zetten met all gegevens.
als er een hardware probleem dat doe ik in u geval. ik open de kast verwijder ik als de , geheugen, de kabels van de Hd en de CDrome start ik de pc . natuurijk krijg ik niks te zien maar dan heb ik de foutmeldingen van de hardware weg gehaalt.
dan zet ik als terug en start ik opnieuw. doet het ?dan is het goed maar dan verwijder ik de laatste software die ik voor de crash heb geinstallered en dan draai ik registery machine en spypot en de Virus scanner.
het moet goed zijn

Mogelijk heb je een virus en als je toch van de CD opnieuw opstart (wel in de bios de bootvolgorde even aanpassen) repareer dan meteen even je Master Boot Record. Dat kan door tijdens het opstarten in het eerst keuzemenu op de R te drukken. Hiermee start he herstellen. Kies bewerken van de installatie. Voer het Admin paswoord in (bij XP home versie gewoon enter drukken)
In het herstel proces voer je dan fixmbr is (en natuurlijk enter). Dan tik je exit in.
Haal de CD uit de drive en start opnieuw.
Mogelijk lost dit alles op.

Mogelijk heb je een virus en als je toch van de CD opnieuw opstart (wel in de bios de bootvolgorde even aanpassen) repareer dan meteen even je Master Boot Record. Dat kan door tijdens het opstarten in het eerst keuzemenu op de R te drukken. Hiermee start he herstellen. Kies bewerken van de installatie. Voer het Admin paswoord in (bij XP home versie gewoon enter drukken)
In het herstel proces voer je dan fixmbr is (en natuurlijk enter). Dan tik je exit in.
Haal de CD uit de drive en start opnieuw.
Mogelijk lost dit alles op.

In het geval dat je geen wachtwoord van de administratr heb gegeven dan gaat het niet verder dat s mee meerder keren overgekomen. is dat ook het geval bij u of niet?

In het geval dat je geen wachtwoord van de administratr heb gegeven dan gaat het niet verder dat s mee meerder keren overgekomen. is dat ook het geval bij u of niet?

Sorry, ik ga dit nu niet testen, maar volgens mij moet bij geen wachtwoord, gewoon op enter drukken. Meeste dingen schrijf ik uit mijn kop of van kleine aantekeningen die ik heb. Als het eenvoudig is om te simuleren doe ik het ook wel, maar hiervoor moet ik opnieuw starten en instellingen veranderen. Dit gaat me iets te ver.

Sorry, ik ga dit nu niet testen, maar volgens mij moet bij geen wachtwoord, gewoon op enter drukken. Meeste dingen schrijf ik uit mijn kop of van kleine aantekeningen die ik heb. Als het eenvoudig is om te simuleren doe ik het ook wel, maar hiervoor moet ik opnieuw starten en instellingen veranderen. Dit gaat me iets te ver.

Wel ik heb gisteren dus toch een setup kunnen doen van Windows (Repair), wel nu heb ik iets vreemd ontdekt, na een aantal minuten valt mijn beeld weg, en zegt mijn monitor " no Signal", ik wilde een verse versie van XP op mijn PC zetten, maar telkens viel mijn beeld weg, " No Signal" , heb van monitor gewisseld, maar dat bleek de oplossing niet te zijn.
heb alle stukken van mijn PC schoongemaakt en er uitgehaald om proper te maken.
Maar helaas beeld blijft wegvallen na een aantal minuten, of zelfs gewoon geen beeld bij het opstarten, wat ik al eerder vertelde is dat mijn videokaart nog niet zo verouderd is.

Nu heb ik een andere PC aangesloten 'Daarmee kan ik ff op het forum hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan