8 speed brander --> 16 speed DVD branden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovg

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
8 speed brander --> 16 speed DVD branden ??

Hallo

Weet iemand of je met een 8 speed brander --> 16 speed DVD branden

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Mijn oude DVD-Pioneer 108 kon platinums 8x op 12x branden.

Een DVD-R wordt maximaal gebrand op 8 x de leessnelheid, een DVD-RW op maximaal 4 x de leessnelheid. Hogere snelheden leveren te veel risico's op brandfouten op.

NB: die DVD-Pioneer 108 vond ik alleen terug op eBay, Marktplaats en tweedehands-sites. :p

Ja, dat kan.

Let wel op dat je niet te snel gaat branden. Sommige DVD spelers hebben moeite met DVD's die (te) snel gebrand zijn. (Net als CD speler met audio cd's op 48x etc).

Ik brand zelf altijd maximaal op 4x en als ik verder toch niks ga doen met m'n computer zet ik hem op 2x.

Een DVD-R wordt maximaal gebrand op 8 x de leessnelheid, een DVD-RW op maximaal 4 x de leessnelheid. Hogere snelheden leveren te veel risico's op brandfouten op.

NB: die DVD-Pioneer 108 vond ik alleen terug op eBay, Marktplaats en tweedehands-sites. :p

Ik zei mijn OUDE brander, dit geeft ruimere mogelijkheden voor de nieuwere.

Branden kan gerust op max, wel testen welk merk DVD's het beste pakt op verschillende spelers.
Uit ervaring gebruik ik Platinums. Die slikt elke speler.

Laatst bewerkt:
Het was ook een kwinkslag van mij. ;)

Wat iedereen ook beweert: een DVD-RW nooit sneller branden dan 4x, liever 2x (bedrijfszekerder) en een DVD-R nooit sneller dan 8x, liever 4 x.
Dus: zeker bij DVD's, snelheid opofferen ten behoeve van kwaliteit.

Als je hier naar handelt heb je bijna nooit: korte haperingen in het geluid, korte grote "pixelachtige" vlekken in het beeld, korte, heel kleinde stotterinkjes in het beeld, aan het eind van de film ietsepietsie asynchroon lopen van beeld- en geluidspoor.

Laatst bewerkt:
Hallo

ik heb sinds kort nieuwe DVD "Platium" 16 speed, normaal had ik 8 speed DVD, als ik een film brand op een DVD dan halvewege de film staat de film vast dit gebeurt nu met diverse films die ik brand maakt het uit dat ik nu 12 speed brand (12 speed brander) en vroeger 8 speed of iets anders

Als je de film 8 speed of lager, gaat het dan wel goed.

Ik heb je twee vragen bij elkaar gezet, je bent namelijk nog steeds met hetzelfde bezig. Zo blijft het overzichtelijk.:)

Software om de DVD te controleren

Ik heb nu diverse DVD gebrand op 12 speed is er ook een software tool om deze gebrande DVD te controleren, zodat ik zeker weet welke dvd wel goed zijn

Nero heefteen tool in het pakket die heet
NERO CD-DVD Speed;
Hiermee kun je ook de schijfkwalitiet testen.
suc6
En anders doe je de praktijk test.
Leen hem aan zoveel mogelijk mensen uit om en vraag hun of ze enig kwaliteits verlies zien, bv haperen, midden in de film stoppen, geluid niet synchroon enz.

Ik brand nu met lage snelheid 6 speed en toch soms als ik een film bekijk stopot het beeld, het is sinds ik 16 speed platinum heb, vroeger gebruikte ik 8 speed platinum DVd en heb nog nooit problemen gehad. Heb iemand misschien een oplossing of een goede tip

Afspelen en branden van CD/DVD

Over het algemeen is een CD/DVD een kritisch en onbetrouwbaar ding. De foutcorrectie is tegenwoordig beter. Zo'n ding maakt hoopjes fouten. Verder is iedere CD/DVD van meer dan twee á drie jaar al zover afgezwakt dat de laser moeite heeft. de oudere CD/DVD drives zijn ook minder goed qua techniek. De vele problemen komen voort uit te hoge snelheden willen bereiken tijdens branden. Beter is het wat geduld te oefenen en op de halve snelheid te branden. Sommige PC's hebben ook moeite om tegelijk met het branden andere PC tijd absorberende dingen te doen.

BrnrdsdJng

Hallo

ik heb sinds kort nieuwe DVD "Platium" 16 speed, normaal had ik 8 speed DVD, als ik een film brand op een DVD dan halvewege de film staat de film vast dit gebeurt nu met diverse films die ik brand maakt het uit dat ik nu 12 speed brand (12 speed brander) en vroeger 8 speed of iets anders

hey ik heb die nieuwe ook maar mijn nero pakt ze niet meer en op mun andere computer weer wel terwijl op beide computer dezelfde versie nero is geinstalleerd! kan iemand me hiermee helpen!?

DVD branden

Het is niet zo'n optie om alsmaar sneller te willen branden. juist de snelheid verlagen geeft vaak betere resultaten en voorkomt veelal problemen zowel met branden als met lezen.

BrnrdsJng

Laat ik het zo vertellen.
Ik gebruik al een paar jaar Platinums.
Het is een keer gebeurt dat van een spindel 100 stk. de laatste 25 niet goed waren.
Ook ben ik een keer een spindel tegen gekomen waarmee ik niet hoger kon branden als de aangegeven max. snelheid.
Dus gewoon pech , net een slechte batch te pakken gehad.
Als dit vaker gebeurt dan is er wat in het produktie proces bij hun verandert.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Platinums.
En 12X branden is een stuk lekkerder als 8 x mits je systeem dit goed aankan.
16 x brande voor een film lijkt me niet goed maar heb daar nog geen ervaring mee.
Met 12x nog nooit problemen gehad.

Hoi !

@gohanssj2: Dat heeft niet met NERO maar met je brander te maken.

'n Firmware-update kan dit soms oplossen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan