A schijf als eerste selecteren in bios: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik wil dat bios eerst mijn A schijft decteert en later pas windows opstart aangezien ik Win98 opstart diskette wil gebruiken. Ik zie nu wel dat hij eerst mijn CDROM als eerste doet maar hoe verander ik dat in mijn A schijf? Alvast dank.

Niet alle BIOS is hetzelfde qua opbouw, maar in de meeste vind je een kreet "first boot", en daar kun je met toets PageUp/PageDown door de diverse mogelijkheden [CDRom/HDD/FDD/Lan/etc.] fietsen..... Stel dan ook meteen de "second" en eventueel "third" boot opnieuw in, zodat alle mogelijkheden gebruikt blijven worden [dat je niet 2x FDD hebt en geen HDD, bijv.] sluit BIOS af met SAVE & EXIT: Y , anders worden de wijzigingen niet opgeslagen....

[In BIOS kom je bij de meeste PC's door meteen bij het opstarten op de DEL toets te drukken....]

Laatst bewerkt:
Niet alle BIOS is hetzelfde qua opbouw, maar in de meeste vind je een kreet "first boot", en daar kun je met toets PageUp/PageDown door de diverse mogelijkheden [CDRom/HDD/FDD/Lan/etc.] fietsen..... Stel dan ook meteen de "second" en eventueel "third" boot opnieuw in, zodat alle mogelijkheden gebruikt blijven worden [dat je niet 2x FDD hebt en geen HDD, bijv.] sluit BIOS af met SAVE & EXIT: Y , anders worden de wijzigingen niet opgeslagen....

[In BIOS kom je bij de meeste PC's door meteen bij het opstarten op de DEL toets te drukken....]

Ga ik dat proberen alleen weet ik dat ik met page up en down inderdaad door de regels kan selecteren maar hoe verander ik die eerste optie in de A schijf?

Het is me gelukt om als eerste de A schijf te decteren door bios. Maar nu komt het: ik probeer dan e:\ te tikken om zo in mijn e schijf te komen want daar staat GhostPE wat ik wil gebruiken maar nu zegt hij dat het een invalid drive is of zoiets. Doe ik wat verkeerd, misschien niet de juiste commando's voor die drive?

En als je je F gebruikt?

Meestal wordt met het opstarten met een bootdisk een tijdelijke driveletter toegekend en daardoor schuiven de overige driveletter 1 plek op

En als je je F gebruikt?

Meestal wordt met het opstarten met een bootdisk een tijdelijke driveletter toegekend en daardoor schuiven de overige driveletter 1 plek op

Geprobeerd en dat werkt ook niet, zelfde melding.

Dan krijg je de vraag, of je cdrom ondersteuning wilt of niet, klopt dat ?

Maak anders er zelf eentje met deze zelfmakende flop.

Dan krijg je de vraag, of je cdrom ondersteuning wilt of niet, klopt dat ?

Maak anders er zelf eentje met deze zelfmakende flop.

Ik kreeg wel een vraag maar of dat hem was. Ik heb hem niet met ja of nee beantwoord. Moet dat dan? En wat moet ik antwoorden?

De eerste keus is idd met cdrom ondersteuning, zul je toch alle driveletters, vanaf de C: moeten proberen, de kans is, als je een SATA schijf hebt, de cdrom de C: is.

De eerste keus is idd met cdrom ondersteuning, zul je toch alle driveletters, vanaf de C: moeten proberen, de kans is, als je een SATA schijf hebt, de cdrom de C: is.

Ik snap het niet, wat moet ik nu doen.

Gewoon eerst alle driveletters proberen, als je hebt opgestart met die cdrom ondersteuning.

Gewoon eerst alle driveletters proberen, als je hebt opgestart met die cdrom ondersteuning.

Met die diskette die ik eerst gebruikte lukt het van geen kanten om, hij blijft die melding geven Disk Specifacation. Met die Windows 98 opstart diskette die jij stuurde krijg bij het installeren op de schijf ook steeds foutmeldingen. Op diverse diskettes geprobeerd. Dit is zo'n foutmelding: Floppy can't be acceded. Check another application don't use it.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan