Ik wil dat bios eerst mijn A schijft decteert en later pas windows opstart aangezien ik Win98 opstart diskette wil gebruiken. Ik zie nu wel dat hij eerst mijn CDROM als eerste doet maar hoe verander ik dat in mijn A schijf? Alvast dank.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet alle BIOS is hetzelfde qua opbouw, maar in de meeste vind je een kreet "first boot", en daar kun je met toets PageUp/PageDown door de diverse mogelijkheden [CDRom/HDD/FDD/Lan/etc.] fietsen..... Stel dan ook meteen de "second" en eventueel "third" boot opnieuw in, zodat alle mogelijkheden gebruikt blijven worden [dat je niet 2x FDD hebt en geen HDD, bijv.] sluit BIOS af met SAVE & EXIT: Y , anders worden de wijzigingen niet opgeslagen....
[In BIOS kom je bij de meeste PC's door meteen bij het opstarten op de DEL toets te drukken....]
En als je E: doet zonder de slash
En als je je F gebruikt?
Meestal wordt met het opstarten met een bootdisk een tijdelijke driveletter toegekend en daardoor schuiven de overige driveletter 1 plek op
Gebruik je wel een opstartflop met cdrom ondersteuning?
Dan krijg je de vraag, of je cdrom ondersteuning wilt of niet, klopt dat ?
Maak anders er zelf eentje met deze zelfmakende flop.
De eerste keus is idd met cdrom ondersteuning, zul je toch alle driveletters, vanaf de C: moeten proberen, de kans is, als je een SATA schijf hebt, de cdrom de C: is.
Gewoon eerst alle driveletters proberen, als je hebt opgestart met die cdrom ondersteuning.
Gewoon eerst alle driveletters proberen, als je hebt opgestart met die cdrom ondersteuning.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.