Gegevens automatisch in ander veld plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gizmo2000

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Wie weet of het mogelijk is:

Ik heb een database, met een aantal tabellen.
1 tabel importeer ik regelmatig uit excel met nieuwe gegevens.
Nu heb ik een forumlier in de database.
Als ik daar een bv ordernummer invoer , dat wordt zelf de bijhorende gegevens weergegeven. (dmv Subformulier).

Nu wil ik dat de uitkomst die in het subformulier wordt weergegeven automatisch in het hoofdtabel wordt gezet (geplakt), onder bv kolom - MERK.

Iemand enig idee of dat kan in access

Natuurlijk kan dat. Hoe je dat moet doen is echter afhankelijk van hoe je hoofdformulier en je subformulier er precies uitzien.
Meer informatie hoe je moet verwijzen naar velden in subformulieren kun je in ieder geval hier vinden: http://support.microsoft.com/kb/113352
Je kunt altijd je database even posten, dan kan er meer specifiek gekeken worden hoe je een en ander kunt oplossen.

Het verwijzen naar subformulier enzo lukt wel.

Ik ga daar wel ff kijken , misschien staat er wat tussen.

Database is 543 mb, dus ff posten lijkt mij niet echt geweldig

Importeer anders alleen de objecten (formulieren, tabellen etc.) waar je probleem inzit even in een nieuwe mdb en post die.

543 MB!! heb je je tabellen als gesplitst van de frontend? Zoniet, meteen doen voordat je mdb voorgoed corrupt raakt.

Verwijder even de afbeeldingen die je ongetwijfeld in je toepassing opslaat.
Zet die in een aparte netwerkfolder en koppel ze, bijvoorbeeld via hyperlinks.

Groet,

Tardis

Er zaten ongeveer 10 afbeeldingen in van ongeveer 100kb elk.
Heb ze verwijderd en database opnieuw gecomprimeerd en is nu nog maar 59 mb
Had niet verwacht dat afbeeldingen van ongeveer 1 mb bijelkaar ongeveer 500mb in database is.

Verwijder even de afbeeldingen die je ongetwijfeld in je toepassing opslaat.
Zet die in een aparte netwerkfolder en koppel ze, bijvoorbeeld via hyperlinks.

Groet,

Tardis

Nee hoor, geen macro, alleen maar de juiste verwijzing naar het object in je subformulier.
Alleen is het zonder de opbouw van je hoofdformulier en je subformulier moeilijk aan te geven hoe die er precies uit moet zien.
Informatie hoe een dergelijke verwijzing eruit ziet kun je hier vinden: http://support.microsoft.com/kb/113352
Als je de syntax voor jou specifieke situatie wilt hebben zul je toch een mdb moeten posten met de noodzakelijk componenten erin.

Database is vrij groot, en ik denk niet dat ik deze kan plaatsen.
Er zitten ook veel vertrouwlijke gegevens in en ik denk dat ze dat niet fijn vinden.

Er zitten veel verwijzingen in, als ik dingen ga verwijderen klopt het weer niet.
Wordt dus moeilijk.

Als ik weet wat de basis is, kan ik de rest misschien wel vinden.

De basis syntax voor verwijzing naar een object in een subformulier is de volgende (overigens gewoon van de link gehaald die ik je gegeven heb):
Forms![main form name]![subform control name].Form![control name]

Denk toch dat het te moeilijk voor mij wordt.
Hier kom ik niet uit.

nog even voor de duidelijkheid wat de bedoeling is:

Formulier met daarin een Subformulier.
Als ik bv in het formulier in het veld art.nr een artikel nr ingeef, dan geeft hij in het subformulier de bijhorende gegevens (Merk,Type etc.)

Dit werkt allemaal perfect.
Nu wil ik alleen nog dat de gegevens die dan weergegeven worden in het subformulier , in het hoofdtabel in kolom Merk en Type wordt gekopieerd.

Wil je die gegevens op je hoofdformulier (degene waarin het subformulier staat) of in een tabel hebben? Dat maakt nogal wat uit namelijk.

Dat gaat het simpelste als je effies lekker gaat programmeren.
Je zult een trigger moeten zoeken, een moment waarop je de gegevens in de tabel wilt plaatsen.
Dat kan het indrukken van een knop zijn of het dubbelklikken in listbox of iets dergelijks.
Vervolgens zul je in de bijbehorende gebeurtenis een stukkie code moeten gaan plaatsen.
De exacte syntax van die code is zonder je mdb niet te geven, die is namelijk afhankelijk van het moment en de plaats waarvandaan de code getriggered wordt.
Hieronder wel een richting:

dim strSQL as string
dim db as database

strSQL = 'INSERT INTO tblJouwTabel (fldJouwVeld1, fldJouwVeld2) "
strSQL = strSQL & "VALUES("
strSQL = strSQL & cStr(me.jouwVeld1) & ", "
strSQL = strSQL & cStr(me.jouwVeld2) & ");"

set db = currentdb()
db.execute strSQL, dbFailOnError
set db = nothing

Wat hier gedaan wordt is een record toevoegen. Er wordt een SQL statement opgebouwd in de variable strSQL, vervolgens wordt dat SQL statement uitgevoerd.

Als je een record wilt wijzigen in plaats van toevoegen moet je het SQL statement als volgt opbouwen:

strSQL = 'UPDATE tblJouwTabel "
strSQL = strSQL & "SET fldJouwVeld1 = " & cStr(me.jouwVeld1) & ", "
strSQL = strSQL & "SET fldJouwVeld2 = " & cStr(me.jouwVeld2) & " "
strSQL = strSQL & "WHERE fldJouwVeld3 = " & cStr(me.jouwVeld3) & ";"

Ik heb hier een stukje van de database voor je.

Ik kan je geen pm sturen?

Laatst bewerkt:
Nee, geen pm. Het forum is open. Problemen van de ene persoon kunnen ook de oplossing geven voor anderen.

Handig een mdb met een wachtwoord. Kom ik dus niet in. Wat is het wachtwoord?

Nee, geen pm. Het forum is open. Problemen van de ene persoon kunnen ook de oplossing geven voor anderen.

Handig een mdb met een wachtwoord. Kom ik dus niet in. Wat is het wachtwoord?

Als je in het formulier bij artnr 12345 invult
verschijnt er in het subform de bijhorende gegevens.
en dat moet dan in de tabel geplaatst worden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan