Muis doet NIETS, kinderen van slag :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

mamvan4

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
De muis van de pc van mijn kids doet het niet.
Dachten eerst dat het aan de muis lag, dus nieuwe gekocht.
Soms doet deze het, maar vaker niet
Pas na opnieuw opstarten doet ie het soms.

Kids zijn langzaam erg boos op mama aan het worden omdat ze het niet opgelost krijgt.
Wie kan me helpen ?

Het is gewoon een simpele OPTICAL MOUSE PS/2 van Sweex.

Waar de muis in het poortje past, die dingen kunnen verbogen zijn.

Kan hier niets aan ontdekken, stekker van de muis gaat er ook zonder problemen in.
gekke is wel dat als ik programma's open via het toetsenbord de muis wel reactie geeft dmv het zandlopertje er naast.
Verplaatsen lukt niet, hebben er zelfs al een muismat onder gekocht omdat we dachten dat het aan het buro lag.

Laatst bewerkt:
Bij muizen met een balletje kan dat helpen, bij een optische muis zit alles diep in de muis..

Ga naar -start->instellingen->configuratiescherm->systeem->tabblad 'hardware'->knop 'apparaatbeheer' en kijk daar of je soms uitroep/ vraagtekens ziet staan. Zo ja, even melden waar en wat, zo nee, kijk eens bij 'muizen en andere aanwijsapparaten' wat daar staat aan hardware.

mamvan4,
kun je hem toevallig niet nog inruilen en een usbmuis ervoor kopen?

brand lichtje dan wel altijd? of geeft hij ook al licht terwijl hij nog niet beweegt op het beelscherm?
(hey, erg rare zin eigenlijk :p )

Je kunt ook proberen het stuurprogramma te verwijderen en er weer op te zetten..?

Start> Configuratiescherm> Hardware> Muis> tabblad hardware> dubbelklik op je muis> tabblad stuurprogramma> dan klik je op installatie ongedaan maken..> en dan je pc herstarten..

Maar je moet natuurlijk wel eerst een werkende muis hebben!:evil:

We hebben hier erg dubbel gelegen van het lachen, over het blazen:D
Geprobeerd maar geen succes.

Branden van het lampje: het lampje brandt alleen als we de muis optillen ?
Via configuratiescherm komen we bij de instellingen muis geen hardware tegen ?
Ook staat er geen muis aangegeven via apparaatbeheer naar hardware.

Maar wordt de muis expiciet genoemd in de hardware als het een ps/2 aansluiting betreft ?
Bij mijn pc staat ie er wel tussen, maar ik heb een draadloze optisch.

De USB-muis die we hiervoor hadden deed het ook regelmatig niet namelijk, ging ervan uit dat die stuk was, kids kunnen nog weleens boos met de muis op het buro slaan:o

Je kunt ook proberen het stuurprogramma te verwijderen en er weer op te zetten..?

Start> Configuratiescherm> Hardware> Muis> tabblad hardware> dubbelklik op je muis> tabblad stuurprogramma> dan klik je op installatie ongedaan maken..> en dan je pc herstarten..

Maar je moet natuurlijk wel eerst een werkende muis hebben!:evil:

Heel evil :) maar met het toetsenbord kom ik ook een eind, was het maar dat er bij de hardware een muis genoemd werd vanwaar ik kan klikken op eigenschappen en zo het stuurprogramma kan verwijderen.

ok...

Je hebt ook klassiek configr. en nog wat..
als je klassiek hebt staat er gewoon muis.
Als je dat andere hebt staat er geloof ik printers en andere hardware..
Ik geloofd dat die muis als ps/2 staat aangegeven..

ok...

Je hebt ook klassiek configr. en nog wat..
als je klassiek hebt staat er gewoon muis.
Als je dat andere hebt staat er geloof ik printers en andere hardware..
Ik geloofd dat die muis als ps/2 staat aangegeven..

Heb idd via klassiek gekeken, dus kon zo klikken op de muis. (via toetsenbord dan hé :))
Dan krijg je de tabs.
Neem ik de laatste, dus hardware, staat daar niets !:eek:
Er wordt geen apparaat genoemd.
Het is net of de hele muis niet voorkomt op de pc, terwijl de stekker er echt inzit :rolleyes:

Hmmzz, het lijkt er dus op dat of de poort daadwerkelijk defect is, maar eerder denk ik dat de chipset drivers van het moederbord niet of onvolledig geëinstalleerd zijn, zeker ook omdat het probleem zich ook voor deed bij een USB muis.

De volgende vraag is dan natuurlijk, wat is het merk en type van het moederbord (of pc als het een merk pc betreft)

Wat voor muizen zijn er nu eigenlijk allemaal geprobeerd?
Ik hoor USB-muizen alles

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan