Windows Herstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb op een computer het volgende blauwe scherm met oa>>

\systemroot\system32\config\software en kom windows niet meer in. Een oplossing van Windows is Windows opnieuw eroverheen op de volgende manier:

Methode 2: Windows XP opnieuw installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP
Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP:
1. Plaats de cd-rom met Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station en start de computer opnieuw op.
2. Zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd met Windows XP.

Opmerking De computer moet zodanig zijn geconfigureerd dat deze kan worden opgestart vanaf het cd-rom- of dvd-rom-station. Raadpleeg de documentatie bij de computer of neem contact op met de computerfabrikant voor meer informatie over het configureren van de computer zodat deze opstart vanaf het cd-rom- of dvd-rom-station.
3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd:

Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren.

Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren.

Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
Druk op ENTER om Windows XP te installeren.
4. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
5. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP in het vak is geselecteerd en druk op R om Windows XP te herstellen.
6. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm. Nadat u Windows XP hebt hersteld, is het mogelijk dat u uw versie van Windows XP opnieuw moet activeren.

Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie:

In 5 ziet u dat ik op R moet drukken om Windows te installeren, over de bestaande heen dus dus geen schone install.... Maar dat kan helemaal niet. Toch is dit een officieel Windows document Hoe kan dit in hemelsnaam????? Of zie ik iets over het hoofd???

Als je Windows opstart van de cd-rom kun je ook op F2 drukken om systeem herstel te starten, maar dan moet je een diskette met systeem herstel in je floppy drive stoppen, waar moet je die vandaan halen??? Wie weet hoe je aan zo'n diskette komt??

Hoe kan je überhaupt dus gebruik maken van systeem herstel als je alleen maar blauwe schermen krijgt...?????

Ten eerste is de melding "\systemroot\system32\config\software" een teken dat je register beschadigd is.
De methode "R" is geen (her)installatie maar brengt je naar de Herstelconsole, in een Dos-omgeving. Er zijn een beperkt aantal commando's beschikbaar in die Herstelconsole. (Als je geen wachtwoord voor de Administrator heb t ingevoerd, kun je op Enter drukken.)
In jouw voorbeeld moet je op Enter drukken, je gaat dan namelijk niet meteen installeren, er komen dan nog meer keuzes. Op deze site staan daarover een aantal beschrijvingen. Maar bij een registerbeschadiging kun je ook nog deze methode uit de Tips & Handleidingen van Helpmij proberen uit te voeren.

Laatst bewerkt:
Ten eerste is de melding "\systemroot\system32\config\software" een teken dat je register beschadigd is.
De methode "R" is geen (her)installatie maar brengt je naar de Herstelconsole, in een Dos-omgeving. Er zijn een beperkt aantal commando's beschikbaar in die Herstelconsole.
In jouw voorbeeld moet je op Enter drukken, je gaat dan namelijk niet meteen installeren, er komen dan nog meer keuzes. Op deze site staan daarover een aantal beschrijvingen.
Maar bij een registerbeschadiging kun je ook nog deze methode uit de Tips & Handleidingen van Helpmij proberen uit te voeren.

Ja ik was een beetje bang om op enter te gaan klikken op een computer van iemand anders en ik kan me niet herinneren dat dan nog een keer de mogelijkheid van "R" komt. ik dacht hij gaat toch meteen installeren. Maar dan nog staat het in die Windows brochure verkeerd. Bedankt vast.

Maar bij een registerbeschadiging kun je ook nog deze methode uit de Tips & Handleidingen van Helpmij proberen uit te voeren.
Pffffffffff daar moet ik eerst ff op studeren..

Maar die methode die niet wilde lukken en waarvan jij zei je moet op enter drukken en daarna krijg je nog een keer de mogelijkheid om op R te klikken. Als dat inderdaad zo is dan zet je Windows er nog een keer overheen zoals bij een upgrade en dan ben je ook van je probleem af, hoop ik ???!

Ook nog even de vraag van die systeem herstel diskette nadat je na de opstart met de windows cd-rom op f2 klikt>>> dan moet je die diskette in de floppy stoppen. Ik probeer al een paar jaar her en der te weten te komen hoe dit nu precies gaat>>> systeem herstel gebruiken in deze situatie, maar heb er nooit antwoord op gekregen, terwijl het me nu goed zou uitkomen ( en dan maar weer hopen dat systeem herstel me niet in de steek laat)

egkok

Aangaande je laatste alinea over die systeemhersteldiskette en 'R'
op de site van Microsoft (jaja, heel toevallig ;) ) staat een duidelijke uitleg over dit alles. oa op
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/307545/nl

rechtsbovenin staat ook een zoekfunctie die MS doorstruint.

die gasten daar zijn zo duidelijk (worden er ook voor betaald), beter kunnen wij het hier niet neerzetten.

nog vragen, stel gerust

Het verschil tussen de twee "R" mogelijkheden staat hier beschreven. Maar je kunt nog veel beter de handleiding bekijken die ik al eerder gaf in de Windows Corner.
Die diskette voor systeemherstel kun je maken in het Backup-programma van XP (Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Backup).
Zie bijgaande afbeelding.

backupherstelpj7.jpg

boeing

Ik heb even een aanvang proberen te maken met back-up methode zoals hierboven beschreven, maar op diskettes duurt dit maar liefst bijna twee dagen!! Dus om nog van diskettes te spreken en ook nog aan te bevelen is natuurlijk niet meer van deze tijd temeer omdat er vrijwel geen floppy drives meer aanwezig zijn in de nieuwste computers. Back-uppen zal dan in ieder geval anders moeten en mi ook anders moeten worden geïnstrueerd dan hier nota bene in XP aan de gang is, waarbij een diskette numero uno is. Dus back-uppen doe ik dan maar even niet, maar dan rijst onmiddellijk de vraag hoe kom ik dan alsnog aan die diskette, ouderwets of niet??of mag dat ook op een ander medium??

Ook nog even de vraag van die systeem herstel diskette nadat je na de opstart met de windows cd-rom op f2 klikt>>> dan moet je die diskette in de floppy stoppen.
IK gaf het verkeerde voorbeeld, je bereikt de F2 floppy (met daarna backups op DVD's) alleen in de geavanceerde modus. (Dus die diskette werkt alleen in combinatie met de backup-DVD's.)

IK gaf het verkeerde voorbeeld, je bereikt de F2 floppy (met daarna backups op DVD's) alleen in de geavanceerde modus. (Dus die diskette werkt alleen in combinatie met de backup-DVD's.)

Ten eerste is die diskette universeel??? (XP)

Ik zie geen avanced modus mogelijkheid, maar kan wel back-uppen op een dvd.

Als je er al een moet hebben (diskette ) vóór de problemen schietén ik en de meesten er dus niets mee op want dan hebben we gewoon zo'n diskette niet

In de dvd-r modus (=avanced?) doet ie er ook 24 uur over, geen wonder dat niemand een systeem herstel diskette heeft!?

Die voortgangs window kun je ook niet weg klikken,,, dat ik op de valreep van XP pro dit nog mee moet maken, dit verwacht een normaal denkend mens toch niet meer tegen te komen, zo 'n prog uit aftandse tijden?? Of ben ik nou een beetje te vroeg met afkraken????

egkok,

heb je mijn url gevolgd?
ik heb het zojuis zelf ook gedaan en was in een kleine minuut klaar.

Ik hou wel even een slag om de arm, backup komt nl altijd in het laatste hoofdstuk voor in de studieboeken die ik heb moeten doorploeteren, en die sloeg ik altijd over. Daarnaast gebruiken we ook andere backupsoftware in het bedrijfsleven ;)

systeem selecteren.

ps, ja ik speel BF2 :D

Bijlagen

• backupselectie.JPG
    backupselectie.JPG
    71 KB · Weergaven: 77
En om ook nog iets te zeggen, dit is het correcte schermpje:

backupdiskettear3.jpg

Het gaat uiteraard om de onderste keuze.

Edit: Die voortgangs window kun je ook niet weg klikken,,,

In Taakbeheer, tabblad Toepassingen kun je geforceerd afbreken.

Laatst bewerkt:
En om ook nog iets te zeggen, dit is het correcte schermpje:

backupdiskettear3.jpg

Het gaat uiteraard om de onderste keuze.

Edit: Die voortgangs window kun je ook niet weg klikken,,,

In Taakbeheer, tabblad Toepassingen kun je geforceerd afbreken.

Ik zie dat schermpje vooralsnog nergens. Back-up afgebroken nota bene op een dvd, dus niet vragen naar een volgende. Ik back-up uiteraard ook op diverse en gratis manieren, perfect uitgebreid en snel.Ik mis iets kennelijk nu Ik heb XP pro legitiem en alles bijgewerkt. En backuppen naar een dvd duurt ook bijna een dag en als je dan terugkomt is de dvd vol en de back-up mislukt.Ik hoop dat iemand die dit heeft verzonnen inmiddels tot de bijstand is verheven.

Ik zie dat schermpje vooralsnog nergens. Back-up afgebroken nota bene op een dvd, dus niet vragen naar een volgende. Ik back-up uiteraard ook op diverse en gratis manieren, perfect uitgebreid en snel.Ik mis iets kennelijk nu Ik heb XP pro legitiem en alles bijgewerkt. En backuppen naar een dvd duurt ook bijna een dag en als je dan terugkomt is de dvd vol en de back-up mislukt.Ik hoop dat iemand die dit heeft verzonnen inmiddels tot de bijstand is verheven.

krijg nou wat zeg, klik ik weer op Back-up en daarisie nu wel, komt dat omdat hen voor het eerst aanklikte???? Wat een spraakverwarring kan hierdoor ontstaan.

Als je gaat naar Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Backup krijg je het onderstaande scherm. Klik op de blauwe woorden geavanceerde modus en je krijgt het bovenstaande scherm. Dichte Mist vertelde al dat het bij hem erg vlot geregeld was, enige uren duidt toch echt op een fout in jouw instellingen.

backup1xp6.jpg

Als je gaat naar Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Backup krijg je het onderstaande scherm. Klik op de blauwe woorden geavanceerde modus en je krijgt het bovenstaande scherm. Dichte Mist vertelde al dat het bij hem erg vlot geregeld was, enige uren duidt toch echt op een fout in jouw instellingen.

backup1xp6.jpg

Ik wil dus die herstel diskette maken maar hij dan gewoon backuppen, nu doet ie er twee dagen over!!!! op een floppy, dus er is inderdaad is verkeerds gaande. Nog even: Geldt ( als ik hem al krijg!) die diskette universeel??

En die twee R moet je dan ook niet al een back-up of iets dergelijks hebben????? Ik wil eigenlijk vanuit de cd-rom opstart winxp eroverheen gooien zodat de gegevens bewaard blijven, dat lijkt gewoon de beste oplossing. Maar die diskette wil ik ook graag, maar hoe, ik ga echt geen twee dagen wachten totdat alles weer mislukt blijkt te zijn.

1. Wizard Backup geavanceerd: op de diskette komen de systeembestanden van de PC waarop hij wordt gemaakt en is nodig om de backup, gemaakt van de partitie waar Windows XP op staat, terug te zetten. Of die diskette dan universeel is: dat weet ik niet, maar wel dat hij uitsluitend werkt met die DVD('s) waar de systeempartitie op staat.

2. De twee keer R methode verzorgt een installatie van XP over de bestaande installatie heen. Maar ik denk eigenlijk dat de registerbechadiging daarmee niet verholpen wordt.

NB: ik heb een flink aantal links gegeven, o.a. over hoe te handelen bij registerbeschadigingen. Ik heb ook, en Dichte Mist net zo, links geveven naar uitgebreide beschrijvingen over installeren en herinstalleren van Windows XP. Al dat leesvoer en al die methoden zijn niet eenvoudig. Maar een registerbeschadiging is dan ook een zeer ernstig defect in het besturingssyteem. Herstel daarvan kost dan ook enige moeite. Succes.

1. Wizard Backup geavanceerd: op de diskette komen de systeembestanden van de PC waarop hij wordt gemaakt en is nodig om de backup, gemaakt van de partitie waar Windows XP op staat, terug te zetten. Of die diskette dan universeel is: dat weet ik niet, maar wel dat hij uitsluitend werkt met die DVD('s) waar de systeempartitie op staat.

2. De twee keer R methode verzorgt een installatie van XP over de bestaande installatie heen. Maar ik denk eigenlijk dat de registerbechadiging daarmee niet verholpen wordt.

NB: ik heb een flink aantal links gegeven, o.a. over hoe te handelen bij registerbeschadigingen. Ik heb ook, en Dichte Mist net zo, links geveven naar uitgebreide beschrijvingen over installeren en herinstalleren van Windows XP. Al dat leesvoer en al die methoden zijn niet eenvoudig. Maar een registerbeschadiging is dan ook een zeer ernstig defect in het besturingssyteem. Herstel daarvan kost dan ook enige moeite. Succes.

Ok ik ben een stuk wijzer geworden en dan zal toch de praktijk uitwijzen of het allemaal lukt. Die eerste methode is gewoon niet te doen, al zeker niet als je geen andere internet computer ter beschikking hebt. De diskette is waarschijnlijk kompleet waardeloos maar ik ga het proberen althans als die kennelijk verplichte backup wat vlugger gaat.Voorlopig dikke **** en ik denk dat ze er maar aan moet geloven, gewoon XP schone install. Btw. zo'n register beschadiging die kennelijk niet niks is loop je dan kennelijk zomaar op, zoals een hartinfarct, als een dief in de nacht. Als ik in windows kom dan kan ik het register restoren maar dat zal wel een illusie zijn en blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan