harde schijf gratis partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afbeelding in bijlage.

edit: zie dat Ton het al heeft gezegd.

Bijlagen

• Nero.JPG
    Nero.JPG
    43,3 KB · Weergaven: 16
Zie het als een leerproces :) , het is wel essentials die je hebt, daar zijn de mogelijkheden een stuk minder, maar je geeft zelf een plaatje waar het gewoon opstaat.:confused:

Ikke nu ook nie meer wete.:love:

heb al image branden naar schijf gedaan, maar dan krijg ik die 2 mappen en 1 data file, wat moet ik nu doen???(dat is wat ik bedoel;) )

Je hent hem toch naar de cd gebrand? dus voor je cd/dvd writer gekozen en niet voor de image recorder in Nero Burning Rom bij Recorder, recorder kiezen?

Je dient een map te hebben, die isolinux heet, en een bestand, GPARTED op die cd, meer niet.

En met die cd start je op.

ooh, ok, heb het nu(wist niet dat je met die cd moest opstarten:o )

En als de pc niet opstart van de cd moet je in het BIOS ( vaak Delete of een andere toets als F2 of F8 bij het opstarten indrukken ) instellen dan de pc eerst probeert te booten vanaf de cd/dvd drive. Iets van bootsequence of boot order.

Is dat programma wel bedoeld om van op te starten? Je kan niet alle pc software opstartbaar maken door er een iso van te maken...of heb ik iets gemist?

Gelukt!

het is gelukt, heb nu 4 partities in plaats van 1:p

Is dat programma wel bedoeld om van op te starten? Je kan niet alle pc software opstartbaar maken door er een iso van te maken...of heb ik iets gemist?

Het is meestal andersom, van een iso een opstartbare cd maken, in dit geval staat het er duidelijk, een live cd, direct bruikbaar dus.

het is gelukt, heb nu 4 partities in plaats van 1:p

En? gaf/geeft het voldoening?:thumb:

ja heb nu een partitie voor m'n vader en moeder(50GB)een spartitie voor mij(10GB) en een partitie voor mijn broertje(4.8GB :p ) en natuurlijk een Systeem schijf(9GB)

schijf partitioneren

Beste ....

Met Partion Magic is het mogelijk om ook na installatie partities te wijzigen.

Hoe aan te komen?

Zoek eens via google naar een "vrije"versie.

groet.

Peter

Beste ....

Met Partion Magic is het mogelijk om ook na installatie partities te wijzigen.

Hoe aan te komen?

Zoek eens via google naar een "vrije"versie.

groet.

Peter

Als je goed had gelezen, is het al opgelost, en Gparted is gratis, PM niet, en is ook nog eens buggy.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan