harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

kookaburra50

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
hoe kan ik uitvinden hoe mijn computer is opgebouwd,bijv.welke soundcard,welke grafische kaart ?

Het is een uitgebreid programma en veel kan je al binnen Windows zelf zonder programma te weten komen, hier een handleiding hierover en over dat programma ( Everest ).

Dank voor snelle reacties,helaas ben ik nog steeds niet in staat uit te vinden wat mijn grafische kaart is.

Heb je in de handleiding gekeken?

Daar staat oa het volgende:

Ga naar start - Uitvoeren - en typ dxdiag - klik op OK - ga naar het tabblad Beeldscherm ( bovenaan ) en dan zie je op dat tabblad rechtsbovenaan de naam + type van je videokaart.

dank je wel,dus het zou zijn ati2dvag.dll 6.13.10.6153 ik heb computer geruild met die van mijn dochter en windows XP erop gezet,dan moet ik toch ook deze kaart installeren ?

dank je wel,dus het zou zijn ati2dvag.dll 6.13.10.6153 ik heb computer geruild met die van mijn dochter en windows XP erop gezet,dan moet ik toch ook deze kaart installeren ?
heb geprobeed te installeren maar krijg het volgende bericht....Er zijn geen onderdelen gevonden die met de huidige hardware- en softwareconfiguratie kunnen worden geinstalleerd.Controleer of u de vereiste hardware of software hebt.

Hoi !

Eerst even met Everest kijken wat voor MOBO je hebt, dan eerst op de site van de fabrikant de chipset-drivers downloaden en installeren !

Waarschijnlijk heb je een on-board graka en dan staan die drivers daar ook bij !

Succes,

Harry.

Nee die ati2dvag.dll is het stuurprogramma ( driver ) voor de videokaart, niet de naa, zelf.

Zo vind je de naam:

dxdiag_videokaartnaam.jpg

Hoi !

Eerst even met Everest kijken wat voor MOBO je hebt, dan eerst op de site van de fabrikant de chipset-drivers downloaden en installeren !

Waarschijnlijk heb je een on-board graka en dan staan die drivers daar ook bij !

Succes,

Harry.
dank je wel !

De drivers voor deze kaart vind je hier voor Windows XP.

Wat wil je nog meer weten?
ik moet nog veel leren.
kreeg message Microsoft.NET Framework te installeren,gedaan,maar moest opnieuw opstarten,daarna was ik het kwijt,met zoeken opgezocht en kreeg bestandsmap,maar kon er niets mee.

Ik snap je verhaal niet helemaal maar installeer eens het .NET Framework 2.0 .
Deze downloaden en na het downloaden dubbelklikken op dotnetfx.exe om de installatie te starten.

Als je versie 3 van het .NET Framework nodig hebt, kan je deze hier bij Microsoft downloaden. Hetzelfde verhaal: downloaden en dan dubbelklikken op installatebestand, in versie 3.0 is dat dotnetfx3setup.exe

Laatst bewerkt:
Inderdaad, eerst die Framework drivers installeren, en daarna de catalyst drivers, anders worden sommige onderdelen van die drivers niet geïnstalleert.

kreeg volgende bericht...1607 Kon Instalshield Scripting Runtime niet installeren...

Deze foutmelding:

Error -1607: Unable to Install InstallShield Scripting Run Time

Kijk eens hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan