Image maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

terenaam4u

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
hallo

omdat mijn oude hdd een tikkend geluid maakte, heb ik kort geleden een nieuwe
hdd aangeschaft. Mijn oude hdd was een seagate(40GB) en de nieuwe is Western
Digita(160GB). Op de oude heb ik namelijk veel belangrijke bestanden en programma's
staan, en die wil ik graag overzetten op de nieuwe. Moet ik al die programma's als ik windows opnieuw heb geinstalleerd op de nieuwe hdd ook opnieuw installeren, of kan daar ook met een of andere programma een image van worden gemaakt en vervolgens op de nieuwe hdd teruggezet? Sommige methoden heb ik al geprobeerd, zoals een systeem-backup diskette maken door via www.bootdisk.com een image te downloaden, maar
dat is mij niet gelukt. Ik beschik ook over een externe hdd, zou ik mijn bestanden
misschien daarop kunnen zetten en dan op de nieuwe en hoe?
Is er iemand die mij een handje kan helpen?
:confused:

Hoi Harry
Moet ik de programma's die op mijn oude hdd staan ook opnieuwe installeren
op de nieuwe na win installatie?Of kan ik daar gewoon een backup van maken
en na het installeren van windows terugzetten? Wat ik nog wil weten is of ik mijn
oude hdd ook als Slave kan aansluiten, dan hoef ik waarschijnlijk geen backup te
maken van mijn bestanden. voordat ik met de klus begin wil ik alles zeker weten.
jouw reactie is daarom erg belangrijk.
terenaam
m.v.g

Hoi !

Tja, beter dan Menno Schoone het uitlegt kan ik het niet !

Zet je een image over (het staat duidelijk uitgelegd) dan hoef je niets opnieuw te installeren.

Je kunt je oude HDD als tijdelijk master op je 2de IDE kabel zetten of als slave op de eerste.

Ook dat staat uitgelegd.

Succes,

Harry.

Hoi !

Tja, beter dan Menno Schoone het uitlegt kan ik het niet !

Zet je een image over (het staat duidelijk uitgelegd) dan hoef je niets opnieuw te installeren.

Je kunt je oude HDD als tijdelijk master op je 2de IDE kabel zetten of als slave op de eerste.

Ook dat staat uitgelegd.

Succes,

Harry.

Oke Harry dank je wel, nu is het duidelijk, maar ik heb nog een vraagje.
als ik de nieuwe hdd heb aangesloten, kan ik dan bij het opstarten gelijk
in de BIOS gaan kijken of ie is herkend? En moet ik de nieuwe hdd als hdd 0 en de oude als hdd 1 aangeven?
m.v.g
terenaam

Hoi !

Je hoeft normaliter niet in je BIOS te kijken, want de HDD's worden automatisch herkend, mits je jumpersettings kloppen en in je BIOS de herkenning op auto staat, wat by default zo is.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je hoeft normaliter niet in je BIOS te kijken, want de HDD's worden automatisch herkend, mits je jumpersettings kloppen en in je BIOS de herkenning op auto staat, wat by default zo is.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor de moeite Harry. Ik begin vandaag al met de klus
m.v.g. terenaam:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan