terenaam4u
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 mrt 2006
hallo
omdat mijn oude hdd een tikkend geluid maakte, heb ik kort geleden een nieuwe
hdd aangeschaft. Mijn oude hdd was een seagate(40GB) en de nieuwe is Western
Digita(160GB). Op de oude heb ik namelijk veel belangrijke bestanden en programma's
staan, en die wil ik graag overzetten op de nieuwe. Moet ik al die programma's als ik windows opnieuw heb geinstalleerd op de nieuwe hdd ook opnieuw installeren, of kan daar ook met een of andere programma een image van worden gemaakt en vervolgens op de nieuwe hdd teruggezet? Sommige methoden heb ik al geprobeerd, zoals een systeem-backup diskette maken door via www.bootdisk.com een image te downloaden, maar
dat is mij niet gelukt. Ik beschik ook over een externe hdd, zou ik mijn bestanden
misschien daarop kunnen zetten en dan op de nieuwe en hoe?
Is er iemand die mij een handje kan helpen?

omdat mijn oude hdd een tikkend geluid maakte, heb ik kort geleden een nieuwe
hdd aangeschaft. Mijn oude hdd was een seagate(40GB) en de nieuwe is Western
Digita(160GB). Op de oude heb ik namelijk veel belangrijke bestanden en programma's
staan, en die wil ik graag overzetten op de nieuwe. Moet ik al die programma's als ik windows opnieuw heb geinstalleerd op de nieuwe hdd ook opnieuw installeren, of kan daar ook met een of andere programma een image van worden gemaakt en vervolgens op de nieuwe hdd teruggezet? Sommige methoden heb ik al geprobeerd, zoals een systeem-backup diskette maken door via www.bootdisk.com een image te downloaden, maar
dat is mij niet gelukt. Ik beschik ook over een externe hdd, zou ik mijn bestanden
misschien daarop kunnen zetten en dan op de nieuwe en hoe?
Is er iemand die mij een handje kan helpen?