Nieuw speakers doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Creative kaart is de kaart die je moet gaan gebruiken, die andere is de onboard geluidskaart die je in de bios uit moet schakelen, maar, aangezien je blijkbaar nog helemaal nieuw bent met deze materie weet bik niet zeker of je dat zelf wel moet gaan doen...

Tja, ik weet wel waar ik de bios features vind maar ik vind niet precies wat nou wat is.. ik ken niet dat menu uit mn hoofd ofzo :D
Wat ik wel net ben tegengekomen is een of andere 'hotfix'.. en er staat me iets bij dat ik een paar maanden geleden die map verwijderd heb:o kan het daar misschien aan liggen?
en weten jullie misschien een driver pack ofzo zodat ik alles opnieuw kan installeren??

wie durft de uitdaging aan?????? :p :)

Je moet in de bios zoeken naar je pci audio chip en die op disabled zetten

Staat ook vaak AC97 codec bij.

Vertel welk merk en type moederbord je hebt, of welk merk en type computer.

Een onboard-geluidskaart (Onboard Audio) kan in de BIOS vaak op Enabled of Disabled gezet worden in een menu met de naam Peripherial Configuration.
Dat menu vindt je meestal pas als je eerst een ander menu hebt geopend, bijvoorbeeld Advanced. Dus je zou even moeten zoeken.
Wacht er nog wel even mee.

Want ik ben nog niet overtuigd dat je werkelijk twee geluidskaarten hebt.
Je vermeldt op zeker moment:

Creative EMU10K1 SB Live! Audio processor (dit zal de driver voor je geluidskaart zijn).
nVIDIA MCP2 - Audio codec interface (deze laatste zou een audio-controller op de CPU-chipset op je moederbord kunnen zijn).

Heb je deze gegevens met Everest gevonden?
Zou je mij een plezier willen doen en in Everest gaan kijken bij Multimedia, Windows Audio en ook bij Multimedia, PCI/PnP Audio?

Vermeldt die twee gegevens in je antwoord.

Edit: gelet op een vraag van Lange Pier hierboven, als je toch in Everest bezig bent, kijk dan ook bij Moederbord, Moederbord en dan Naam moederbord in het rechtervenster. Geef ook op wat daar precies staat.

Laatst bewerkt:
Heb je al in apperatbeheer geken of daar alls online staat.

Aan Boeing_737

ja ik heb de 2 geluidskaarten gevonden met everest.
d.m.v.: computer/overzicht en dan bij geluidskaarten

onder mutimedia/windows audio vind ik de nVIDIA(R) nFORCE(TM) Audio en weer allemaal dingen van dat KxWave waar ik helemaal gek van wordt..

onder multimedia/PCI/pnp Audio staan allebei die kaarten, dus creative en nividia en er staat dan type PCI...

Moederbordnaam: MSI K7N2 Delta-L (MS-6570G)
Moederbord ID: 07-30-2003-nVIDIA-nFORCE-6A61BM4CC-00

wil je verder nog informatie?

Groetjes Sandy

Heb je al in apperatbeheer geken of daar alls online staat.

er staan geen vraagtekens bij als je dat bedoelt.. daarin is verder niks te vinden t komt door dat programma KxMixer ofzo waardoor alles overhoop is gehaald..

nee, maar moet ik dan die kaarten verwisselen ofzo :confused:

Nee, want je hebt blijkbaar 2 geluidskaarten in je pc zitten. Dus sluit je eerst de boxen op de ingangen van de ene geluidskaart en dan op de ingangen van de andere geluidskaart.

Nee, want je hebt blijkbaar 2 geluidskaarten in je pc zitten. Dus sluit je eerst de boxen op de ingangen van de ene geluidskaart en dan op de ingangen van de andere geluidskaart.

okee nu komt even alles door elkaar hoor :)
ik wacht even op de rwactie van boeing_737 wat hij erop gaat zeggen..
maar in elk geval bedankt voor je reactie!!:thumb:

Staat ook vaak AC97 codec bij.

Vertel welk merk en type moederbord je hebt, of welk merk en type computer.

Staat bij de Integraded Peripherals, Onboard Device, AC97 Audio.

Je kunt geen twee geluidskaarten tegelijk laten draaien, uitzonderingen daargelaten, ze gebruiken immers dezelfde recourses.

Staat bij de Integraded Peripherals, Onboard Device, AC97 Audio.

Je kunt geen twee geluidskaarten tegelijk laten draaien, uitzonderingen daargelaten, ze gebruiken immers dezelfde recourses.

Ja dat is begrijpelijk.. maar ik heb mn vorige set altijd in dezelfde ingangen gedaan, aangesloten dus op de creative kaart.. nu doe ik gewoon weer kleur bij kleur de stekkertjes erin met mn nieuwe set maar ik krijg geen geluid meer..

Zet die dus op disabled in de bios, en deïnstalleer die KxMixer via software in het configuratiescherm.

Geef precies op welke geluidskaart je hebt, haal hem eruit, en lees wat erop staat, en geef het hier op.

Bij elke geluidskaart zit ook configuratie software, waarbij je aan moet geven welk luidsprekersysteem er gebruikt wordt.

Een onboard-geluidskaart (Onboard Audio) kan in de BIOS vaak op Enabled of Disabled gezet worden in een menu met de naam Peripherial Configuration.
Dat menu vindt je meestal pas als je eerst een ander menu hebt geopend, bijvoorbeeld Advanced. Dus je zou even moeten zoeken.
Lange Pier wees hier ook al op. Ben je al wezen kijken of je die Onboard Audio kan vinden in de BIOS?

Wil je exact opgeven wat er staat bij Multimedia, Windows Audio?

En bij Multimedia, PCI/PnP Audio?

Ik bedoel letterlijk de tekst overnemen die op die plaatsen in Everest wordt weergegeven.

(Dus niet: ja die creative en die nvidia. En allemaal dingen van..)

NB: Aan de hand van het typenummer van je moederbord is het zeer waarschijnlijk dat je een NVIDIA nForce2 Audio Onboard hebt. En het is ook zeer waarschijnlijk dat je daarnaast een Creative SB Geluidskaart hebt, maar dat moeten we even zeker weten. Daarna kun je die NVIDIA Audio in de BIOS op Disabled zetten. En dat KxMixer-gedoe van je PC afgooien, zoals Lange Pier ook al zei.
Daarna zou je geluid het weer moeten doen via de Creative Geluidskaart.
Maar we wachten nu eerst op jouw gegevens.

de 2 kaarten onder multimedia, PCI/PnP audio zijn:

- Creative EMUk101 SB Live! Audio processor
- nVIDIA MCP2 - Audio codec interface

onder mutlimedia, windows audio staat:

apaaraat apparaatbeschrijving

midi-out.0 Microsoft GS wavetable-software
mixer.0 NVIDIA(R) NFORCE(TM) audio
mixer.1 Windingo bt audio
mixer.2 USB-Audioapparaat
wave-in.0 USB-Audioapparaat
wave-in.1 NVIDIA(R) NFORCE(TM) audio
wave-in.2 Windingo BT audio
wave-out.0 NVIDIA(R) NFORCE(TM) audio
wave-out.1 Windingo BT audio

Ik heb het KxProject nu verwijderd. kan ik nu die nvidia kaart uitzetten in de bios features??

de 2 kaarten onder multimedia, PCI/PnP audio zijn:

- Creative EMUk101 SB Live! Audio processor
- nVIDIA MCP2 - Audio codec interface

onder mutlimedia, windows audio staat:

apaaraat apparaatbeschrijving

midi-out.0 Microsoft GS wavetable-software
mixer.0 NVIDIA(R) NFORCE(TM) audio
mixer.1 Windingo bt audio
mixer.2 USB-Audioapparaat
wave-in.0 USB-Audioapparaat
wave-in.1 NVIDIA(R) NFORCE(TM) audio
wave-in.2 Windingo BT audio
wave-out.0 NVIDIA(R) NFORCE(TM) audio
wave-out.1 Windingo BT audio

Ik heb het KxProject nu verwijderd. kan ik nu die nvidia kaart uitzetten in de bios features??

Ja.

ik snapte wel waar ik t moest doen hoor, maar ik dacht dat dat menu bios features heette.. maar ik heb t gevonden en achter onboard device staat nu disabled..

toch toen ik mijn pc opnieuw opstartte gaf ie aan dat er nieuwe hardware was gevonden, een multimedia controlleer maar die kon niet geinstalleerd worden omdat de software niet is geinstalleerd.. ik heb 2 cd's gevonden.

1 is van de geluidsprocessoe EMU10K1
en een cd van NForce Platform, drivers & utilities

moet ik deze beide anders even installeren??

Nee, alleen die van de EMU10K1 installeren. De andere is voor de kaart die je net uitgeschakeld hebt.

Het gaat op een Creative kaart he?

Zoek het type even op hun site en download daar de drivers... Die zijn up-to-date :)

ik heb hem volledig geinstalleerd. heb ook voor de zekerheid nog even bij de volume instellingen onderin gekeken alles staat voluit maar heb nog steeds geen geluid :(

wel heb ik nog even een vraagje..:

met deze nieuwe speakerset heb ik 3 stekkers die van de subwoofer in de systeemkast moeten.. een groene, zwarte en oranje..

groen=front
zwart=rear
oranje=center/sub

nu heb ik in mn systeemkast 5 ingangen (op de creative kaart)
oranje, blauw, roze,groen en zwart.

nu heb ik gewoon zwart in zwart, groen in groen, oranje in oranjes gedaan..

is dat wel goed??

p.s. bij die ingangen staan wel kleine cijfertjes, -1, -2 enz.. is dit misschien ook een reden waarom deze speakers het nu niet doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan