HP Pavillon 7620.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanslobregt

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Ik heb een probleem met internet. De PC werd geleverd met Windows media center. Er zit een recovery schijf op indien er iets misgaat. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb de C schijf moeten formatteren ivm vastlopen en foutmeldingen. Ik probeerde met de door mij gemaakte herstelschijven het systeem opnieuw te installeren, maar dit lukt niet. Na de 1e cd pakt hij de 2e niet meer. Recovery schijf doet het ook niet meer.
Uiteindelijk een hele ander versie op de PC gezet (XP prof). die draait wel, maar ik kom niet meer op internet. Als ik verbinding aanklik zie ik wel LAN verbinding staan maar meer niet. Vlg mij zit er ook een driver realtek in het appaat ( 8201 CL/ nergens sftware te vinden), maar ik weet niet of dat het probleem is. Wat doe ik fout of wat ontbreekt er? Bij mijn andere pc( die het wel doet) zie ik wel 2 pictogrammen staan bij internet verbinding: 1. internet connection en 2.LAN connection.
Wat doe ik fout of wat moet ik nog installeren????

Er is ook niets te vinden bij HP, alleen drivers die je niet nodig hebt, kijk hier eens mee wat erin zit.

hp

bedankt voor je advies, maar ik ben niet zo'n hoogvlieger met pc's.
misschien zegt dit je iets:
als ik internetconnection aanklik krijg ik
LAN of highspeed 1394 Connection connected te zien
1394 Netadapter.
Is dit de eigenlijke verbinding of moet ik nog een pictogram te zien krijgen???

Dat is de draadloze lankaart.

Maare, Everest is toch niet zo moeilijk, installeren, opstarten en lezen.

ben inmiddels wat wijzer, heb de pc even opengeschroefd.
Er zit moederbord A8MN-BR Hematite in.
Bij specificaties zie je dan voor LAN driver
LAN controller, Realtek RTL8201CL.
Deze driver moet ik denk ik installeren.
Heb overal gezocht, maar is nergens te vinden of downloaden. De suggesties die op internet gegeven worden zijn niet bruikbaar. Er wordt wel wat gegeven, maar die doen het niet.
ASUS ( waar moederbord onder valt) kom ik ook niet verder.

bedankt maar het gaat mij dus om die driver voor de LAN. Is wel iets over te vinden, maar is nergens echt te downloaden.

Is het deze?

Overigens kan ik ook niets vinden, had je contact opgenomen met HP? of heb je er misschien een driver cd bij gekregen?

Heb je gewoon een kans gegeven, is anders zo vervelend.:p

TS, probeer deze eens, dat zijn de nVidia southbridge drivers, waar die netwerkchip aanhangt.

die is het. HP gemaild maar die kunnen mij niet helpen. Software was voor geprogrammeerd.
ik kan wel hele nieuwe software bestellen, maar de PC is net een maand oud.
en die driver moet toch ergens te krijgen zijn???????????

Is het deze?

Overigens kan ik ook niets vinden, had je contact opgenomen met HP? of heb je er misschien een driver cd bij gekregen?

Die nVidia driver nog geprobeerd?

Wel een beetje raar van HP, met de helpdesk heb ik goede ervaringen.

je bent fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!die vidia doet het!!!!!!!!!!!!!! ik kan weer op internet!

nogmaals bedankt!

Heb je gewoon een kans gegeven, is anders zo vervelend.:p

TS, probeer deze eens, dat zijn de nVidia southbridge drivers, waar die netwerkchip aanhangt.

Zelfs HP zelf wist geen oplossing, maar Lange Pier van Helpmij.nl weer wel...

Petje af:thumb:

Heb mijn schoenen al uit.:)

Weet je overigens waarom veel bazen dat doen? kunnen ze ook ernaast lopen, en kan het personeel hun hielen likken.:p

TS, je kunt hem rechtsonder als opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan