Linux/Unix/Ubuntu/Kbuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.
opensuse is helemaal niet moeilijk, zelfs makkelijker als windows.
je moet alleen wel weten wat je moet doen.
de windows gebruikers benaderen linux hetzelfde als een windows pc en dat gaat dus niet.

maar goed als er maar 30 miljoen linux gebruikers zijn krijgen wij tenminste nooit virussen.
Ik denk dat ik Michael4446 zijn punt begrijp hij bedoeld waarschijnlijk dat als je met suse kunt werken dat het niet betekent dat je met een ander linux versie kan werken. In suse dans je gewoon naar de zweep van yast over het algemeen. Wel gemakkelijk inderdaad.
ubuntu probeert tools te gebruiken die door gnome en kde xfce worden aangeleverd en gebruikt dan deze om alles in te stellen. En deze tools zijn onder elke distro beschikbaar.

Het mag dan wel simpel zijn maar,

Laatst bewerkt:
ik heb een keus gemaakt destijds en dat was toen opensuse.
ik heb nog een pc waar ik wat anders op ga zetten maar ik heb nog geen idee wat.

Tijdens een sollicitatiegesprek durfde mijn gesprekspartner te vermelden dat Linux hetzelfde was zoals Windows. *proest*

Natuurlijk had mijn gesprekspartner vriendelijk verzocht om haar huiswerk beter te doen.

Tijdens een sollicitatiegesprek durfde mijn gesprekspartner te vermelden dat Linux hetzelfde was zoals Windows. *proest*

Natuurlijk had mijn gesprekspartner vriendelijk verzocht om haar huiswerk beter te doen.

Ligt eraan hoe globaal je kijkt :)

Windows is een Besturings systeem
Linux is een Besturings systeem

dus...... maar daar houd het dan verder ook bij op :)

Ligt eraan hoe globaal je kijkt :)

Windows is een Besturings systeem
Linux is een Besturings systeem

dus...... maar daar houd het dan verder ook bij op :)
Nou, het werd zo verteld alsof je maar beter met Windows kon werken want al het andere lijkt er toch op.

Hmm, ik raad eerder Debian aan omdat je alles in handen heb(al vanaf de installatie)
Je bent dan ook bewuster bezig met iets dan...
Het moet niet zo zijn dat alleen kwa interface veranderd.
Mensen die distro's gebruiken zoals Red Hat, Suse en Mandriva hebben in mij ogen niet echt veel kaas gegeten van wat Linux echt inhoud. Dus ALLEEN de console.

Da's wat puriteins hè.. de echt leuke programma's, waarbij je kunt vergelijken met windows draaien onder een grafische interface.
Wat wel een enorm voordeel is van linux boven windows, ook met een grafische interface, is het kunnen starten van je programma via de console. Gaat er iets mis, dan krijg je tenminste uitgebreide foutmeldingen wat er mis is. Dat lukt je niet als je windows-achtig via de taakmenu's opstart.
Leer uit wat theorie en uit de praktijk wanneer wel de console, en wanneer niet.
Stop dus wel wat tijd in het studeren op waar je mee bezig bent, bijvoorbeeld door het lezen van een boek over linux. De investering daarin betaalt zich dubbel en dwars terug.

BTW, je kunt de kennelijk kaassmaakvrije distro's net zo puriteins installeren als je (waarschijnlijk niet) wilt. Dat is niet voorbehouden aan één distro, de veganisten :-) onder ons kunnen ook met RedHat, SuSE uit de voeten...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan