Bios flashen, ben vast gelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Simpel, eenmaal geboot vanaf de DVD, kan je de partitie aangeven waarop je wilt installeren. In dit scherm klik je onderin op stationsoptie's, en dan formateren.

Simpel, eenmaal geboot vanaf de DVD, kan je de partitie aangeven waarop je wilt installeren. In dit scherm klik je onderin op stationsoptie's, en dan formateren.

Ik kan vista dus niet booten vanaf de DVD, dat was het hele probleem in de eerste plaats. Of bedoel je dat ik de windows xp cd er in moet stoppen en die alles laat formatteren en dan als dat voltooid is er windows vista in proppen ?

Ik kan vista dus niet booten vanaf de DVD, dat was het hele probleem in de eerste plaats. Of bedoel je dat ik de windows xp cd er in moet stoppen en die alles laat formatteren en dan als dat voltooid is er windows vista in proppen ?

En waarom kan je niet booten vanaf de DVD?

En waarom kan je niet booten vanaf de DVD?

Haha, als jij mij dat verteld is het hele probleem opgelost... Ik stop de vista dvd in mijn pc > Reboot > laden vanaf cd > Crash .... Gebeurd niet op mijn ASUS laptop dus het is niet de DVD die corrupt is... Wat mij nu verteld is is dat ik mijn harde schijven moet formatteren alleen moet ik nog even uitvogelen wat de makkelijkste manier is... Ik HEB een floppy drive, en een dvd speler uiteraard. Probleem is, hoe kan ik de C schijf formatteren zonder er ook maar iets op te houden (dus dat hij niet weer een xp installatie gaat doen oid.).... Gewoon dat ze echt helemaal leeg zijn zonder iets er op zodat ik windows Vista kan gaan installeren

@ Harry, ik kan dus ook gewoon mijn windows xp cd erin stoppen om alleen te formateren ?

Laatst bewerkt:
Ik zou toch eerst het probleem oplossen waarom hij niet boot.
Boot hij op bv je XP cd wel?

Ik zou toch eerst het probleem oplossen waarom hij niet boot.
Boot hij op bv je XP cd wel?

Dat probleem probeerde ik dus op te lossen door mijn schijf te formatteren, XP boot hij inderdaad wel. Het is een heel gaar gebeuren en ik snap het ook niet meer. de DVD van vista is goed want hij werkt op mijn laptop.

Hoi !

Dat kan, direct daarna installatie afbreken !

Maar een floppy is makkelijker, hoef je nergens op te letten.

Hoi !

Dat kan, direct daarna installatie afbreken !

Maar een floppy is makkelijker, hoef je nergens op te letten.

Oke, dan download ik die van windows98se wel en installeer daarna Windows Vista (hoop echt dat het me gaat lukken want anders ben ik alles voor niets kwijt -_-)

@Harry, Zou jij mij een directe link willen geven welke ik moet hebben, staan er nogal veel op dat bootdisk.com .... bedankt :) EDIT: Ben er al uit, heb nu boot98se er op staan... Komt helemaal goed :)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Oke, succes !

Opstarten van de floppy eb achter de prompt: format C:

Klaar.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Oke, succes !

Opstarten van de floppy eb achter de prompt: format C:

Klaar.

Greetz,

Harry.

Harde schijf is geformateerd mbh windows xp cd (hij heeft wel de setup bestanden gekopieerd omdat ik hem niet eerder kon afsluiten), hij kon niet van de diskette formateren. Format not supported gaf hij aan. Ik heb een foto's gemaakt waarop je kunt zien wat voor scherm ik krijg.

http://img525.imageshack.us/img525/4914/dsc00203az8.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/588/dsc00204bc6.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/1088/dsc00205yu3.jpg

Al sla je me dood ik zou het echt niet meer weten hoe ik verder moet hiermee.

Heb je niet de mogelijkheid om een Vista DVD van iemand anders te "lenen" om te proberen?

Hoi !

Tja, het spijt me byzonder, maar hier moet ik passen !

Het lijkt op een virus-infectie van je MBR

Sorry: ik zou het niet weten !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, het spijt me byzonder, maar hier moet ik passen !

Het lijkt op een virus-infectie van je MBR

Sorry: ik zou het niet weten !

Greetz,

Harry.

Moet ik ASUS hier voor raadplegen dan of iemand anders ? Heb er veel voor over om nu eindelijk vista eens op de pc te hebben staan.

Koppel alle hardware eens los.(extern)
En eventuele PCI kaarten ook. Muv je videokaart natuurlijk.
Hoeveel schijven heb je in je pc?
Hoeveel DVD/CD spelers.

Maw, probeer het eens met zo weinig mogelijk hardware in je pc.

Koppel alle hardware eens los.(extern)
En eventuele PCI kaarten ook. Muv je videokaart natuurlijk.
Hoeveel schijven heb je in je pc?
Hoeveel DVD/CD spelers.

Maw, probeer het eens met zo weinig mogelijk hardware in je pc.

Hoezo zou ik alles los moeten koppelen ? Heb 1 Harde schijf van 250 gb die gepartitioneerd is in 100gb en 150gb. heb de 100gb geformateerd (C schijf) en probeer nu vista te installeren met 1 DVD brander/speler want dat is de enige die cd/dvd kan afspelen. Ik ga geen dingen los koppelen aangezien ik niet 100% weet waar ik mee bezig ben dan... Ik denk dat ik mijn broer hem mee laat nemen naar zijn werk om te kijken hoe of wat er mis is dat hij hem niet kan installeren (eigen computer bedrijf). Denk dat ik dan wel wat verder moet komen. Gegroet.

Op mijn pc valt geen Vista te installeren door een Sapphire X1650 Pro 512MB videokaart.
Kaart eruit, oudje erin, en installeert vanzelf. Hierna de X1650 terug, en alles werkt top.

Vandaar ik het als een optie gaf.

Laat je nog wel weten wat het probleem was/is gebleven?

Op mijn pc valt geen Vista te installeren door een Sapphire X1650 Pro 512MB videokaart.
Kaart eruit, oudje erin, en installeert vanzelf. Hierna de X1650 terug, en alles werkt top.

Vandaar ik het als een optie gaf.

Laat je nog wel weten wat het probleem was/is gebleven?

Daar wordt het al een stuk helderder van :). Misschien ligt het daar aan inderdaad. Ik laat het zeker weten of het uiteindelijk gelukt is of niet. Heb trouwens al geprobeerd te installeren met wat minder geheugen, heb hier zo gouw geen PCI-E kaart liggen die ik in mijn pc kan doen.

Jullie horen het wel dan, mss is het inderdaad de videokaart.

Daar wordt het al een stuk helderder van :). Misschien ligt het daar aan inderdaad. Ik laat het zeker weten of het uiteindelijk gelukt is of niet. Heb trouwens al geprobeerd te installeren met wat minder geheugen, heb hier zo gouw geen PCI-E kaart liggen die ik in mijn pc kan doen.

Jullie horen het wel dan, mss is het inderdaad de videokaart.

Heb je geen oude PCI kaartje liggen? Daar heb ik het op mijn pc mee gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan