(Te) lange bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap vd ham

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Ik heb een bestandje, mpg, wat ik niet verwijderen kan. Het heeft een zeer lange bestandsnaam en krijg het met geen mogelijkheid weg. Als ik er op rechtsklik krijg ik enkel wat afspeelopties i.p.v. bewerkingsmogelijkheden.
Ik heb het in veilige modus geprobeerd, in CMD met Dos-commandos en zelfs met Knoppix .
Probeer ik naar de prullenbak te verwijderen dan meldt 'ie: bestandsnaam is te lang voor de prullenbak.

Wie kan helpen? Vroeger kon je met PC-Tools nog eens wat rommelen maar dat gaat niet met Windows XP2

zet je bestand terug op je pc
bewerk de bestands naam
en maak er wat korts van

bijv. oude naam: lgrshgfihuashfjghksfdgghdklhfjhhhhhffffffffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuueeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeewwwwwwwwwwwwwwwwww

nieuwe naam:
lol

vervolgens probeer je het opnieuw

werkt dit niet herstart je pc en probeer opnieuw te verweideren

Ik ken dit ook, en ja, ook met Knoppix was het bestand niet te verwijderen.

Wat wél werkte was de Herstelconsole van XP starten, dan bladeren (dat moet met het CD [mapnaam] commando) en dan in de juiste map DEL [bestandsnaam] doen.

Omdat je geen jokers kunt gebruiken zul je de bestandsnaam geheel moeten intypen. Ook moet je mappen en bestanden met spaties erin tussen dubbele aanhalingstekens zetten.
Voorbeeld:
CD "Documents and Settings"
DEL "Dit bestand heeft spaties erin.txt"

Gunstig is wel dat het niet uitmaakt of je hoofd- of kleine letters gebruikt.

Herstelconsole te bereiken met het opstarten van de XP installatiecd, [indien nodig SATA/Raid drivers laden met F6], en dan in het eerste keuzemenu kiezen voor de R van Herstelconsole. Er wordt dan gevraag bij welke XP installatie je wilt aanmelden, klopt daarvan het nummer in en druk op Enter. Daarna wordt gevraagd om het wachtwoord van Administrator. Type die in en druk op Enter. [Indien er geen wachtwoord voor Administrator is ingesteld: Gewoon Enter drukken zonder iets in te kloppen].

Hulp met Herstelconsole: Help
Hulp voor het CD commando: Help CD
Naar de D: schijf: D:
Naar de hoofdmap van de schijf waar je op staat: CD \
Verlaten Herstelconsole (=herstart): Exit

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
te lange bestandsnaam

ik ga het via de herstelconsole proberen. Ik weet alvast dat het intypen van die bestandsnaam niet gaat lukken, omdat ie zo lang is. meer dan 250 tekens van alles en nog wat.
Ik heb t via knoppix shell geprobeerd wat dus ook niet lukte. Unlocker ook niet.
Anders gaat de recovery cd er maar in, dan is de hele zaak ook weer eens schoon. Alleen het opnieuw optuigen van de pc is veel werk.
Bedankt allemaal.

ik ga het via de herstelconsole proberen. Ik weet alvast dat het intypen van die bestandsnaam niet gaat lukken, omdat ie zo lang is. meer dan 250 tekens van alles en nog wat.
Ik heb t via knoppix shell geprobeerd wat dus ook niet lukte. Unlocker ook niet.
Anders gaat de recovery cd er maar in, dan is de hele zaak ook weer eens schoon. Alleen het opnieuw optuigen van de pc is veel werk.
Bedankt allemaal.

Geprobeerd met herstelconsole. Helaas wordt bij het commando CHDIR "Documents and Settings" de "toegang geweigerd". Dat zal wel een beveiliging op de accounts zijn.
Recoveren dus maar.

Als ik het me goed herinner mount knoppix in eerste instantie alles read-only. Op de desktop het de rechter muis en dan 'mount r/w' ofzoiets kiezen zou kunnen helpen

Waar je probleem met toegang in Herstelconsole vandaan komt is waarschijnlijk dat standaard je alleen in de Windows map wijzigingen mag aanbrengen.

Type, zodra je opgestart bent met Herstelconsole, eerst in:

set AllowAllPaths = true

Ik geloof dat alle 3 spaties in bovengenoemd commando verplicht zijn, probeer anders:
set AllowAllPaths=true

Daarna mag je ook op andere partities/mappen komen.

Ben benieuwd of dit wat helpt, of dat je dan nog steeds die toegangsfoutmelding krijgt.

Krijg je de melding dat je het set commando niet mag uitvoeren, start dan de pc in gewone modus op, en voer het volgende commando uit:

Code:
reg.exe add "HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Setup\RecoveryConsole" /v SetCommand /t reg_dword /v "1" /f

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Waar je probleem met toegang in Herstelconsole vandaan komt is waarschijnlijk dat standaard je alleen in de Windows map wijzigingen mag aanbrengen.

Type, zodra je opgestart bent met Herstelconsole, eerst in:

set AllowAllPaths = true

Ik geloof dat alle 3 spaties in bovengenoemd commando verplicht zijn, probeer anders:
set AllowAllPaths=true

Daarna mag je ook op andere partities/mappen komen.

Ben benieuwd of dit wat helpt, of dat je dan nog steeds die toegangsfoutmelding krijgt.

Krijg je de melding dat je het set commando niet mag uitvoeren, start dan de pc in gewone modus op, en voer het volgende commando uit:

Code:
reg.exe add "HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Setup\RecoveryConsole" /v SetCommand /t reg_dword /v "1" /f

Succes,

Tijs.

Mogelijkheden te over merk ik. Inmiddels had ik al de drastische maatregel genomen met de recovery cd. Nu is tie wel weg. Maar nog wel meer ook natuurlijk. Iedereen bedankt voor het meedenken en tot de volgende keer maar weer.
Nogmaals bedankt.

te lange bestandsnaam niet kunnen deleten

Mogelijkheden te over merk ik. Inmiddels had ik al de drastische maatregel genomen met de recovery cd. Nu is tie wel weg. Maar nog wel meer ook natuurlijk. Iedereen bedankt voor het meedenken en tot de volgende keer maar weer.
Nogmaals bedankt.

Na weer met zo'n probleem(pje) geconfronteerd te zijn ben ik er eens verder ingedoken.
Er blijkt in XP een bug te zitten. (gevonden via tipwereld).
ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Classes > CLSID > {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} > InProcServer32

Verwijder deze ingang of als je dat niet durft, hernoem deze naar ZZZ of bla bla of zoiets.

Hierna moet je het bestandje, aannemende dat het om een AVI-filmpje gaat, kunnen verwijderen. Zonodig even uit- en weer inloggen op je account.
KLAAR.

Nou, bij mij werkte ook dat dus niet. Volgende poging:

Kopieer het programmaatje cmd.exe( te vinden in je Windows\System32 map) naar de map waar het bewuste filmpje of bestandje staat.In veel gevallen de map shared van Lime wire.
1./ Klik (dubbel) op cmd.exe. Dit start in een Dos-box.
2./ Druk op Ctrl-Alt-Delete, zoek naar Explorer.exe en sluit dit af (beëindig proces of terminate process)
3./ Typ nu: del mijnfilmpje.avi, druk op enter en weg is 'ie.
4./ Druk weer op Ctrl-Alt-Delete, druk op nieuwe taak(new task) en typ Explorer.exe en dan Enter.:thumb:

in plaats mijnfilmpje.avi kon ik met een joker werken: del *.mpg

he he, succes.

kon je niet gewoon shift del doen? dan verwijderd 'ie volledig en niet naar de prullebak...kzag net datie zei dat de bestandsnaam te lang was om naar de prullenbak te verwijdere..dan toch gewoon metene volledig weg?

en anders kan via knoppix ook vast wel...je schijf mounten en dan read/write status veranderen en dan je bestand verwijderen...zou geen probleem moeten zijn..

kan niet deleten

Nee, met rechtsklik kreeg ik enkel afspeelopties. Dat is dan ook de enige manipulatie mogelijkheid. Met Knoppix heb ik geprobeerd, alleen de read/write status veranderen niet.
Dat zal ik bij een onverhoopt volgende keer nog proberen.
Wat ik nu heb gedaan werkt echter wel zo snel en simpel. Ik laat cmd.exe nu voortaan maar in die map staan.
Naar ik begrepen heb is die bug in XP verantwoordelijk doordat, al start je het bewuste filmpje niet op, dit toch alvast 'voorgeladen' wordt in het geheugen. Ik heb al niet zoveel, dus het is snel vol. Of dit verhaal klopt weet ik niet hoor.

Voorlopig ben ik geholpen.
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.

ah nja in knoppix moet je dus eerst je schijf mounten en dan read/write aanpassen anders kan je helemaal niks aanpassen,kopieren,plakken,verwijderen ofz ;)
kwam ik ook pas na een week ofzo achter...behoorlijk irritant als je t niet weet en je probeert iets te kopieren wat in windows niet kan :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan