• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst als uitkomst formule wijzigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter imke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

imke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Ik heb als resultaat van een formule de voorletters in 1 cel, echter zonder puntjes tussen de letters. Nu wil ik dus graag puntjes tussen de voorletters zetten.

Niet iedereen heeft evenveel voorletters.
Zoeken en vervangen (26x) werkt niet, omdat de voorletters uit een ander bestand komen waarbij ze niet in 1 kolom staan. Dus dan zou excell álle letters met een . erachter doen en dat wil ik natuurlijk niet.

Of moet ik dan de kolom met voorletters kopieren en plakken als waarde en dan zoeken en vervangen? klinktbehoorlijk omslachtig. en je moet niks meer willen toevoegen.
dat zou kunnen in dit geval. maar misschien weet iemand een snellere oplossing?

Dat gaat niet met de functies in Excel.

Je zal een nieuwe functie moeten schrijven (programmeren) in VBA.

Wigi

o,
ik weet niet wat VBA is, ik zag het al meer in antwoorden langskomen.
Heb je een link met uitleg? thanks,

ik was ff aan het zoeken, ook op jouw sites, maar op jouw site zie ik zo ff snel alleen uitgewerkte dingen. en hier op het forum kan ik ook ff geen beginnersverhaal vinden. kun je daarvan iets neerzetten? link ofzo? of is het echt heel ingewikkeld? zo ziet het er nl wel uit. dan ga ik toch maar met kopieren plakken aan de gang, want ik moet die gegevens doorsturen en er wordt op gewacht dus heb geen weken meer de tijd... volgende keer dan maar.

Maar als iemand nog een idee heeft?? ik hou me aanbevolen.

Laatst bewerkt:
Vooruit dan...

Doe Alt-F11, dan Invoegen > Module, plak deze code:

Code:
Function PuntenErtussen(r As Range)
    Dim i As Integer
    Dim s As String
    s = ""
    For i = 1 To Len(r.Text)
        s = s & Mid(r.Text, i, 1) & "."
    Next
    PuntenErtussen = s
End Function

Zet dan in de cel waar je het woord met punten wil:

=PuntenErtussen(B15)

Wigi

geweldig! dank je wel!

Kan ik dit oko in de reeds bestaande formule verwerken? Ik heb een als funktie, en als waar - dan voorletters, maar als ik dan jouw formule doe, krijg ik een foutmelding.

als ik de kolom voorletter eerst als waarde kopieer en dan de forumule erbij zet gaat het wel goed. Daarmee ben ik ook al een stuk sneller!

nogmaals bedankt!

Kan ik dit oko in de reeds bestaande formule verwerken? Ik heb een als funktie, en als waar - dan voorletters, maar als ik dan jouw formule doe, krijg ik een foutmelding.

Ik begrijp het niet. Geef in het voorbeeldbestandje eens aan wat er waar moet gebeuren.

Je kan mijn nieuwe functie normaal gezien ook binnen een andere functie zetten, als dat je vraag is.

Wigi

Laat het = teken weg voor de functie. Als je dat bij andere functies niet doet, zou je dat toch ook niet moeten doen met die nieuwe functie...

Je hebt ook nogal eens een rare formule. bv.

=ALS($B43=$F42;D51; )

Dit is al genoeg:

=ALS($B43=$F42;D51)

Ook spaties zetten zoals " " is normaal gezien niet echt een goede werkwijze.

Wigi

helemaal geweldig! het werkt! klaar ben ik!

maar de "" is in de ene formule om een spatie tussen achternaam en meisjesnaam te zetten, en als ik het in de formule van voorvoegsel weghaal krijg ik ONWAAR in beeld. dan gebruik ik toch een spatie als resultaat van een formule?

De formules heb ik niet in detail gecheckt. Als je ze idd nodig hebt, OK doe dan maar.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan