Weergeven van verborgen bestanden werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter NvH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NvH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Hoi, Ik heb een probleem.........In XP, in de "Werkbalk" onder "Extra" en dan onder "Mapopties"...en dan onder het tabblad "Weergave" is er een optie die je kan inschakelen voor het weergeven van verborgen bestanden (dit heb ik nodig om een aantal bestanden te copieren) maar na het inschakelen van het "knopje" en het toepassen en het ok drukken.....valt ie weer automatisch terug op de oude "setting". Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen........ alvast mijn verpletterende dank......

[...]maar na het inschakelen van het "knopje" en het toepassen en het ok drukken.....valt ie weer automatisch terug op de oude "setting". Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen........ alvast mijn verpletterende dank......

Ik vraag me af of je misschien ook nog de systeembestanden in beeld moet krijgen om de voor jou relevante bestanden te zien? Is de tweede optie van boven in hetzelfde venster Weergave-keuzevenster: "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)"

Die moet je dan uitvinken (je krijgt een waarschuwing daarna, gewoon op Ja drukken).

Succes,

Tijs.

Helaas

Ik vraag me af of je misschien ook nog de systeembestanden in beeld moet krijgen om de voor jou relevante bestanden te zien? Is de tweede optie van boven in hetzelfde venster Weergave-keuzevenster: "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)"

Die moet je dan uitvinken (je krijgt een waarschuwing daarna, gewoon op Ja drukken).

Succes,

Tijs.

Beste Tijs

Bedankt voor je tijd maar helaas werkt dit ook niet, het probleem blijft dat na het aanvinken, en uitvinken, het gewoon weer terug valt in de oude setting.... (het "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" uitvinken werkt wel............ maar het "verborgen bestanden weergeven" doet ie nog steeds niet...................

Ik kan zo snel geen verklaring bedenken voor dit gedrag.
Wel even deze vraag: Praten we hier over een stand-alone thuis-pc of een pc in een beheerd (bedrijfs-)netwerk?
Indien in bedrijfsnetwerk, dan kan het zo zijn dat er instellingen voor je zijn gedaan die het je onmogelijk maken om de verborgen bestanden te zien, maar ik teken daarbij aan dat ik niet zou weten hoe ze dat dan geflikt hebben...

In ieder geval is een antwoord op bovenstaande vraag wel relevant, lijkt me.

Tijs.

Natuurlijk kan het ook nog zijn dat er een virus/trojan op je systeem rondwaart die het niet op prijs stelt dat je dat 'beestje' kunt zien...

Een scan op spyware/adware/virussen etc. zou ik zeker even doen.

Kijk verder op helpmij hoe je dat het beste kunt doen (=welke programma's en Internet-diensten je kunt gebruiken voor dat doel).

Tijs.

Ook de knop ** Op alle mappen toepassen ** gedrukt want dan word je aktie
namelijk opgeslagen en daarna de knop toepassen indrukken.

Qubus

Bijlagen

• Mapopties.jpg
    Mapopties.jpg
    73,7 KB · Weergaven: 76
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan