32 of 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Ik ga een nieuwe pc bouwen en nu vraag ik me af wat ik er beter op kan zetten xp 32bit of de 64bit uitvoering. de pc krijgt een adlhon 3800 x2 processor.

een 64bit

want binnenkort worden er alleen maar 64 bit programma, gemaakt

een 64bit

want binnenkort worden er alleen maar 64 bit programma, gemaakt

wat is het voordeel dan ten opzichten van de 32bit?
of is het nog verstandiger om gelijk op vista te stappen? ben zelf alleen bang dat er nog heel voor kinderziektes in zitten!

de verschil is dat de 64 bit versies veel sneller zijn, maar ook wat duurder zijn dan de 32 bit

als je een 64 bit programma wilt gebruiken moet je proccesor ok 64 bit zijn, en zo te zien word jouwn proccesor een 64 bit

mijn mening over vista. Heb ik zelf een maandje of 2 gebruikt maar bijna de helft van de programma's werktten niet, dus wacht gewoon tot de 1 service pack uitkomt voor vista:thumb:

kan ff niet meer vinden op welke fora ik dat heb gelezen,

maar ze zeggen dat binnenkort 64 bits standaard wordt

de verschil is dat de 64 bit versies veel sneller zijn, maar ook wat duurder zijn dan de 32 bit

als je een 64 bit programma wilt gebruiken moet je proccesor ok 64 bit zijn, en zo te zien word jouwn proccesor een 64 bit

mijn mening over vista. Heb ik zelf een maandje of 2 gebruikt maar bijna de helft van de programma's werktten niet, dus wacht gewoon tot de 1 service pack uitkomt voor vista:thumb:

maar wat raad je mij aan, ik gebruik de pc voor video bewerkingen. is 1gig inter geheugen voldoende of kan ik het maar beter verdubbelen?

Hoi !

@Gokhan1991: is een gerucht,dat volgende besturingssystemen alleen als 64-bits zouden worden uitgebracht. Dit is inmiddels door Microsoft al ontkend !!

@T.S.: Voor 64-bits zijn nog steeds onvoldoende (besturings)programma's; je kunt er dus lang niet alles mee doen. Ik zou er voorlopig niet aan beginnen.

Verder: na het verwachte SP1 voor Vista, eind van dit jaar zal de Vista-DVD voor 32- en 64-bits het zelfde zijn.
Je hoeft dan dus maar 1 Vista-DVD aan te schaffen om over beide mogelijkheden te kunnen beschikken.

Ook bestrijdt ik ten zeerste dat Vista nog niet "AF" zou zijn: Ultimate staat bij mij op 2 PC's sinds half december, en ik heb nog geen BSOD gehad !
Drivers zijn inmiddels zo goed als allemaal voorhanden, behalve spellen....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan