toegang geweigerd, mijn documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Beste mensen,

Opnieuw heb ik de C-schijf geformatteerd en daarop weer XP gezet. De map mijn documeten heb ik daarvoor naar de d:-schijf verplaatst, zodat ik daar na de installatie weer gebruik van kan maken.

Helaas krijg ik de volgende melding:
Deze map is niet toegankelijk en de toegang wordt geweigerd.

Kan ik nu nog wel die map komen, of ben ik gewoon alles kwijt.

Gr. de Taalkring

Had je er een "persoonlijke map" van gemaakt in je vorige installatie ? Dan had je het de wizard bestanden overzetten moeten doen, of zorgen dat je het encryptie certificaat gebackupped had.

Gewoon de rechten overnemen, hier lees je hoe je dat doet in de home versie, in pro kun je dat gewoon doen vanuit de volledige modus.

Als het zo makkelijk zou zijn, dan zou windows bestandsencryptie helemaal geen zin hebben. :o

Lees ook nergens dat hij dat gebruikt heeft, dit is gewoon een kwestie van rechten en heeft niets met de encryptie te maken "coderen om de bestanden te beveiligen" heet dat, die moet je eerst instellen en gelukkig heeft hij dat niet gedaan, anders kom je er nooit meer in.

Bij het aanpassen van je wachtwoord heb je 'Mappen persoonlijk maken' aangevinkt.
Nu is je gebruikersnaam zeker anders dan voorheen? Dan kom je er inderdaad niet
meer in. Je gebruikersnaam veranderen naar je oude gebruikersnaam moet al
voldoende zijn. Of je maakt tijdelijk een tweede account aan met je oude gebruikersnaam,
dan heb je vanuit die gebruiker toegang, en kun je dat persoonlijke gedoe weer uitzetten.

Bij het aanpassen van je wachtwoord heb je 'Mappen persoonlijk maken' aangevinkt.
Nu is je gebruikersnaam zeker anders dan voorheen? Dan kom je er inderdaad niet
meer in. Je gebruikersnaam veranderen naar je oude gebruikersnaam moet al
voldoende zijn. Of je maakt tijdelijk een tweede account aan met je oude gebruikersnaam,
dan heb je vanuit die gebruiker toegang, en kun je dat persoonlijke gedoe weer uitzetten.

Het gaat om de SID (security identifier).

Mits EFS niet van toepassing was ga ik met lang pier mee, hier nog een stukje MS-knowledgebase over het probleem. (zelfde oplossing)

http://support.microsoft.com/kb/810881/nl

Hoi allemaal,
Dank jullie wel voor alle reakties, heb na alles goed gelezen te hebben, als eerste gekozen om naar http://support.microsoft.com/kb/810881/nl gegaan en deze oplossing toegepast. Dank je Jippiejajee.
Alles heeft temaken met rechten en deze heb ik nu omgezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan