Verkeerde partitienaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Op mijn Windows Vista Home Premium heb ik een Cdrom en een DVD brander. In het verleden was de Cdrom mijn F partitie en de DVD brander mijn G partitie. Om een onduidelijke reden waren deze net omgekeerd in mijn systeem gekomen. Dus ik probeer dat via schijfbeheer weer om te zetten. Het is heel vreemd dat mijn Cdrom nu wel de F partitie is geworden maar het omzetten van de DVD brander krijg ik niet op de G partitie. In schijfbeheer probeerde ik wel de G partitie te maken maar G zag ik helemaal niet meer. Ik werd gedwongen mijn DVD brander op de H partitie te zetten. Het vreemde is dat ik in Total Commander nu wel cdrom achtige indelingen zie maar met de partitie indeling van F, G en H. Als ik in mijn DVD brander een DVD doe krijg ik via G niets te zien maar wel via H. Weet iemand een manier om alles weer goed te krijgen. Bij voorbaat dank.

Eerst en vooral denk ik dat je het over stations hebt en niet over partities? Daar ben ik trouwens vrij zeker van.

De stationsletters van gewone cd/dvd-drives zou geen probleem mogen zijn met schijfbeheer. Misschien kon hij G niet toewijzen omdat het in gebruik was? Maar nu je de andere stationsletter hebt ingesteld zou hij G weer moeten hebben vrijgegeven. Dus ik zou zeggen: gewoon schijfbeheer opnieuw openen en H naar G veranderen, het zou moeten werken.

Dat is nu net het probleem. Bij de beschikbare namen staat G niet meer genoemd, terwijl ik die in Total Commander wel zie staan. In schijfbeheer staan alleen C, D, E, F en H. Ook worden nog I en Z genoemd. I is voor het opslaan van gegevens via het programma Daemon en Z heb ik gebruikt met het programma RAM disk. Maar in schijfbeheer kan ik G nergens meer vinden.

Tja, een virtual cd/dvd manager zoals DeamonTools of Alcohol en Nero heeft er ook één, kan hem in gebruik hebben, of de schijfletter is daaraan toegewezen.

Ook cardreaders kunnen hem bezet houden, kijk daar eens naar.

Dat is nu net het probleem. Bij de beschikbare namen staat G niet meer genoemd, terwijl ik die in Total Commander wel zie staan. In schijfbeheer staan alleen C, D, E, F en H. Ook worden nog I en Z genoemd. I is voor het opslaan van gegevens via het programma Daemon en Z heb ik gebruikt met het programma RAM disk. Maar in schijfbeheer kan ik G nergens meer vinden.

Je moet H nu toch gewoon veranderen in G op de gewone manier?
Je seleceert de juiste schijf (H:) en kiest voor actie --->alle taken ---> stationsletters en paden wijzigen...
Dan kies je voor wijzigen... En dan klikt u gewoon op de letter H en daarna op de letter G

Ervaring heeft geleerd dat Lange Pier vaak met goede suggesties komt. Ik vraag me alleen af waar ik cardreaders kan vinden.

Ervaring heeft geleerd dat Lange Pier vaak met goede suggesties komt. Ik vraag me alleen af waar ik cardreaders kan vinden.

Normaal als ze een stationsletter bezet houden zijn ze te zien als verwisselbare schijfstations in 'Deze computer'. Er zijn er echter ook die je pas kunt zien als je er een memorycard insteekt en die houden je stationsletter dus niet 'bezet'. Maar probeer anders gewoon eens in te tikken in een adresbalk ofzo: "G:\" en kijk of je iets ziet dat je verder helpt.

Als die opgeslagen wordt in het register is hij wel degelijk "bezet" en staat hij stiekem bij de mounted devices, alleen zie je hem nergens als hij niet wordt gebruikt, vaak genoeg meegemaakt.

Maar virtuele cd/dvd software is naar meestal de oorzaak van.

TS, wis eens alles in het refister aan de rechterzijde bij de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices en reboot, en kijk in schijfbeheer wat daar veranderd is.

Maak voor de zekerheid een reserve register met Erunt, 99 van de 100 keer heb je geen problemen maar je weet 't niet,hè.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan