Probleem met installeren XP Pro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik wil een PC'tje opnieuw installeren en heb het volgende probleem:

System specs:
Mobo AOpen AK77-333
CPU Athlon XP 1900+
Ram 512 mb
HD Western digital 80 Gb IDE
Bootvolgorde in bios: cdrom - harddisk - floppy

Het volgende gebeurt:
Wanneer ik opstart vanaf de Windows XP cd (incl. SP2) verloopt alles probleemloos.
Alle partities verwijderd, nieuwe partitie aangemaakt, NTFS geformatteerd en Windows begint keurig met het kopieren van de setup-bestanden, tot dan gaat alles normaal.

Echter, wanneer de PC daarna automatisch opnieuw opstart krijg ik de melding:

"fout tijdens laden van besturingssysteem"

Daarna kan ik niet meer verder.
Wat kan het probleem hier zijn??:o

kijk eens of bootvirus detectie aan of uit staat in het bios .
en formatteer een goed de hdisk draai eens check disk

- Bootvirus detectie staat uit
- Heb nu 2 partities, 1x 20Gb is C: mocht de bios 80Gb niet herkennen, werkt niet
- Opgestart met Hiren's Boot CD
- Draai nu HDD Regenerator om eventuele bad sectors te repareren

Andere hulp/suggesties ijn van harte welkom!!!

En de schijf staat wel als master aan de primaire IDE poort?

Ja, en wordt tijdens het opstarten door de bios ook als zodanig herkend!

Dat had ik ook gevonden, vandaar dat ik een primaire partitie heb aangemaakt van 20Gb, of zou dat niet voldoende zijn om dat probleem op te lossen?

En dan nog een wellicht domme vraag.
Ik heb de nieuwste bios-verzie op mijn andere pc binnengehaald, maar op die pc, en ook niet op die met problemen, heb ik een floppy-drive.

Andere mogelijkheden?

Laatst bewerkt door een moderator:
of zou dat niet voldoende zijn om dat probleem op te lossen?
kennelijk niet;)
of, het wordt saai, dit heb ik in gisteren al twee andere mensen aangeraden, een cmos reset.

Laatst bewerkt:
Domme vragen bestonden toch niet?:rolleyes:

Je hebt vast wel ergens een floppy drive liggen:o , maare die Via KT333 chipset kan ook hele grote schijven aan en bij de bios updates staat er dan ook niets over vermeld.

Denk dat je het eerder in de hoek kabel/IDEcontroller/geheugen/schijf moet zoeken

Domme vragen bestonden toch niet?:rolleyes:

Je hebt vast wel ergens een floppy drive liggen:o , maare die Via KT333 chipset kan ook hele grote schijven aan en bij de bios updates staat er dan ook niets over vermeld.

Denk dat je het eerder in de hoek kabel/IDEcontroller/geheugen/schijf moet zoeken

Tsja, volgens mij heeft het systeem eerder ook gewerkt met een 80Gb harddisk en met de kabels en geheugen die er nu inzitten.

Ik ga de HD een beetje verdenken...

HDDRegenerator erover gooien, kabel wisselen, geheugen testen zijn zo de dingen die je kunt doen, maar daar was je zelf denkelijk ook wel op gekomen.

De schijf zit toch wel aan het eind van de kabel?

De schijf zit toch wel aan het eind van de kabel?

Maakt dat uit dan wanneer de slave/master jumpers goed staan??
Als dat zo is het probleem misschien gevonden...

Moet nu even weg, ben over 1 1/2 uur weer terug met nieuws!!

Inmiddels het volgende geprobeerd:

- positie dvd speler en hdd aan kabel omgewisseld => geen resultaat

- andere ide kabel => geen resultaat

- andere harddisk => geen resultaat

Blijft de enige mogelijkheid dan nog een defect moederbord??

Controleer eerst de jumpersettings.
jumpers.gif

Hang hem eens als master single aan de eerste IDE controller aan het eind van de, denkelijk, 80polige kabel.

Hang er niets achter, en hang aan de tweede IDE controller de cd/dvd device als master of slave, dat maakt niet uit.

Loop voor de zekerheid ook de biosinstellingen even na.
Ook de schijf in een andere comp controleren kan helpen en zoals eerder genoemt, een geheugentest, vooral het tweede reepje indien meerdere.

Ok,

Ga ik proberen.

De jumpersettings staan zeker weten goed, de bios ook, ben nu net bezig te testen met ander geheugen, hou jullie op de hoogte!

Ander geheugen was helaas ook niet de oplossing maar...

er gebeurt nu iets anders

Ik heb zoals gezegd de HDD als single master aan de 1e IDE poort gehangen, opstarten vanaf CD gaat goed, setup-bestanden copieren gaat goed, waar wanneer ik daarna kies voor Windows installeren krijg ik de melding:

Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden:o

Foutje van mij: molex vergeten...

Laatst bewerkt:
Aldus:

Zoals eerder gezegd ander geheugen geen resultaat

Nu de HD zonder jumper zoals boven aangegeven als single master aan eind van 80-aderige nieuwe IDE kabel

Het werkt nog steeds niet....:evil:

Ik probeer nu om op te starten vanaf Ubuntu CD, maar krijg ook hier een hele reeks foutmeldingen:

Buffer I/O error on device hdd, logical block 16, daarna 17, weer 16, weer 17, 0, 1, 0, 0

enz. enz.

edit:

Probeer nu om Xandros 3.0 (Linus) op HDD te installeren en dat lijkt te werken, is nog bezig....

Laatst bewerkt:
Je mag je bericht ook aanpassen hoor.:)

Zoals ik al eerder aangag HDDRegenerator.
Er staat toch hdd in die foutmelding?

Al een andere schijf geprobeerd? voor een handelaar op marktplaats mag dat geen probleem zijn.:cool:

Zoals hioerboven al door mij gemeld:

HDRegenerator gedraaid
Andere harddisk al geprobeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan