Vista freezes / loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbaselier

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo allemaal,

Recentelijk heb ik Windows Vista Ultimate (legaal) geinstalleerd op mijn nieuwe PC met onderstaande specs. Nu loopt deze steeds vast op willekeurige tijdstippen. Het vastlopen, is eigenlijk meer het bevriezen van alle schermen. Processor load is niet hoog. En ook het geheugen loopt niet vol tijdens dit proces. De sidebar blijft gewoon werken (processormeter blijft bewegen, en foto's scrollen nog opzij). Ook als ik op de windows toets druk komt wel het menu start naar voren, waar ik vervolgens niks in kan doen. Ook blijft de zandloper dit hele proces staan (zandloper is in Vista het rondje). Wel kan ik op CTRL+ALT+DEL drukken en de tastmanager openen. Deze opent ook en de service load blijft in beweging dus werkt. Ik kan echter weer nergens op klikken. Ook kan ik me d.m.v. CTRL+ALT+DEL afmelden, waarna na opnieuw aanmelden alles weer goed werkt. Het afmelden gaat vloeiend en geeft geen problemen.

Het lijkt mij een lastig probleem, maar misschien weet iemand hier een oplossing voor. Alle hulp wordt gewaardeerd :thumb:

Jarno

Geheugen: 2 GB
Videokaart: 512 MB
HD: SATA 750 GB

Hoi !

Kun je even de logboekvermeldingen nakijken ?

Zo is het een beetje in het duister tasten, maar ik ga voor een niet-compatibel stuurprogramma.
Logboekvermelding kan je op het goede spoor zetten.

O ja, en even merk/type van je Videokaart, omdat de Ati-drivers voor Vista verre van geweldig zijn.

Greetz,

Harry.

De specs

Geweldig, dankjewel voor je snelle reactie. De logboeken melden geen enkele rare melding. Wat uiteraard vreemd is... maar geen gekke warnings of errors. Ik denk dat je best gelijk kunt hebben met een niet compatible driver. Maar dan wil ik graag weten welke :-) Het merk van mijn videokaart is een Asus EN8500GT Silent. Hieronder staan de specs.

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp!!!!

Ondersteunde PCI-Standaarden
PCIe x16

Stroomaansluiting
Max. verbruik ca. 62 Watt (bij volledige belasting)

Grafische chip
Type GeForce 8500 GT
Snelheid 459 MHz
Shader Model 4.0
DirectX Versie 10
OpenGL Versie 2

Geheugen
Capaciteit 512 MB aanwezig
Type GDDR2
Snelheid 800 MHz
Interface 128 bit

RAMDAC
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

Resoluties
1024x768x32Bit 200 Hz
1280x1024x32Bit 170 Hz
1600x1200x32Bit 120 Hz
2048x1536x32Bit 85 Hz
2560x1600x32Bit 60 Hz (Dual Link)

MPEG2
Weergave Ja
Encoding Nee

Directe aansluitingen
1 x VGA Uitgang
1 x DVI-I Uitgang
waarvan 1 x Dual Link
1 x S-Video Uitgang

Aansluitingen via adapter
1 x VGA Uitgang
1 x VideoCinch Uitgang

Drivers Windows 2000, Windows XP, Windows Media Center Edition, Windows Vista

Toebehoren Handleiding, Driver CD, 1x DVI naar VGA Adapter, HDTV-Out kabel

Bijzonderheden SLI ondersteuning

Opmerkingen met passieve Heatsink

Geen blauwe schermen

Bedankt voor je reactie!

Gelukkig heb ik ook geen blauwe schermen. dus dat is het probleem niet. Misschien nog andere mensen die mij verder kunnen helpen???

Hoi !

Toch nog even: temp. van je videokaart wel es gemeten ?

Passieve koeling is sstil, maar vaak een bron van freeze-problemen.

Zeker als je in Vista met Aero, dreamscene etc. werkt.

Greetz,

Harry.

Koeling videokaart

Hoi Harry,

Voor zover ik na kan gaan heb ik geen tool om dit te meten. Weet jij iets om dit te meten. Van Asus heb ik hiervoor geen software meegeleverd gekregen??

Groeten,

Jarno

Hoi Harry,

Mijn Videokaart is 29 graden. Dit lijkt mij niet te warm... jou wel???

Groeten,

Jarno

Hoi !

Nee, mij ook niet eerlijk gezegd !

Zonder exacte foutmelding kan ik je verder niet van dienst zijn.

Het blijft zo gokken, en dat lijkt me niet zinvol.

Succes verder,

Harry.

Mijn ervaring met Vista problemen...
Die worden merendeel veroorzaakt door virusscanners.

Probeer deze eens uit te schakelen?

Ik hoor het wel :thumb:

Hoi Esceha,

Dank je voor je artikel... ik sluit me volledig bij je aan. Ik heb nu maar weer XP geinstalleerd op mijn doos. Die werkt tenmiste prima.

Iedereen hier bedankt voor de reacties en hulp. Maar met blijven gokken schiet niemand iets op... dus ik sluit hiermee dit topic!!!!!

THANKS iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opgelost

Hallo allemaal,

Nadat ik WinXP weer geinstalleerd had bleek dat ik hier hetzelfde probleem in had. En eindelijk na wat testen kwam ik erachter dat het aan een rotte keyboard driver lag. Dus ook Vista weer geinstalleerd en een nieuwe Vista Compatable Keyboard gehaald, en het probleem is opgelost. Alles werkt weer perfect.

Dus van mij geen negatief woord meer over Vista :-)

Dank jullie allemaal voor de hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hallo allemaal,

Nadat ik WinXP weer geinstalleerd had bleek dat ik hier hetzelfde probleem in had. En eindelijk na wat testen kwam ik erachter dat het aan een rotte keyboard driver lag. Dus ook Vista weer geinstalleerd en een nieuwe Vista Compatable Keyboard gehaald, en het probleem is opgelost. Alles werkt weer perfect.

Dus van mij geen negatief woord meer over Vista :-)

Dank jullie allemaal voor de hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hallo, ik had het zelfde probleem, ik had een nieuwe pc gekocht met daarop windows vista premium voorgeinstalleerd. Ik wilde mijn oude draadloze keyboard/mouse gebruiken en niet de bedrade keyboard/mouse die bijgeleverd waren. Al snel had ik het probleem dat vista vast liep op ging freezen.
Toen ik je bericht las over je keyboard drivers heb ik de bedrade versie geprobeerd en nu heb ik geen problemen meer, bedankt voor jullie hulp!

groeten Jorrit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan