formateren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

o0fantasyangel0

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Hey,
Ik ben al de hele ochtend bezig om mijn oude computer geformateerd te krijgen maar niets werkt.
Ik ben de windows xp profesional cd-rom kwijt dus vandaar uit kan ik het niet doen.
Heb een tijdje rond zitten zoeken en heb zo'n flopje gemaakt met dat programma van de bootdisk website.
Maar mijn computer weigert om op te starten vanaf het flopje, de opstartvolgorde heb ik al veranderd naar floppy.
Als ik F8 ingedrukt houd bij het opstarten krijg ik inderdaad een menu maar nergens staat msdos opstarten bij.

Wie kan mij aub helpen want ik kom er echt niet meer uit?!?

Je bent de cd-rom van xp prof kwijt en je wil de pc formatteren om vervolgens weer te installeren. Hoe wil je Windows Xp installeren zonder cd-rom?

floppy in je computer
computer uit
even wachten
computer aanen verder overal van afblijven.
dan kom je automatisch in msdos uit en vanaf daar kun je verder werken.

bv met een format c:

Je bent de cd-rom van xp prof kwijt en je wil de pc formatteren om vervolgens weer te installeren. Hoe wil je Windows Xp installeren zonder cd-rom?
nee ik wil de computer gaan verkopen dus er hoeft geen nieuw besturings programma op. anders had ik hem ook niet hoeven formateren ;)

floppy in je computer
computer uit
even wachten
computer aanen verder overal van afblijven.
dan kom je automatisch in msdos uit en vanaf daar kun je verder werken.

bv met een format c:

nee doet hij niet, net nog een keer gesprobeerd maar hij start hem gewoon op, en dan kom je weer in windows terecht

nee doet hij niet, net nog een keer gesprobeerd maar hij start hem gewoon op, en dan kom je weer in windows terecht

Dan heb je in je bios niet staan dat er eerst vanaf floppy opgestart moet worden.

Zie je wel dat de floppydrive even aangesproken wordt (lampje gaat branden, knipperen)? Werkte je floppydrive voorheen wel? Kans is ook aanwezig dat je opstartfloppy niet goed is, dan gaat hij daarna gelijk naar de HD.

Zie je wel dat de floppydrive even aangesproken wordt (lampje gaat branden, knipperen)? Werkte je floppydrive voorheen wel? Kans is ook aanwezig dat je opstartfloppy niet goed is, dan gaat hij daarna gelijk naar de HD.
ja lampje brand wel, en de drive doet het ook, misschien wel ik heb het programma van die bootdisk website af maar weet ook niet precies welke ik moet downloaden

de bootdisk voor windows 98 is voldoende.

hij start wel op een iets andere manier op dan als er geen floppy in zit maar gaat dan als nog over naar de gewone windows,
hij leest de floppy wel maar start niet op in msdos dit is ook nodig voor die andere manier, die killdisk link. iemand misschien nog een idee van hoe dat kan?

Heb je de Download van bootdisk op de flop gezet ? Dit is wel een Zip bestand en moet je eerst uitpakken !
Daarna alle bestanden op de flop zetten.

Zet in het Bios alle mogelijkheden eens uit bij de Boot sequence, zodat alleen booten vanaf station A ( floppydrive ) nog maar mogelijk is.

Zet in het Bios alle mogelijkheden eens uit bij de Boot sequence, zodat alleen booten vanaf station A ( floppydrive ) nog maar mogelijk is.

dat kan niet je kan de andere alleen maar op de 2de 3de en 4de plaats zetten niet uit, dat heb ik ook al geprobeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan