windows xp gebruikersaccount bevijligen met usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkroeze

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Hallo

Ik zoek iets die mijn windows xp gebruikersaccount kan bevijligen met een memory stick
Dus als ik inlog dat er dan een usb stick in moet en dat ik daarna bij het bureaublad kan enzo.
Inplaats van wachtwoord met usb stick

alvast bedankt

Je hebt C'Lock nodig. Dat is een progje waarmee je een usb stick, mp3 speler of flashkaart aanmeld op je pc. Je pc is alleen toegankelijk met de sick ingeplugt. Deze prog werkt niet per gebruikersaccount maar alleen voor je hele pc.

zodra je je pc opstart en je usb stick verwijdert gaat je pc op slot en alleen het insteken van je stick geeft hem weer vrij. Dat betekend dat wanneer je je stick kwijtraakt je je pc niet meer kunt benaderen. Wel kun je een 2e (reserve) stick aanmelden op je pc.

LET WEL: C'Lock is niet "idiotproof"

Mocht het zo zijn dat je toch je pc niet meer inkunt omdat je bijv je stick kwijtbent, of iemand steelt je pc/laptop en heefct de stick er niet bij dan helpt het formateren van je hdd en of het opnieuw installeren van XP NIET om je pc weer vrij te geven. Er is een manier on je pc dan weer vrij te geven maar die ga ik hier nu niet noemen.

De Link naar C'Lock
http://www.tucows.com/preview/407235

Om naar de vraagsteller aan te geven dat hij niet bang hoeft te zijn dat zijn pc onbruikbaar is wanneer hij zijn usbstick kwjt is. Daarbij zullen ook mensen met minder goede bedoelingen dit forum lezen en ge(mis)bruik maken van de kennis die hier gedeeld word. Deze mensen moeten we niet slimmer maken dan ze al zijn. Noem het paranoia.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan