Blauw scherm: DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo,

Als ik bij mijn vader het spelletje "cars" voor me broertje wil installeren en dat dan in dvdstation E stop dan gaat hij laden en vervolgens krijg ik een blauw scherm met dit:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** stop 0x000000D1 (0x00000003, 0x00000002, 0x0000000, 0xF737A708)

Atapi.sys

Wat is dit nou weer?

Ik heb gister wel daemon tools geinstalleerd om het spelletje te kunnen spelen. (de allernieuwste)

Maar dan lees ik hier:

http://tweakers.net/meuktracker/7176/Daemon-Tools-3.47.html

Dat er een zon zelfde fout was in een vorige release. (2004 maar ja het staat er wel)

Las ook ergens dat het me geluidskaart kon zijn??

Geluidskaart = SigmaTel STAC9220 A1
Dell Dimension 9150

Laatst bewerkt:
Het is meestal een driver probleem, dus update je drivers, dat zou het probleem kunnen oplossen.

Het is meestal een driver probleem, dus update je drivers, dat zou het probleem kunnen oplossen.

Ja en hoe moet ik dat doen bij een dell dimension :) met de service tag op dell.nl lukt het niet.. videokaart is helemaal uptodate.

Moederbord = Dell DXP051
Processor = DualCore Intel Pentium D 930, 3000 MHz (15x200)
Geluidskaart = SigmaTel STAC9220 A1
DVD+-RW = Philips DVD8801
DVD-ROM = TSSTcorp TS-H352C
HDD = WDC WD3200KS-75PFB0
Graka = Nvidia Geforce 7300LE

Experiabox: THOMSON Speedtouch 780

The system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. The most typical cause is a bad device driver (one that uses improper addresses). It can also be caused by caused by faulty or mismatched RAM, or a damaged pagefile.

Denk dat je moet beginnen met het herinstalleren van alle drivers, zoals eerder geoppert.

Geef gewoon het type van die Dell, of is het een Dimension 9150 .

Laatst bewerkt:
Denk dat je moet beginnen met het herinstalleren van alle drivers.

Wilde zoiezo al een reinstall doen met de meegeleverde XP MCE 2005 CD-rom. Maar dan heb ik eerst even een externe HDD nodig.

Zie me vorige post voor de specs. Ik kan voor die dingen geen drivers vinden hoor.
Chipset etc.

Ben nu wel al heel de dell site aan het afgaan.

Alleen de drivers voor die DVD+-RW PHILIPS staan er niet tussen en die heb ik juist nodig.

Die heeft geen drivers nodig, die wordt wel herkend door Windows.

Ja dat snap ik maar voor die dvdrom zijn er wel drivers. En het ligt aan dat ding of aan daemon tools dus ik heb net daemon tools gedeinstalleerd. En daar moet ik dus een ander prograamma voor hebben of een oudere versie. En dan moet ik het weer ven proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan