Nederlandse beschrijving: image maken/image terug zetten met True Image

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee dat is iets anders, ik heb een Engelse versie en daar heet het; Activate Acronis Startup Recovery manager.
Het staat onder tools (links) daar boven staat de beveiligde zone.

Ok dank. Ik heb ook de Engelse versie, maar vroeg om de Nederlandse handleiding omdat mijn computer engels niet echt geweldig is, vandaar.

Net even een backupje proberen te maken n.a.v. van deze handleiding: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=303577. Niet met een beveiligde zone omdat dit hier niet in beschreven staat en omdat ik toch bijna nooit grote problemen meemaak waardoor ik windows helemaal niet meer aan de praat krijg...even afkloppen (nok on wood) en het dus gewoon vanuit windows nu weer kan terug zetten.
Alleen krijg ik de volgende melding te zien als ik het logje erop na kijk van tijdens het maken van de backup (in het zwart gedrukt):
Wat houdt dit in is hierdoor nu mijn backup mislukt ofzo?

?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<log build="1" product="Acronis*True*Image*Home" task="E6C0807A-49E7-40D8-8BE6-A0FB3469E0A8" uuid="3C77BDE0-7D37-4C4E-85D1-7DD5A9197F37" version="1.0">
<event code="2" id="1" level="2" message="The &quot;Current backup operation&quot; operation started" module="100" time="1186057363" />
<event code="503" id="2" level="2" message="Analyzing partition 0-0..." module="1" time="1186057365" />
<event code="503" id="3" level="2" message="Analyzing partition C:..." module="1" time="1186057366" />
<event code="503" id="4" level="2" message="Analyzing partition E:..." module="1" time="1186057366" />
<event code="503" id="5" level="2" message="Analyzing partition F:..." module="1" time="1186057366" />
<event code="503" id="6" level="2" message="Analyzing partition 0-0..." module="1" time="1186057366" />
<event code="503" id="7" level="2" message="Analyzing partition D:..." module="1" time="1186057366" />
<event code="11" id="8" level="3" message="Priority changed to Low priority" module="100" time="1186057366" />
<event code="503" id="9" level="2" message="Analyzing partition C:..." module="1" time="1186057366" />
<event code="1008" id="10" level="2" message="&lt;bold>Create Full Backup Archive&lt;/bold>&lt;endl/>&lt;tabpoint value=30>&lt;indent value=4>From: &lt;indent value=10>&lt;textcolor value=&quot;navyblue&quot;>NTFS (C:)&lt;/textcolor>&lt;/indent>&lt;indent value=4>&lt;endl/>To file: &lt;indent value=10>&lt;textcolor value=&quot;navyblue&quot;>&quot;E:\MyBackup.tib&quot;&lt;/textcolor>&lt;/indent>&lt;indent value=4>&lt;endl/>Compression: &lt;indent value=10>&lt;textcolor value=&quot;navyblue&quot;>Normal&lt;/textcolor>&lt;/indent>&lt;indent value=4>&lt;endl/>Description: &lt;indent value=10>&lt;endl/>&lt;textcolor value=&quot;navyblue&quot;>&quot;backup c schijf&quot;&lt;/textcolor>&lt;/indent>&lt;indent value=4>&lt;endl/>&lt;/indent>" module="1" time="1186057369" />
<event code="504" id="11" level="2" message="Pending operation 128 started: &quot;Saving partition structure&quot;" module="1" time="1186057369" />
<event code="504" id="12" level="2" message="Pending operation 131 started: &quot;Creating partition image&quot;" module="1" time="1186057369" />
<event code="506" id="13" level="2" message="Locking partition C:..." module="1" time="1186057369" />
<event code="6" id="14" level="2" message="Operation has succeeded." module="100" time="1186057997" />
</log>

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je een back-up maakt met AcronisTrueImage10 moet je die daarna altijd verifieren via: Validate Backup Archive !

Als dat oke bevonden wordt kun je erop rekenen dat het werkt, mocht je het nodig hebben.

Met dat logje kan ik niets.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als je een back-up maakt met AcronisTrueImage10 moet je die daarna altijd verifieren via: Validate Backup Archive !

Als dat oke bevonden wordt kun je erop rekenen dat het werkt, mocht je het nodig hebben.

Met dat logje kan ik niets.

Greetz,

Harry.

Heb ik nu gedaan maar vind niets schokkends en gaf aan het einde operation has succeeded.

Hoe gaat het nu in zijn werk als ik hem terug ga zetten via windows, mocht er een probleem zijn? Ik doorloop die wizzard zoals ik bij het maken van de image ook heb gedaan en dan is het klaar? Of moet het systeem nog opnieuw opstarten ofzo?

Zoals Harry ook al zegt het is altijd beter om je image te laten controleren.
Wat het log betreft ik zie geen meldingen dat het mislukt is, (Operation has succeeded)

Je wilt van uit je besturingssysteem je besturingssysteem terug zetten??

Zoals Harry ook al zegt het is altijd beter om je image te laten controleren.
Wat het log betreft ik zie geen meldingen dat het mislukt is, (Operation has succeeded)

Je wilt van uit je besturingssysteem je besturingssysteem terug zetten??

Yep.

Ik heb dat zelf nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat het gaat lukken.
Je kunt wel een image maken als Windows draait maar terug zetten gaat volgens mij niet werken.
Daarvoor heb je de cd nodig of F11.

Ik heb dat zelf nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat het gaat lukken.
Je kunt wel een image maken als Windows draait maar terug zetten gaat volgens mij niet werken.
Daarvoor heb je de cd nodig of F11.

Dat moet wel lukken hoor, staat niet in de handleiding dat dit niet kan...

Laatst bewerkt:
Je kunt D: en E: wel terugzetten,..................maar probeer het eens :)

Jij zegt dat het kan dus................en je wilt het niet de manier zoals ik heb aangegeven.............:rolleyes:

Jij zegt dat het kan dus................en je wilt het niet de manier zoals ik heb aangegeven.............:rolleyes:

Ik zeg niet dat het kan, ik zeg dat het niet in de handleiding staat dat het niet kan...
Wie weet dit toevallig?

Hallo !

De keren dat ik het terugzetten gebruikte startte dus de PC niet meer op. !

Opgestart van de rescue-CD en binnen 15 min. loopt alles weer !

Dit al meerdere malen met diverse PC's zonder enig probleem uitgevoerd, zowel in Vista als in XP.

Het werkt ook in een dual-bootsysteem: start er nog 1 OS op kun je de image van het andere OS terugzetten.

Waarom zou je een image terugzetten in een goed-werkend systeem ?

Greetz,

Harry.

Greetz,

Harry.

Hallo !

De keren dat ik het terugzetten gebruikte startte dus de PC niet meer op. !

Opgestart van de rescue-CD en binnen 15 min. loopt alles weer !

Dit al meerdere malen met diverse PC's zonder enig probleem uitgevoerd, zowel in Vista als in XP.

Het werkt ook in een dual-bootsysteem: start er nog 1 OS op kun je de image van het andere OS terugzetten.

Waarom zou je een image terugzetten in een goed-werkend systeem ?

Greetz,

Harry.

Greetz,

Harry.

Maar werkt het nu zoals ik het wil of niet? Snap je even niet namelijk...

En ik schreef ook, als er nu een probleem is zou ik dus die image via Windows gewoon terug kunnen zetten, zoals ik hem gemaakt heb, dus ook weer terug zetten.

Hoi !

Gewoon proberen toch als je het zeker wilt weten ?

Ik zie nogmaals het nut er niet van in om een zojuist gemaakte image terug te zetten, maar...jij je zin.

AcronisTrueImage is een internationaal bekend en geprezen product, waarom zou het alleen bij jou niet werken ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Gewoon proberen toch als je het zeker wilt weten ?

Ik zie nogmaals het nut er niet van in om een zojuist gemaakte image terug te zetten, maar...jij je zin.

AcronisTrueImage is een internationaal bekend en geprezen product, waarom zou het alleen bij jou niet werken ?

Greetz,

Harry.

Omdat het bij jouw ook niet werkte, je kreeg Windows toen niet meer aan de gang en met een rescue cd aan de slag moest?

Over een zojuist gemaakte image terug zetten: dat heb je nog niet begrepen. Dat is niet mijn bedoeling nu al, maar als er een probleem is met Windows....nogmaals...

Waarschijnlijk werkt het wel maar……………..
Als je de herstelprocedure opstart uit Windows zal TI waarschijnlijk booten, de image terug zetten en Windows opnieuw opstarten.

Maar waarom je het perse op deze manier wilt doen is mij niet helemaal duidelijk. :confused:

Waarschijnlijk werkt het wel maar……………..
Als je de herstelprocedure opstart uit Windows zal TI waarschijnlijk booten, de image terug zetten en Windows opnieuw opstarten.

Maar waarom je het perse op deze manier wilt doen is mij niet helemaal duidelijk. :confused:

Omdat me dit makkelijker lijkt? Ghost werkt toch ook zo?

Hoi !

Sorry, hoor, maar wil je het niet begrijpen ?

Een image maak je om, indien er wat mis gaat, je OS zonder problemen terug te kunnen zetten !

De F11-toets heb ik nog nooit gebruikt: je maakt met AcronisTrueImage een rescue-CD aan (als je dat nog niet gedaan hebt: direct doen).

Ik gebruik het terugzetten van een image alleen als het nodig is: dus: opstarten van de CD en image terugzetten.

Nogmaals, en of je het gelooft of niet: bij deze en de vele voorgaande versie's die ik heb gebruikt van dit programma werkt het perfect !

Als je een beetje wilt spelen vind ik dat prima, hoor, ga je gang en zet je image terug.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Sorry, hoor, maar wil je het niet begrijpen ?

Een image maak je om, indien er wat mis gaat, je OS zonder problemen terug te kunnen zetten !

De F11-toets heb ik nog nooit gebruikt: je maakt met AcronisTrueImage een rescue-CD aan (als je dat nog niet gedaan hebt: direct doen).

Ik gebruik het terugzetten van een image alleen als het nodig is: dus: opstarten van de CD en image terugzetten.

Nogmaals, en of je het gelooft of niet: bij deze en de vele voorgaande versie's die ik heb gebruikt van dit programma werkt het perfect !

Als je een beetje wilt spelen vind ik dat prima, hoor, ga je gang en zet je image terug.

Greetz,

Harry.

Maar je hoeft toch helemaal geen CD te maken? Je kunt dat toch gewoon doen met F11 als je teminste een beveiligde zone hebt gemaakt en daar je image in hebt staan?

Verder snap je het nog steeds niet he...IK WIL NU GEEN IMAGE TERUG ZETTEN, ALLEEN ALS DIT NODIG IS! Ik wil dit alleen weten voor de toekomst mocht ik een keer problemen hebben met windows. ZO DUIDELIJK!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan