spraakherkenning in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik wilde vandaag de spraakherkenning in vista instellen, ik ga dus naar configuratiescherm, toegankelijkheid en daar onder speech recognition options wilde ik eerst mijn microfoon instellen. Helaas, als ik daarop klik gebeurt er totaal niets... en mijn microfoon werkt nog niet in vista, hoe laat ik mijn microfoon werken zodat ik geluid kan opnemen?

Tweede vraag: als ik op spraakherkenning starten klik zegt ie "er is geen ondersteuning voor spraakherkenning in de huidige taal."
Ik wil echter geen spraakherkenning in de huidige taal, ik weet dat dit niet in het nederlands beschikbaar is, ik heb er dus geen probleem mee om mijn vista via spraak in het engels te besturen. Ik heb van iemand gehoord dat dit kan, maar hoe doe ik dit? Hoe voorkom ik dat hij in conflict komt met mijn "huidige taal" en dat hij dat bericht telkens geeft. Alvast bedankt.

Hoi !

Als je Ultimate hebt staat het engelse taalpakket in je optionele update's-list !

Gewoon downloaden, en speech-recognition werkt als een trein.

Trouwens: als je Dreamscene wilt gebruiken moet je dat toch doen !

Greetz,

Harry.

Ik heb Ultimate,
Dus gewoon engelse taalpakket downloaden.
Blijft de rest van vista dan in het nederlands staan?
Dreamscene denk ik niet te gaan gebruiken. Denk niet dat het kan, mijn grafisch geheugen is maar 64 MB, ookal zou het 128 MB moeten zijn*-) ze hebben me goed bedrogen in die computerwinkel, daar ga ik wel nooit meer, achja.

Bedankt in ieder geval! Ik zal proberen of ik er uit geraak na het installeren van het engelse taalpakket. Ik laat hier wel iets weten,

bedankt,
ciao

Hoi !

Je kunt gewoon via configuratiescherm - landinstellingen schakelen tussen de talen die je erop hebt staan !

Is geen enkel probleem, omdat de kernel van Vista altijd Engels is, onafhankelijk van de taal die je gebruikt.

Dit in tegenstelling tot XP, waar je een compleet andere installatie moest downloaden om van taal te verandere.

Heb je toevallig geen Ultimate, laat het dan even weten, daar is ook een oplossing voor !

Maar ik ben er even niet, dus misschien kan ook iemand anders dat voor je regelen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je kunt gewoon via configuratiescherm - landinstellingen schakelen tussen de talen die je erop hebt staan !

Is geen enkel probleem, omdat de kernel van Vista altijd Engels is, onafhankelijk van de taal die je gebruikt.

Dit in tegenstelling tot XP, waar je een compleet andere installatie moest downloaden om van taal te verandere.

Heb je toevallig geen Ultimate, laat het dan even weten, daar is ook een oplossing voor !

Maar ik ben er even niet, dus misschien kan ook iemand anders dat voor je regelen.

Greetz,

Harry.

Ik heb wel ultimate hoor,
net gekeken bij de verborgen updates, stond engelse taalpakket niet meer bij, denk dat ik dat eerder al heb geinstalleerd toen ik die updates zag. Vermoedelijk omdak engels wel eens ooit voor iets ging nodig hebben.

Dus ik kan vista op engels zetten, speech recognition configureren, vista terug op nederlands en mijn pc besturen met mijn stem?

edit: nog een probleem: Mijn microfoon werkt wel in vista, maar als ik iets zeg hoort hij het bijna niet. Ik moet echt al hard brullen met mijn mond vlakbij de microfoon wil hij het horen. In xp heb ik dit niet, wat kan ik hier aan doen?

Laatst bewerkt:
Dat laatste probleem heb ik ondertussen zelf opgelost. Ik heb het goede stuurprogramma van mijn geluidskaart geinstalleerd en via dat stuurprogramma heb ik mijn microfoon een maximale boost gegeven om me toch te kunnen verstaan. Speech Recognition werkt goed!
Maar ik vraag me nog steeds af of er een mogelijkheid is om de spraak op engels te laten staan en de rest van vista in het nederlands.

Hey,

Dus als je windows vista ultimate nederlands hebt, kan je met Speech Recognition werken als je vista in het engels zet? Het is niet zo dat je Vista UK koopt en in het nederlands zet?
(Is er dan trouwens ook een mogelijkheid om de Speech Recognition van XP te downloaden ofzo?)
Mercikes

Hoi !

Op je eerste vraag: ja dus !

Tweede vraag: nee, XP bevat geen speech recognition.

Greetz,

Harry

Hey,

Dus als je windows vista ultimate nederlands hebt, kan je met Speech Recognition werken als je vista in het engels zet? Het is niet zo dat je Vista UK koopt en in het nederlands zet?
(Is er dan trouwens ook een mogelijkheid om de Speech Recognition van XP te downloaden ofzo?)
Mercikes

Ja dat kan vor XP alleen moet je office xp opzetten

voice, window vista home premium NL

Hoi !

Greetz,

Harry.

heeey Harry,

Ik ben wanhopig opzoek naar het andwoord op: "Heb je toevallig geen Ultimate, laat het dan even weten, daar is ook een oplossing voor !" :)

Ik heb windows vista home premium NL, of is die oplossing alleen voor vista hom premium EN?

Kind regards,

Cafeine

Hoi !

Ik zal je een link naar de taalpakketten opsturen.

Greetz,

Harry.

Check your mail !

Laatst bewerkt:
balen

bedankt harry :)

alleen probleem is dat ik niet op dat forum kan registreren :S zegt dat er een fout is met de email versturen wanneer je probeerd aan te melden.... en ik kan niet posten dat ik deze fout heb omdat er geen public area kan vinden en niemand een pm sturen en niemand heeft zn email beschikbaar :( dus das wel mooi balen

en kan mezelf niet nog eens aanmelden want dan zegt ie dat ik al besta.... (al mn 2 email adressen)

Greetz,

Cafeine

Hoi !

Tja, daar begrijp ik niets van !

Ik heb even geprobeers eerst uit te loggen en dan opnieuw aanmelden: bleek geen enkel probleem !

Maar dit soort site's wordt waarschijnlijk door je eigen beveiligings-instellingen in explorer tegengehouden.

Dus moet je maar een en ander proberen uit te vogelen; ik zie zo geen andere oplossing.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, daar begrijp ik niets van !

Ik heb even geprobeers eerst uit te loggen en dan opnieuw aanmelden: bleek geen enkel probleem !

Maar dit soort site's wordt waarschijnlijk door je eigen beveiligings-instellingen in explorer tegengehouden.

Dus moet je maar een en ander proberen uit te vogelen; ik zie zo geen andere oplossing.

Greetz,

Harry.
Beste Harry,

Is het mogelijk dat ik de zelfde link kan ontvangen?
Ik zelf gebruik thuis Windows Vista Home Premium (In het nederlands uiterraad)...

Groeten,
Paul

Hallo !

Tja, dat wordt zo nog wat; ik wil geen mot met de mod, als je begrijpt wat ik bedoel !

Stuur me een mailtje op m'n g-mail adres en je krijgt de link toegestuurg.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan