Geef de inhoud van de boot.ini eens hier weer.Het bestand staat op C: als het goed is.
Je moet wel zorgen dat de verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn.
Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor
"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg en ook bij
"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)" en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.
De boot.ini zie ik niet, omdat het inderdaad een verborgen bestand is. Verkenner kan ik nog steeds niet openen, dus verborgen bestanden weergeven gaat ook niet lukken.
(onderaan heb ik een printscreen gemaakt. Ik heb dus geen Start, bureau-iconen en de Verkenner (explorer.scf) die in de Windows map staat gaan ook niet open)
Ik heb op een site uitleg gevonden over wat te doen met de melding dat ntldr mist.
Daar las ik dat je de bestaande boot.ini, ntldr en ntdetect.com moest hernoemen en vervangen. Ik heb de bestanden gebruikt die op de opstart-cd staan.
Ik kon boot.ini dus niet zien en heb hem dus gewoon vervangen. Maar helaas gaf dat ook geen resultaat. Er stond wel bij dat ik het gewoon in C:\ moest zetten, maar ik weet niet of dat goed is, aangezien ik nooit zo'n bestand in C:\ heb gehad terwijl ik verborgen bestanden kon zien.
Ik weet ook niet of ik de site met de uitleg hier mag vermelden.
Nero, werkt ook niet meer dus ik hoop dat ik hem kan installeren om de herstelconsole te branden.
Hopelijk werkt dat.
Printscreen van bureaublad.jpg
Die boot.ini die daar staat is dus het bestand van de cd. Mn eigen boot.ini was een verborgen bestand.
Aangezien ik hier niet kan uploaden plaats ik de inhoud maar hier:
[Boot Loader]
timeout=30
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="1ST TRY THIS seleccione esto primero" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\Windows="2ND TRY THIS essayez ceci en deuzieme" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\Windows="3RD TRY THIS wahlen Sie diesen Third" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\Windows="4TH TRY THIS selezioni questo fourth" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\Windows="5TH TRY THIS selecione este fifth" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(3)\Windows="6TH TRY THIS seleccione este sexto" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\Windows="7TH TRY THIS essayez ceci en septieme" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(4)\Windows="8TH TRY THIS wahlen Sie dieses achte" /fastdetect
C:\="9TH TRY THIS selezioni questo nono"
D:\="10TH TRY THIS selecione este decimo"
Dat is geloof ik niet de inhoud die zo'n bestand hoort te hebben.