Installatietips Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Vraag me niet waarom, maar vrijdag geef ik mijn computer maar weer eens een herinstallatie.
Het is immers alweer een week of twee geleden... :p

Wie heeft er nog nuttige installatietips, zodat mijn installatie zo optimaal mogelijk wordt?

Vraag me niet waarom, maar vrijdag geef ik mijn computer maar weer eens een herinstallatie.
Het is immers alweer een week of twee geleden... :p

Wie heeft er nog nuttige installatietips, zodat mijn installatie zo optimaal mogelijk wordt?

Eh... ik zou niet weten wat voor tip ik je zou moeten geven...

Het enige wat ik je kan vertellen dat je gewoon de cd er in moet proppen, windows verwijderen en opnieuw insteleren....

Simpeler kan niet :P

Waarom trouwens opnieuw insteleren?
Welke windows versie heb je nu...?

Home Premium, en die gaat er ook weer op. Het wordt gewoon een simpele clean install.
Althans, simpel. Ik schrijf de boel ook maar even over. Dit duurt ruim 24 uur, maar ik ben donderdag
de hele dag weg. Donderdagochtend start ik hem om een uurtje of acht, zodat hij vrijdagochtend
rond elf uur klaar is. En dan weer met een schone lij beginnen!

waarom een herinstallatie als je systeem nog goed werkt,
je kan beter een back-up maken die je zo weer terug kan zetten.

Laatst bewerkt:
Home Premium, en die gaat er ook weer op. Het wordt gewoon een simpele clean install.
Althans, simpel. Ik schrijf de boel ook maar even over. Dit duurt ruim 24 uur, maar ik ben donderdag
de hele dag weg. Donderdagochtend start ik hem om een uurtje of acht, zodat hij vrijdagochtend
rond elf uur klaar is. En dan weer met een schone lij beginnen!

Eh als je alles vernieuwt wordt die niet sneller ofzo...
Maar goed je moet het zelf weten en ik weet zeker dat dit echt geen 24 uur duurt...

Jongens, please... Ik vraag tips...

Dr zijn geen.. het enige wat ik je voor tip kan geven is:
Druk op het knopje van de cd rom drive... pak de cd voorzichtig vast, leg hem voorzichtig in het cd laadje... druk vervolgens weer op dat knopje (als je een ruig type bent druk hem dan gewoon dicht)

wacht tot je computer een reactie geeft op de cd die je er in gooit, en druk op de optie die je wilt.

Klaar is kees.

Dr zijn geen.. het enige wat ik je voor tip kan geven is:
Druk op het knopje van de cd rom drive... pak de cd voorzichtig vast, leg hem voorzichtig in het cd laadje... druk vervolgens weer op dat knopje (als je een ruig type bent druk hem dan gewoon dicht)

wacht tot je computer een reactie geeft op de cd die je er in gooit, en druk op de optie die je wilt.

Klaar is kees.

Ik heet geen Kees :p.
Ja, zover was ik al hè? Maar er zijn vast nog handige dingen waarop je kunt letten om
een optimale installatie te krijgen.

Toch even proberen om "de vraag achter je vraag" te begrijpen...

Heb je een probleem met je systeem dat je opnieuw Vista installeert? Of doe je gewoon aan bezigheidstherapie? :D

Als we je probleem begrijpen, misschien dat we dan ook goede tips kunnen geven...

Er zijn geen problemen.
Ik vraag alleen nuttige tips voor een optimale installatie.
Je maakt mij niet wijs dat de manier waarop Windows het wil de beste is.

Allereerst wil ik je niet wijs maken, want dat impliceert dat ik wijs ben... ;)

Er zijn verschillende alternatieve mogelijkheden/instellingen bij het installeren van een Windows-versie. Het gaat te ver om die allemaal te noemen. Als je voorkeuren hebt (of een probleem) dan maak je dat aantal alternatieven mogelijk dusdanig veel kleiner dat het wel de moeite loont om die alternatieven te noemen.

Het is zonde van onze en jouw tijd als we vanalles roepen waar je uiteindelijk helemaal niet op zit te wachten... Vandaar...

Kijk, met zulke tips ben ik blij.
Ik bedoel ook geen 'tips om de installatie soepel te laten verlopen'.
Ik bedoel 'tips om Windows zo optimaal mogelijk te installeren'.
Jullie zijn toch zeker wel met me eens dat wanneer je Windows -direct nadat de
setup is volooid- de vrijle loop geeft, het binnen een paar weken een zooitje is?

Laatst bewerkt:
Jullie zijn toch zeker wel met me eens dat wanneer je Windows -direct nadat de
setup is volooid- de vrijle loop geeft, het binnen een paar weken een zooitje is?

Nee ben ik niet me je eens. Een computer is een dom ding, Vista instellingen zijn ingebakken wat er daarna fout gaat is meestal de schuld van diegene die er mee werkt.

Dat jij om de zoveel weken opnieuw wilt of moet herinstalleren zegt meer over jou denk ik (of je pc moet qua hardware een probleem hebben) dan over je besturingsprogramma.

Het zou ook schelen als je je vraag anders had gesteld, want je vraagt blijkbaar om "instelling tips" en niet om "installatie tips". :shocked:

Ik, in ieder geval, was op het verkeerde ben gezet door je vraagstelling...

Hoi !

Voor iedereen: Na de installatie, incl. alle update's, drivers etc.dus als het helemaal naar je zin is, maak je een image op bijv. een externe HDD, of tweede HDD.

Ik gebruik daarvoor zelf AcronisTrueImage, en dat werkt perfect.
Binnen 20 min. draai je weer een nieuwe installatie als je de image terugzet.

Maar ja, vind je installeren van je OS een hobby ga gerust je gang.

Greetz,

Harry.

Nee ben ik niet me je eens. Een computer is een dom ding, Vista instellingen zijn ingebakken wat er daarna fout gaat is meestal de schuld van diegene die er mee werkt.

Dat jij om de zoveel weken opnieuw wilt of moet herinstalleren zegt meer over jou denk ik (of je pc moet qua hardware een probleem hebben) dan over je besturingsprogramma.

Het lijkt erop dat je me nu aanziet voor een anti-Windows type. Nee.
Inderdaad is een slectlopende Windows de schuld van de gebruiker.
Dáárom wil ik het voor zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan