Website monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

xpower

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Mijn vriendin heeft al sinds enige tijd een eigen webwinkel. Nu krijg ik klachten van klanten in onze directe omgeving dat onze website niet bereikbaar is. Nu wil ik in VB.NET een soort webmonitor gaan bouwen maar het lukt niet.

Wat ik ook doe hij opent altijd de website en dat is niet de bedoeling want zo zijn mijn bezoekers statestieken erg vertekend. Kan ieman mij helpen om een webmonitor te bouwen die wel controleerd of mijn website nog in de lucht is maar hem niet opent.

Je zou bv. een niet-VB 'programma' kunnen maken, bijvoorbeeld een .bat file, met de code:
Code:
ping "www.jesite.nl"
Dit scheelt je veel programeer werk! maar als je echt voor VB.net wilt gaan, zou je een winsock kunnen gebruiken (sinds .net geen winsock ondersteund, zie hier: http://www.codeproject.com/vb/net/winsockdotnet.asp)
of je zou een soort van ping-code kunnen schrijven (in vb6.0 heb ik er wel een, geen idee voor .NET)

V.:thumb:

Je zou bv. een niet-VB 'programma' kunnen maken, bijvoorbeeld een .bat file, met de code:
Code:
ping "www.jesite.nl"
Dit scheelt je veel programeer werk! maar als je echt voor VB.net wilt gaan, zou je een winsock kunnen gebruiken (sinds .net geen winsock ondersteund, zie hier: http://www.codeproject.com/vb/net/winsockdotnet.asp)
of je zou een soort van ping-code kunnen schrijven (in vb6.0 heb ik er wel een, geen idee voor .NET)

V.:thumb:

Pingen is volgens mij niet de oplossing ik had daar namelijk ook al aan gedacht maar een site die ik via mijn browser gewoon kan benaderen is volgens de ping niet te bereiken dus ik heb zo'n idee dat dit niet de oplossing is.

In VB 6 ga ik niet programmeren :D ik ben echt op zoek naar VB.NET applicatie

Pingen is volgens mij niet de oplossing ik had daar namelijk ook al aan gedacht maar een site die ik via mijn browser gewoon kan benaderen is volgens de ping niet te bereiken dus ik heb zo'n idee dat dit niet de oplossing is.

In VB 6 ga ik niet programmeren :D ik ben echt op zoek naar VB.NET applicatie

Het eerste wat je browser doet als jij een url ingeeft is kijken wie er bekend is met de dns naam, en vervolgens kijkt hij of de host alive is. Laat dat nou net zijn wat een ping opdracht doet.

Kijk eens naar de snippets in VS 2005. Zit een ping snippet in, en een manier om een html pagina te downloaden. Lijkt mij test genoeg om zo te kijken of een host online is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan