E6600??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickmeister

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
eey,

ik wil een nieuwe processor aanschaffen maar ik weet niet zo goed welke er bij mij systeem past.k zat zelf te denken over de E6600. verder mijn budget ligt een beetje tussen de 150-200 euro.

mijn comp:
Moederbord: asrock4coredual-sata2.
Videokaart: sapphire x1650 pro 512mb agp.
geheugen: 1.5gb ram. ddr1
voeding q-tec 450watt:( (nieuwe voeding dus)

en verder ik ben een gamer.

Laatst bewerkt:
maar dat is dus bij elkaar een goed systeem ? om te gamen ?
en een coolermaster van 650 watt is dat genoeg ?

Laatst bewerkt:
Misschien een open deur intrappen, maar waarom de 6600 terwijl de snellere 6750 (op diezelfde site te zien, links in beeld) een paar tientjes goedkoper is.............?

nou omdat de 6750 FSB 1333mhz is en E6600 1066mhz.
en mijn mobo tot 1066mhz ondersteunt.

Laatst bewerkt:
Maar daarom kan de FSB wel op 1066 gezet worden ;)

(weet niet of de cpu dan ondersteund wordt, maar toch)

Hoi !

@rickmeister heeft gelijk !

Als hij ten volle de voordelen van de 6750 wil benutten heeft hij ook een mobo nodig dat een FSB van 1333 Mhz ondersteunt !

Evengoed is het de moeite waard te overwegen waar je beter mee af bent.

Greetz,

Harry.

Met name de zin:

"Evengoed is het de moeite waard te overwegen waar je beter mee af bent."

uit het hierboven staande bericht

is m.i. de meest relevante, want ik weet zo net nog niet of het gemis van de mogelijkheid tot instellen van een FSB van 1333 nadeliger is, dan de hogere kloksnelheid van de processor.
Daartoe ontbreekt mij simpelweg de technische kennis.

Ik heb het forum niet doorgelezen maar ik zou voor de E6750 gaan. Ookal is je moederbord 1066 FSB loopt de E6750 nog ong 200 Mhz sneller als de E6600, en is goedkoper :p

Ja, waarom niet ?

Is sneller & goedkoper ..

Denk dat het gewoon werkt met 1066MHz (dan draait ie net als een E6700 dus; dus alsnog sneller dan de E6600)

Hoezo zuigt Ati :confused:

Zij hebben ook vast geen kaarten klaar staan die ook vast snel gaan uitkomen en mn 1950xt blaast alle spellen makkelijk en nog dik onderclockt ook op het moment.

In December komen nieuwe NVIDIA kaarten (9-serie) &

ik denk dat Ati wacht tot DX10.1 uit is en dan veel kaarten uit zal brengen, maar goed..

Rond die tijd zullen de prijzen allemaal wel hard gaan dalen van de NVIDIA 8-serie sowieso en dan is een 8800 denk ik een goede kaart voor een goedkope prijs & dan Ati nog even afwachten..

Weet niet of je nu een kaart wil halen, maarja heb zelf een x1950xt vooor 165 aangeschaft Azerty & die kan alles nog makkelijk aan en tegen die tijd dat die dat niet meer kan, schaf ik een DX10 kaart aan.

Misschien ook iets voor jou

EDIT> Ow sorry, het gaat om een processor.. E6750 nemen dus

ik haal ook pas dx10 kaart als mijne het niet meer aankan en er wat meer dx10 spellen zijn.

maar is de E6750 sneller dan een E6600 op FSB 1066mhz ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan