Brander herkent geen rewritable/lege cd's /DVD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

rderuiter

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Ik heb hetzelfde probleem. Ik neem aan dat het dan de bedoeling is om aan te sluiten bij deze discussie.

Het gaat bij mij om een Samsung SH-183A dvd brander.

Beknopte system beschrijving
Ik heb een asus P5W de luxe moederboard met dual core processor 2,13 ghz 2 gb geheugen en windows XP professional SP2

De brander heeft het altijd goed gedaan. Maar sinds enige tijd herkent hij geen lege rewirtable cd's of dvd's.

Total commander geeft dan de melding: schijfeenheid niet gevonden!
Voor de rest is de brander gewoon zichtbaar in Windows en kan ik wel bestanden op beschreven CD's lezen.

Ik heb de brander verwijderd onder apparaat beheer en de firmaware geupdate. Geen resultaat. Ook heb ik verschillende media/merken geprobeerd maar dat maakt niets uit

Ook gekeken op de website van Microsoft bij:
http://support.microsoft.com/kb/316529/nl
ik heb alle aanwijzingen om in het register een en ander te wijzigen gevolgd. Achtere drive type stond bij mij 3. Ik heb dat weer gewijzigd in 2. Nu is bij eigenschappen van de brander wel weer het tabblad "opnemen" te zien. Dat was eerst weg.

En bij:
http://support.microsoft.com/kb/883523/nl
ik krijg nu de hotfix toegestuurd. Maar zou liever op een andere manier een oplossing bereiken. Ik snap namelijk niet hoe dit zo gekomen is.

Ja ik heb wel eens geprobeerd en DVD te kopiëren (wat overigens niet gelukt is, ik kreeg een I/O error) wellicht was dat toen al hetzelfde probleem. Dat weet ik echter niet zeker.

Het zou erg fijn zijn als iemand een oplossing voor dit probleem heeft. Ik verschaf graag aanvullende informatie als dat nodig mocht zijn.

groet

Rob de Ruiter

Laatst bewerkt:
¾ jaar oud garantie claimen, 3 tot 4 jaar oud, nieuwe kopen.

De chipsetdrivers herinstalleren, in de logboeken kijken of daar meer info te vinden is, een systeemherstel van voor het probleem uitvoeren zijn een paar dingen die je kunt doen.

Maare, apparaten kunnen gewoon stuk gaan.

Welkom.

Ik neem aan dat het dan de bedoeling is om aan te sluiten bij deze discussie.
Dat is eigelijk niet de bedoeling hier op Helpmij, vandaar dat je vraag gesplitst is uit dat andere topic.

Succes met je probleem verder. :)

Bedankt voor de reactie en de correctie.

Ik wil graag eerst zeker weten of de brander echt stuk is voordat ik garantie aanspreek.

Over de suuggesties:
Windows gebruikt eigen drivers voor de brander en bij samsung heb ik alleen de firmware kunnen vinden.

Waar kan ik de logboeken vinden?

bij systeemherstel kom ik niet verder terug als deze maand en ik zou niet weten waarom want ik heb in begin dit jaar meerdere points zelf gecreeerd. Wel heb ik de automatische functie ervoor uitgezet...

Ik ben wel aardig thuis in computers maar er ontbreekt zeker nog van alles in mijn kennis. Bij dit soort problemen heb ik even wat meer aanwijzingen nodig..

Groet!

Rob

Eventvwr.msc in uitvoeren intrommelen, krijg je de logboeken.

Een restore of herstelpunt terugzetten kun je ook doen via een Barts-PE cd, (zelf zoeken in P2P progjes) op deze manier.

Maare, mijn ervaring met die dingen, als er eenmaal iets fout gaat en het ligt niet aan de registerinstellingen, weggooien en een nieuwe kopen, die dingen kosten tegenwoordig geen drol meer.

Hai Lange Pier,

Even druk geweest hier...Eigen zaak en zo...

Daar heb je inderdaad een punt. Die dingen kosten niet veel meer tegenwoordig...
Ik kan het alleen niet uitstaan dat het ding "zomaar" niet meer werkt en heb toch sterk de indruk dat de brander niet stuk is maar dat het ergens een instelling is.

Ik herinner me nu dat ik een paar DVD's gebrand heb en toen studio 10 geinstalleerd heb. Daar herkende het programma de brander niet en toen is het begonnen. Ik vraag me af of het nog helpt als ik studio 10 weer verwijder. Iets wat ik zeker ga proberen.

Groet Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan