php ip nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
hoe kan ik met php de laatste 3/2/1 cijfers vervangen door xxx/xx/x, achter de laaste punt?
Weet iemand misschien wat?

alvast bedankt:thumb:

hoe kan ik met php de laatste 3/2/1 cijfers vervangen door xxx/xx/x, achter de laaste punt?
Weet iemand misschien wat?

alvast bedankt:thumb:

Code:
$var = substr_replace ($ipadres, 'x', strrpos($ipadres, ".")+1, strlen ($ipadres));

Met respect tot de oplossing van MrBeanstra denk ik dat Jarrin iets anders bedoeld. Volgens mij wil hij de volgende transformatie:

127.0.0.0 => 127.0.0.x
127.0.0.10 => 17.0.0.xx
127.0.0.100 => 17.0.0.xxx

In dat geval zou de volgende code kunnen:
PHP:
$regex   = array("/[\d]{3}$/", "/[\d]{2}$/", "/[\d]$/");
$replace = array("xxx", "xx", "x");
$ipadres = preg_replace($regex, $replace, $ipadres);

Ik weet vrijwel zeker dat het kleiner kan in regex maar ik komt er even niet op :-p. Dit werkt in ieder geval.

Wout

Ik zou alleen niet weten waarom je de laatste cijfers onzichtbaar wil maken met xxx, maar wél weer aan wilt geven of deze tussen de 0 en 9 ligt, 10 en 99 of 100 en 255. :rolleyes:

@MrBeanstra: haha ik kan je geen ongelijk geven. Ik vraag me wel vaker af waarom mensen een bepaald script willen hebben :-p. Maargoed, vraag is vraag :p

Wout

uuuh 1 woord: privacy? je mag neit zomaar een compleet ip adres op het internet bloostellen....

@Jarrin: het ging er niet zo zeer om dat je die x-jes wilde, dat is juist iets heel goeds. Het ging er meer om dat je het een onherkenbaar ip adres wilde maken, waarbij je wel aangaf hoeveel cijfers er achter de punt staan. Bij een onherkenbaar ip adres is het aantal cijfers achter de komma ietwat onboeiend. :p. Maar dat maakt niet uit, het is altijd geinig om het weer te geven.

Wout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan