Access gebruik zonder databasevenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter404

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Hallo allemaal

Ik heb het volgende probleem. Om een informatiesysteem te maken heb ik een accesstool gemaakt, waar de medewerkers enthousiast over zijn. Helaas wil onze automatiseringsafdeling ze alleen een viewer geven. Dus dan moet ik hun database gaan beheren en nieuwe overzichten maken. Nu is dit niet mijn functie en de medewerkers willen het zelf doen.

Kan ik ze door middel van gebruik van formulieren en knoppen zelf de database leren beheren??

bvd

Groeten
Peter

Natuurlijk.
Als jij mooie rapporten maakt en vervolgens formuliertjes met daarop geweldige selectiemogelijkheden om de inhoud van de rapporten aan te sturen dan kan dat.
Dat betekent wel dat de gebruikers moeten aangeven wat voor rapporten of ze willen en wat voor selectiemogelijkheden ze daarbij wensen.

Een andere mogelijkheid is dat jij queries in je database plaatst die de gegevens weergeven die de gebruikers willen zien.
Zij kunnen dan zelf via Excel deze gegevens ophalen en presenteren zoals zij dat willen.
Op die manier kun je aardig om de automatiseringsafdeling heen fietsen.

Natuurlijk.
Als jij mooie rapporten maakt en vervolgens formuliertjes met daarop geweldige selectiemogelijkheden om de inhoud van de rapporten aan te sturen dan kan dat.
Dat betekent wel dat de gebruikers moeten aangeven wat voor rapporten of ze willen en wat voor selectiemogelijkheden ze daarbij wensen.

Een andere mogelijkheid is dat jij queries in je database plaatst die de gegevens weergeven die de gebruikers willen zien.
Zij kunnen dan zelf via Excel deze gegevens ophalen en presenteren zoals zij dat willen.
Op die manier kun je aardig om de automatiseringsafdeling heen fietsen.

Vanuit Excel ophalen??

Je kunt in excel via menu Data, externe gegevens importeren via ODBC een koppeling leggen naar een access database en dan gegevens uit de access database lezen.

Een goede oplossing als het gaat om rapporten maken.

Maar hoe kan ik ze, als ze dat willen, het proogramma laten uitbreiden. Dus niet alleen rapporten, maar ook tabellen, queries en formulieren laten maken in een viewer??

Groeten
Peter

Dat kan niet.
Dan heb je gewoon een access installatie nodig en moet je de mdb op een plek neerzetten waar iedereen bij kan.

Wat je natuurlijk ook kan doen is je database splitsen in een frontend en back-end gedeelte.
In je front-end zitten dan de queries, formulieren, rappoten en macro's waar je collega's mee kunnen stoeien.
Jij hoeft dan alleen nog maar (als dat nodig is) de tabellen in de back-end bij te houden:)

Idee:rolleyes:

Dat is geen optie, hij wil dat de gebruikers wijzigingen in tabellen, formulieren etc. kunnen aanbrengen. Dat kan alleen als MS Access op de computer van de gebruikers geinstalleerd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan