• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik dit in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

apostel

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2002
Hoi allemaal ,

Kan iemand mij proberen uit te leggen hoe ik dit maak in een excel sheet ?
Ik zoek mij zot op inet maar vind het niet direct :confused:
Zie voorbeeld voor wat ik bedoel

Alvast bedankt

Bijlagen

Beste Apostel,

Een mogelijkheid is via Validatie: Data > Validatie > Lijst en dan verwijs je naar een aantal cellen op hetzelfde werkblad. In die cellen zet je de waarden waaruit de gebruiker mag kiezen.

Richard

Beste Apostel,

Een mogelijkheid is via Validatie: Data > Validatie > Lijst en dan verwijs je naar een aantal cellen op hetzelfde werkblad. In die cellen zet je de waarden waaruit de gebruiker mag kiezen.

Richard

Hey Richard,

Bedankt voor fast reply !
Maar nu heb ik in een paar cellen alle mogelijke optie staan voor deze list .
Als ik deze dan verwijder om een mooi blance sheet te hebben met alleen de blance keuze balk dan zijn de mogelijkheden ook weg .
Kan je nog volgen :p

Alvast bedankt

Hey Richard,

Bedankt voor fast reply !
Maar nu heb ik in een paar cellen alle mogelijke optie staan voor deze list .
Als ik deze dan verwijder om een mooi blance sheet te hebben met alleen de blance keuze balk dan zijn de mogelijkheden ook weg .
Kan je nog volgen :p

Alvast bedankt

Hmm deze zet ik dan gewoon in een andere sheet inderdaad of niet ?
Kan ik ook deze cel rood laten als ze niets invullen en groen laten worden als ze een optie geven ?

Beste Apostel,

Richard

Hmmm als ik de oplossingen in een andere sheet plaats dan kan ik de source niet naar een andere sheet verwijzen denk denk denk iemand

als je via validatie naar een ander werkblad wilt verwijzen, moet je het bereik daar een naam geven:
Invoegen > Naam > Naam definiëren, bijv. Naam
Bij het valideren moet je dan bij de optie lijst intikken =Naam

En nee, ik kan je niet helemaal volgen :-)

Groeten,
Richard

Geef je cellen (ook al staan die op een ander blad) een naam. Bvb de naam producten

Vervolgens bij Data > Valideren > Lijst zet je:

=producten

Wigi

Zelfde antwoord als RIchard... deze vraag is dan natuurlijk ook een klassieker der Excel vragen.

Voor het kleuren: zie Voorwaardelijke opmaak in het menu Opmaak. (alle versies voor 2007; anders staat het op het lint met knoppen).

Wigi

als je via validatie naar een ander werkblad wilt verwijzen, moet je het bereik daar een naam geven:
Invoegen > Naam > Naam definiëren, bijv. Naam
Bij het valideren moet je dan bij de optie lijst intikken =Naam

En nee, ik kan je niet helemaal volgen :-)

Groeten,
Richard

Hoi Richard toch bedankt voor het niet op te geven :)
Ik begrijp deze bewerking nu en speel er op los !
Maar kan ik nu de kleur in deze cel automatish veranderen naargelang het antwoord dat ze geven ?
Btw kan ik mij wagen aan macros of is dit echt jaren werk voor dat je dat snapt ?
Weet je een goede link to e learn ?
Bedankt

Maar kan ik nu de kleur in deze cel automatish veranderen naargelang het antwoord dat ze geven ?

Tom, kan je ook de antwoorden lezen die mensen jou geven? Maakt het allemaal wat gemakkelijker... :rolleyes:

Tom, kan je ook de antwoorden lezen die mensen jou geven? Maakt het allemaal wat gemakkelijker... :rolleyes:

Lol ok sorry maar ik had gisteren je antwoorden niet gekregen of was ik vergeten te site te refreshen.....
In iedere geval bedankt allebei :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan