HP en BCC slecht!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom op Helpmij.:)

Mag ik vragen wat je hiermee op Helpmij wil bereiken?

Misschien had jij beter je laptopproblemen hier op helpmij kunnen voorleggen .

Hoi !

Enne.....koop volgende keer een PC/Laptop bij een goede PC-boer; niet bij een winkelketen !

Tenzij......de prijs zodanig is dat je enig risico wilt lopen.

Misschien moet je met je klacht naar Kassa: http://kassa.vara.nl/portal

Dat wil nog wel es helpen bij een onwilige leverancier.

Greetz,

Harry.

Hallo Stefan ,
Ik heb 2 jaar geleden eens iets uitgezocht over de garantie , dit omdat ik sterk het idee had dat mijn oude buurman belazerd werd met zijn laptop . Het ding ( € 800 ) ging na 14 maanden kapot ( moederbord ) . De winkel ( ik noem geen naam maar het begint met een B en eindigt op een C ) heeft hem gerepareerd , kosten € 480 . Ik heb mijn buurman aangeraden om hier geen genoegen mee te nemen , dit omdat de garantieduur 24 maanden is , 1 jaar garantie van de winkelier plus nog een jaar fabrieksgarantie . Veel winkelketens hanteren maar 1 jaar garantie maar door hun op de feiten te wijzen valt er toch wel wat te regelen en dan noemen ze dat coulance . Buurman heeft maar € 320 betaald , hoort dus gratis te zijn .
Een winkelier hoort degelijk spul te leveren , die van jou is niet degelijk en behoort omgeruild te worden voor een nieuwe ( in dezefde prijsklasse ). Ook de door jouw gemaakte kosten zijn mi. te claimen .
Hans

Iedereen heeft wel eens problemen met apparaten en meestal ligt het probleem bij de gebruiker . Echter in jouw geval ligt het aan de hardware , dus moet de winkelier jou tevreden stellen ondanks het feit dat zij in de kleine lettertjes stellen dat zij de laptop 3 x ter reparatie willen innemen ,Jij hebt recht op een goed werkend ding .

Ik zou een zeer boze ( aangetekende )brief sturen naar het hoofdkantoor van BCC gericht aan de grote baas aldaar , jouw hele relaas plus de rekening van de door jouw gemaakte kosten
Geef hun niet meer de gelegenheid om het ding eventueel weer te repareren en eis je geld terug . .
Ga dan ( zoals Harry ) naar de plaatselijke pc-boer , daar krijg je veel meer service .
De consumentenbond of tv-programma's zoals kassa en radar inschakelen helpt ook .
Hans

Iedereen heeft wel eens problemen met apparaten en meestal ligt het probleem bij de gebruiker . Echter in jouw geval ligt het aan de hardware , dus moet de winkelier jou tevreden stellen ondanks het feit dat zij in de kleine lettertjes stellen dat zij de laptop 3 x ter reparatie willen innemen ,Jij hebt recht op een goed werkend ding .

Ik zou een zeer boze ( aangetekende )brief sturen naar het hoofdkantoor van BCC gericht aan de grote baas aldaar , jouw hele relaas plus de rekening van de door jouw gemaakte kosten
Geef hun niet meer de gelegenheid om het ding eventueel weer te repareren en eis je geld terug . .
Ga dan ( zoals Harry ) naar de plaatselijke pc-boer , daar krijg je veel meer service .
De consumentenbond of tv-programma's zoals kassa en radar inschakelen helpt ook .
Hans

Inderdaad zou ik zoiets moeten doen, ik wacht tot dinsdag, dan krijg ik mijn laptop terug. In de tussentijd zal ik een brief opstellen die naar het hoofdkantoor van BCC gaat.

Is het verstandig om boos te worden in de winkel zelf?

grtz stefan

Reactie HP

Als volgt de reactie op mijn e-mail naar HP:

Geachte heer Smit,

Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP E-mail ondersteuning. Mijn naam is Peter Oudhof. Samen met u zal ik proberen het door u in uw e-mail aangegeven probleem op te lossen.

Uit uw e-mail verneem ik dat uw systeem reeds meerdere malen op reparatie is geweest en dit niet tot een positief resultaat heeft geleidt. Ook verneem ik van u dat deze kwestie u veel tijd en geld heeft gekost en dat uw studie weer begint maar u nog steeds zonder een goed functionerend notebook verblijft.

Naar aanleiding hiervan heb ik een dossier aangemaakt en dit naar de betreffende afdeling gestuurd. Zij zullen dit dossier inzien en behandelen waarna zij zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u zullen opnemen betreffende deze kwestie.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning.

Met vriendelijke groeten,

Peter Oudhof

HP E-mail Team

Oftewel, we zitten weer in het alom bekende schuitje...

Hallo Stefan ,
Ik heb 2 jaar geleden eens iets uitgezocht over de garantie , dit omdat ik sterk het idee had dat mijn oude buurman belazerd werd met zijn laptop . Het ding ( € 800 ) ging na 14 maanden kapot ( moederbord ) . De winkel ( ik noem geen naam maar het begint met een B en eindigt op een C ) heeft hem gerepareerd , kosten € 480 . Ik heb mijn buurman aangeraden om hier geen genoegen mee te nemen , dit omdat de garantieduur 24 maanden is , 1 jaar garantie van de winkelier plus nog een jaar fabrieksgarantie . Veel winkelketens hanteren maar 1 jaar garantie maar door hun op de feiten te wijzen valt er toch wel wat te regelen en dan noemen ze dat coulance . Buurman heeft maar € 320 betaald , hoort dus gratis te zijn .
Een winkelier hoort degelijk spul te leveren , die van jou is niet degelijk en behoort omgeruild te worden voor een nieuwe ( in dezefde prijsklasse ). Ook de door jouw gemaakte kosten zijn mi. te claimen .
Hans

Hartelijk dank voor je reactie, ik hoop dat ik mijnk onkosten ook kan claimen. Ik denk alleen niet dat dit zomaar kan. Maar, niet geschoten is altijd mis natuurlijk!

Gr. Stefan

Ja , Ik zou zeer boos zijn .
Maar wees niet boos op het personeel , wel op de bedrijfsleider . Ga ook niet in discussie met het personeel maar vraag gelijk naar de bedrijfsleider .
Hans

Ja , Ik zou zeer boos zijn .
Maar wees niet boos op het personeel , wel op de bedrijfsleider . Ga ook niet in discussie met het personeel maar vraag gelijk naar de bedrijfsleider .
Hans

Ik ben uiteraard al een paar keer pissig geworden in de winkel zelf. Meestal probeer ik mezelf in te houden en redelijk te blijven. Ik denk dat deze periode voorbij is en dat zij nu aan de beurt zijn om hun redelijkheid te tonen.

bedankt voor je reactie, Stefan

Ik heb inmiddels advies gekregen van een juridisch bureau om de koop te ontbinden middels een aangetekende brief. Heeft er misschieniemand ervaringen met dit soort situaties?

Groeten Stefan

Hallo Stefan ,
Eerlijk gezegd , en ik denk alle lezers , zou ik zo'n laptop dus echt niet meer terugwillen
Ga dinsdag dus naar BCC en wees verbaasd als zij jou jouw gerepareerde laptop teruggeven , zeg dan dat je voor een nieuwe kwam
Dit hadden zij toch toegezegd .
Nogmaals ( winkeliers garantie ) het ding is 5 keer "gerepareerd " geweest , is dus niet deugdelijk , moet dus vervangen worden .

De koper heeft meer rechten dan hij denkt , google maar eens naar klantenrecht .

Succes Dinsdag
Hans

Ontbinden is een optie , echter jij bent akkoord gegaan met de huidige reparatie , ( weet niet hoe dit dan juridisch zit ) , je moet vaak wel een winkelier een laatste kans geven om het probleem op te lossen En ik zou dan gaan voor een nieuwe laptop van minstens dezelfde prijs als de oude laptop .
Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan