• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vanuit excel mail sturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swets

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Is het mogelijk iets te maken om vanuit Excel een mail te sturen?

bijvoorbeeld een standaard brief, met daarin een aantal gegevens uit het werkblad?

Het is voor de overblijf van een school. Ik heb een werkblad gemaakt waarin bij gehouden wordt hoevaak iemand per maand is overgebleven, en hoeveel de ouders van dit persoon moet betalen...

Nu zou ik iets van een email willen genereren met een een verhaal, en de kosten (uit het werkblad)....

is dit te doen? en hoe te beginnen?

Hoi,

Welke versie van Excel en Word gebruik je?

Het eenvoudigst is de volgende:

- zorg dat in je Excel-tabel ook het emailadres van de betreffende personen staat en noem deze kolom E-mail of Email (Word herkent dit bij het samenvoegen.
- start Word, kies menu: Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen.
- kies in het taakvenster 'Samenvoegen' (rechts in je scherm) bij Stap 1 voor E-mailberichten en klik onderaan op 'Volgende: Begindocument'
- Kies onderaan bij 'Stap 2 van 6' voor Volgende: Adressen selecteren
- Keuzerondje bij 'Bestaande lijst gebruiken' en Bladeren... en blader en selecteer je Excelbestand.
- Klik onderaan op 'Volgende: Een e-mail schrijven.
- Schrijf je brief en klik op het moment dat je een gegeven uit Excel in je mail wilt hebben in het taakvenster voor 'Meer items...'
- Als met het opstellen van je brief klaar bent kllik je onderaan in het taakvenster bij 'Stap 4 van 6' op Volgende; e-mailvoorbeeld.
- En stap 5 van 6: Samenvoeging voltooien en vervolgens op 'Electronische post ...'
Je ziet nu welk 'veld' uit je tabel gevonden wordt voor het emailadrs.
- Type een passende onderwerpregel (het eerste wat de geadresseerde ziet als de mail ontvangen wordt!!!
- Klik tenslotte op OK
- Als je outlook of outlook expres al gestart hebt, worden deze in postvak uit van je standaard emailprogramma geplaatst en verzonden.

Hoi,

Welke versie van Excel en Word gebruik je?

Het eenvoudigst is de volgende:

- zorg dat in je Excel-tabel ook het emailadres van de betreffende personen staat en noem deze kolom E-mail of Email (Word herkent dit bij het samenvoegen.
- start Word, kies menu: Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen.
- kies in het taakvenster 'Samenvoegen' (rechts in je scherm) bij Stap 1 voor E-mailberichten en klik onderaan op 'Volgende: Begindocument'
- Kies onderaan bij 'Stap 2 van 6' voor Volgende: Adressen selecteren
- Keuzerondje bij 'Bestaande lijst gebruiken' en Bladeren... en blader en selecteer je Excelbestand.
- Klik onderaan op 'Volgende: Een e-mail schrijven.
- Schrijf je brief en klik op het moment dat je een gegeven uit Excel in je mail wilt hebben in het taakvenster voor 'Meer items...'
- Als met het opstellen van je brief klaar bent kllik je onderaan in het taakvenster bij 'Stap 4 van 6' op Volgende; e-mailvoorbeeld.
- En stap 5 van 6: Samenvoeging voltooien en vervolgens op 'Electronische post ...'
Je ziet nu welk 'veld' uit je tabel gevonden wordt voor het emailadrs.
- Type een passende onderwerpregel (het eerste wat de geadresseerde ziet als de mail ontvangen wordt!!!
- Klik tenslotte op OK
- Als je outlook of outlook expres al gestart hebt, worden deze in postvak uit van je standaard emailprogramma geplaatst en verzonden.

Ik werk met versie 2002 sp3...

maar in Word , nadat ik Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen heb gedaan kan ik rechts alleen maar kiezen uit : brieven, enveloppen,etiketten en adreslijst...

geen email?
of doe ik iets fout

Hallo Swets,

Zie bijlage.

Gr Justes

als ik op de licht blauwe knop verzenden druk krijg ik een Microsoft visual basic fout " fout 13 tijdens uitvoering: typen komen niet met elkaar overeen"

als ik dan foutopsporing kies:
Code:
Sub Verzenden()
    Range("A1").Select
    [COLOR="Red"]Range("A1") = Range("A1") + 1[/COLOR]
    Range("A1:I55").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Application.ScreenUpdating = False
    Range("A2:I55").Select
    Selection.Copy
    Workbooks.Add
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
    Columns("A:I").EntireColumn.AutoFit
    Application.CutCopyMode = False
     ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    With ActiveWindow
        .DisplayGridlines = False
        .DisplayZeros = False
    End With
    Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show
    ActiveWorkbook.Saved = True
    ActiveWorkbook.Close
    Application.ScreenUpdating = True
    Range("A1").Select

End Sub
en de regel die ik hier rood heb gemaakt, is in de visual basic editor met een gele achtergrond, en een geel pijltje ervoor tezien....

Ik werk met versie 2002 sp3...

maar in Word , nadat ik Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen heb gedaan kan ik rechts alleen maar kiezen uit : brieven, enveloppen,etiketten en adreslijst...

geen email?
of doe ik iets fout

Helaas, dat werkte dus kennelijk in MsOffice2002 nog niet zo. Ik heb het inderdaad over 2003

Hallo......

Haal deze twee regels weg
HTML:
Range("A1").Select
    Range("A1") = Range("A1") + 1

en alles zal perfect werken

Gr Justes

ik heb nu Office prof 2007 geinstalleerd...

Is dit beter , makkelijker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan