Hoe goed is mijn Videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik nou bedoelde: Kan ik MOHA spelen als het Dx10 ondersteunt en ikzelf heb Dx9?

Is het zo dat ik per se Dx10 nodig heb om het spel alleen maar op te starten?

Thx Flame

de dx10 spellen die er nu zijn ondersteunen dx9 en dx10 maar ik weet niet of dat bij medal of honor ook zo is.

Ok dan, terug naar de eigenlijke vraag:

Welke videokaart is het beste voor mij waar ik een tijd mee vooruit kan?
Hou de prijs redelijk, ik heb geen maximum maar toch

de ati radeon x1950pro 256 of 512mb versie.
lijkt mij
voor dx9 dan

Laatst bewerkt door een moderator:
is zeer goede kaart voor dx9 trekt alle games nog makkelijk.

en als je dx10 wilt moet je toch ook een goed systeem hebben om het goed te kunnen spelen.

x1950 pro of 8800gts ik zou voor 1 van die 2 gaan.
HD2900XT zou ook nog kunnen. maar die zijn weer wat duurder.

die 400 euro is alweer half jaar geleden prijs is alweer stuk gedaald en kost nu iets van 200ofzo.

x1950 pro is het goedkoopste en is heel snel maar is en blijft toch dx9.

ik zou eigenlijk voor de HD2900XT gaan in dx9 ong. netzo snel als 8800gts en in dx10 netzo snel als 8800gtx.

alleen is de 2900 weer iets duurder maar het ligt er ook een beetje aan hoelang je die kaart wilt gaan gebruiken.

en nog iets belangrijks heb je pci-e of agp.

Ik hoor hier genoeg, maar nu ff centraal, het beste kaartje voor mij (Dx9 vind ik goed) waar ik nog wel ff mee door kan, onder de 200,-. Als het iets eroverheen is maar toch het geld waard is geef me dan ook de link.

Flame

MrMusic, er is wel een verschil tussen 320mb en 640mb ;)

Vandaar het prijs verschil (er zijn natuurlijk meerdere types...)

Laatst bewerkt door een moderator:
De XFX Geforce 8600GTS, XXX edition.

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/160/31793/geforce-8600-gts-xxx-edition.html

voor dat geld is dit een goeie kaart waarmee je die games goed kunt spelen!

ik bestel hem altijd bij azerty, ben ik vertrouwd mee. ik denk dat als je een specifieke site hebt dat je hem daar ook wel op kunt vinden (wel zelfde merk en type kiezen dan heh)

het is een dx10 ondersteunende kaart dus als je vista mocht gaan gebruiken draait deze ook lekker!
maar zoals elke dx10 kaart draait die ook PERFECT dx9 games, want dat maakt namenlijk niet uit
net als een spel is minimaal 2 Ghz voor nodig en je hebt 2.4 dan is het alleen maar beter;) zo is t ook met een dx10 kaart op dx9

najah niet precies maar ongeveer voor uitleg over dx9

Grtz Marco!

Laatst bewerkt:
En wil je nou echt eeeen echte mega gamers kaart, tot nu toe de beste die op de markt is(als t goed is)

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/160/14529/geforce-8800-gtx-blackpearl.html

whaha ook lekker prijzig

Hier is weer een nieuwe btw:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/160/42587/geforce-8800-ultra-black-pearl.html

--------
En Marco, die kaart ziet er best goed uit. Die wil ik best wel nemen, niet te prijzig, maar ik kijk zelf nog even verder. Deze houden we er wel zeker bij :thumb:

EDIT: Ik zie dat de kaart (maar?) 256MB Geheugen heeft, is dit belangrijk? Ik zie namelijk kaarten die meer geheugen hebben voor ongeveer dezelfde prijs.

Dus: kan iemand even zeggen wat het Geheugen doet? Als je weinig geheugen hebt lopen de spellen dan langzamer?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Die XXX edition heeft een snellere GPU (Grafishe processor)
dus net als je normale processor des te hogere snelheid des te beter

Al is diet niet altijd zo, aangezien de 8800 GTS een lagere gpu heeft dan 8600 GTS alleen de 8800 maakt gebruik van een 320 Bit geheugen en de 8600 een 128 bit`s geheugen bus.
vandaar dat de 8800 alsnog sneller is.

maar over algemeen een hogere GPU snelheid is de kaart sneller als de geheugen bus t zelfde is
vandaar dat die XFX 8600 GTS XXX ook duurder is dan die andere die je opgezogt hebt

Edit: Zolang jij PCI-E op je moederbord hebt zitten zou die gewoon compitabel horen te zijn;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan