Asus P5b en Dual channel gehugen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypnose

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
:rolleyes:Beste Mensen,

Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe moederbord Asus P5b met 4 slots. 2 zwarte en 2 gele waar ram geheugen in kan. Mijn moederbord ondersteunt dual channel, heb ik op asus.nl gezien en ook in de handleiding.
Ik heb 2 sets dual channel geheugen gekocht, dat houdt in dat ik in totaal 4 geheugen van 512 heb, 2 ervan in zwart en die 2 andere in geel. In het begin zag ik dat ik 1,5 gb Had in plaats van 2 gb, later heb ik verschillende combinaties gemaakt en ik kwam niet hoger dan 512 mb.

Iemand heeft mij verteld dat ik niet 2 dual channel geheugen kan gebruiken, dat heeft met ram bus van mijn moederbord te maken, ik moet die andere kleur vrij houden. terwijl mijn moederbord tot 8gb aan kan.
Ik heb vandaag 1 set waarin 2 dual channel geheugen in zitten gekocht en moet het nog uitproberen, maar ik wil in de toekomst misschien naar 4 gb. Kan ik dat doen of niet en wat was het probleem met die andere geheugen, die slots zijn er toch voor, je stopt een setje in zwart en de andere in geel. maar die persoon zegt dat ik alleen nu maar 1 kleu kan gebruiken? Help!

Een zwart en geel slot is een dual-channel combinatie, A1-A2 dus en B1-B2.
Staat overigens gewoon in de manual.:confused:

Heb je wel geheugen uit de QVL gebruikt?

Ook aan die "persoon" niets meer vragen.:cool:

Een zwart en geel slot is een dual-channel combinatie, A1-A2 dus en B1-B2.
Staat overigens gewoon in de manual.:confused:

Heb je wel geheugen uit de QVL gebruikt?

Ook aan die "persoon" niets meer vragen.:cool:

Maar goed, de vraag is nu waarom mijn moederbord geen 2gb gaf en tot 1,5 gb ging en later tot 512 mb. en de andere vraag is of ik het wel uit kan bereiden zonder problemen. dat wil ik wel zeker weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan