Nieuwe videokaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsman

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Ik vroeg mij af, of ik misschien een beter videokaart in m'n PC kon doen, er zat een standaard Radeon 128MB in, maar die heb ik vervangen. Wat ik nu heb is:

(+ m'n hele systeem)

CPU
2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz

CPU Speed
2.99 GHz Performance Rated at 4.49 GHz

System RAM
1023.5 MB

Operating System
Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 (Build 2600)

Video Card
NVIDIA GeForce 6200 (GeForce 6200)
( Van ASUS 256MB )

Kan ik er een 512MB ( of hoger) in doen?
De PC is ong 2+ jaar oud.

Alvast bedankt,
Mvg Thijs

Laatst bewerkt:
Waarom wil je een andere videokaart? Voor de nieuwste games?

Die Geforce 6200 kan je vervangen inderdaad.

Okeey, ik vroeg mij meer af of m'n systeem dat dan aankon, ik hoorde van een vriend van mij dat hij dan maar een x aantal MB's van de videokaart pakt, en niet 100% van de kaart.

En ik wil een andere voor de nieuwste games en een wat hogere FPS. Ik lig nu rond de 26-38 FPS

Mvg Thijs

Okeey, ik vroeg mij meer af of m'n systeem dat dan aankon, ik hoorde van een vriend van mij dat hij dan maar een x aantal MB's van de videokaart pakt, en niet 100% van de kaart.

En ik wil een andere voor de nieuwste games en een wat hogere FPS. Ik lig nu rond de 26-38 FPS

Mvg Thijs

Nee, dat is niet waar. Als je een videokaart koopt met eigen geheugen, dus geheugen wat ie niet van je RAM-geheugen van je pc afsnoept, dan moet dat goed gaan.

Heeft je moederbord een AGP-slot? Zo ja, dan is een Radeon X1950Pro met 512mb wel een leuk kaartje.

Wat is je budget?

Je moet geen moeilijke dingen gaan zeggen, zoveel snap ik er nog niet van. ik heb geen flauw idee of m'n moederbord zo'n AGP slot heeft.
M'n budget ligt nu nog rond de 100, maar ik kan nog wel even door met deze, dus ik kan altijd nog sparen.

Ik zat even naar die kaart te kijken die jij mij aanraad: X1950 Pro

maar daarop heb ik geen beeldscherm die ik erop kan aansluiten, ik weet niet hoe dat heet, maar ik heb een standaart ( blauwe) en op die kaart zit een andere ( wit )

http://www.nvnews.net/previews/geforce_6200/images/card_shot_s.jpg << op de meeste rechtse aansluiting past m'n beeldscherm, op de meest linkse niet.

Laatst bewerkt:
Nee, dat is niet waar. Als je een videokaart koopt met eigen geheugen, dus geheugen wat ie niet van je RAM-geheugen van je pc afsnoept, dan moet dat goed gaan.

Heeft je moederbord een AGP-slot? Zo ja, dan is een Radeon X1950Pro met 512mb wel een leuk kaartje.

Wat is je budget?

Ik had 't ff opgezocht van AGP slot, volgen mij heb ik die niet. ik heb ff gegoogled, en daar zag ik dat die AGP-sloten bruin zijn, en die heb ik niet.

Ik had 't ff opgezocht van AGP slot, volgen mij heb ik die niet. ik heb ff gegoogled, en daar zag ik dat die AGP-sloten bruin zijn, en die heb ik niet.

Heb je wel van deze sloten? De zwarte? hij kan ook wit zijn. Hij is iniedergeval groter dan de normale pci sloten. Kan je niet gewoon even vertellen welke mobo je heb?

Download Pcwizard en vertel hier ff de moederbordnaam.

Ik heb zo'n witte PCI slot, en een andere, waar ( een rooie ) waar die Geforce 6200 in zit.

Moederbordnaam: MSI MS-7012
Van: MEDIONPC

AGPbus: Yes
PCIbus: Yes

Moet ik nog meer informatie geven? ( Geen probleem hoor )

Okey, dus daar moet ik een nVidia inzetten? ( Die heb ik ook het liefst, werkt het beste met Battlefield2 en de meeste andere games die ik speel )

Die nVidia is een leuk dingetje, maar ik zoek nog wat beters, eentje van minimaal 512 MB, die zou er ook gewoon in kunnen zonder prestatie problemen? Ati zoek ik niet, want 90% van al mijn spellen presteren het best op een nVidia kaartje.

Ik zoek ook eentje waar DirectX10 op kan, m'n budget ligt boven de 129,- denk tegen de 300 euro, hoger mag ook, moet ik wat langer doorsparen.

.
M'n budget ligt nu nog rond de 100, maar ik kan nog wel even door met deze, dus ik kan altijd nog sparen.

Dacht dat 100 je max was. Maar als je voor 300 gaat kan je beter een andere mobo nemen want AGP is namelijk niet alles

En een nvidia dx10 agp kaart bestaat volgens mij niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan