Tja, ik ben niet zo beslagen in excel (ik werk met openOffice), maar dankzij dit forum, en vooral de excellente tips/antwoorden op mijn vragen lukt het me langzaam maar zeker om een spreadsheet te maken zoals ik dit voor ogen had.
Maar, we zijn er nog niet.
Dus, vraagje:
Ik heb 2 tabbladen.
In tabblad 1 maak ik een lijstje op van namen.
In tablad 2 roep ik die namen op via "=ALS($tabblad1.$A1<1;"";$tabblad1.$b1)".
Maw als er een id nummer is, kopieer de namen in een 2de tabblad.
Zover, zo goed. Alleen kan dit niet automatisch gebeuren. Ik moet opnieuw de formule kopieeren over de ganse kolomA, in tabblad2.
Komt daarbij nog dat ik in het 2de tabblad wat extra info toeken. Als er dus namen bijkomen, en het lukt me toch om die namen automatisch te importeren in het 2de tabblad, dan is het echter zo dat de extra info toegekend aan die namen niet meer inde juiste rij staat.
Als je dus in het voorbeeldje hierbij geattached, in rij 3 een extra naam toevoegt in tabblad1, dan zal in tabblad2 alle rijen vanaf rij3 opschuiven, maar dan klopt de info niet meer.
Kan je dus:
het oproepen van die namen in een ander tabblad automatiseren en,
kan je dan bvb een ganse rij cellen toekennen aan 1 cel in t bijzonder?
Hopelijk is mijn vraag niet te ingewikkeld.
Raak er zal wat door in de war. ;-)
Thx voor alle eventuele hulp.
Groeten,
ilPostino
Maar, we zijn er nog niet.
Dus, vraagje:
Ik heb 2 tabbladen.
In tabblad 1 maak ik een lijstje op van namen.
In tablad 2 roep ik die namen op via "=ALS($tabblad1.$A1<1;"";$tabblad1.$b1)".
Maw als er een id nummer is, kopieer de namen in een 2de tabblad.
Zover, zo goed. Alleen kan dit niet automatisch gebeuren. Ik moet opnieuw de formule kopieeren over de ganse kolomA, in tabblad2.
Komt daarbij nog dat ik in het 2de tabblad wat extra info toeken. Als er dus namen bijkomen, en het lukt me toch om die namen automatisch te importeren in het 2de tabblad, dan is het echter zo dat de extra info toegekend aan die namen niet meer inde juiste rij staat.
Als je dus in het voorbeeldje hierbij geattached, in rij 3 een extra naam toevoegt in tabblad1, dan zal in tabblad2 alle rijen vanaf rij3 opschuiven, maar dan klopt de info niet meer.
Kan je dus:
het oproepen van die namen in een ander tabblad automatiseren en,
kan je dan bvb een ganse rij cellen toekennen aan 1 cel in t bijzonder?
Hopelijk is mijn vraag niet te ingewikkeld.
Raak er zal wat door in de war. ;-)
Thx voor alle eventuele hulp.
Groeten,
ilPostino
Bijlagen
Laatst bewerkt: