acer laptop met windows vista start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik krijg vandaag een windows vista cd... kan ikdat er gewoon overheen zetten? of iets dergelijks als repareren doen?

Die recovery disk maakt het alleen mogelijk om in de verborgen partitie te komen. Dit kan ook door in de bios d2d recovery op enabled te zetten en bij het opstarten op alt + F10 te klikken. Dan kom je in het scherm om vista opnieuw te installeren.

Carnelain

Dit heb ik gedaan en nu ?.. ik heb inmiddels ook een vista dvd tot mijn beschikking...

Met een opstartbare volledige Vista DVD kun je daarvan opstarten als je in de bios de bootsequence zo hebt aangepast dat de cdrom als eerste staat, ermee opstarten dus en de opstartpaden repareren, wil dat niet, een upgrade uitvoeren, wil dat ook niet, heb je niet de goede cd.

Met een opstartbare volledige Vista DVD kun je daarvan opstarten als je in de bios de bootsequence zo hebt aangepast dat de cdrom als eerste staat, ermee opstarten dus en de opstartpaden repareren, wil dat niet, een upgrade uitvoeren, wil dat ook niet, heb je niet de goede cd.

ik krijg de melding op een toets te drukken wil ik vanaf de dvd laden.. dit doe ik.. dan krijg ik windows bestanden worden geladen en daarna gebeurd er niets meer... het werkt dus niet... dus hoe moet ik dan een update downloaden? :S en opstartpaden repareren :S ga het nu met die ubcd proberen...

ik heb die ubcd nu derop gekregen maar wat moet ik kiezen
mainboard tools
hard disk tools
other tools
user defined tools
* boot first hard disk
* boot second hard disk...

enne ben ik alles kwijt dan?

Weet niet wat je met die cd wilt doen, die ziet geen sata schijven zonder de drivers voor de controller te laden, en dat gaat erg ver om dat allemaal hier uit te gaan leggen, je zou nog in de bios kunnen kijken of je de SATA controller op IDE modus kunt zetten, dan heb je die drivers niet nodig.

Ook weet ik echt niet wat er fout is, en dan wordt het zwemmen in een emmer snot.

Is die Vista dvd wel een volledige dvd? daar heb je meer aan.

Je zou er toch mee naar de Mediamarkt gaan? laten zij het oplossen, garantie geldt voor hard en software.

ja het is een dvd die bij een pc geleverd is.. ok goed dat je het zegt dat software er ook onder valt.. ik ga nu me spulle inpakke en daar hee nwant ben het helemaal zat.. ben benieuwd...

bedankt voor de hulp en jullie hore wel wat t was.. denk ik :)

ok ik ben er uit mijn harde schijf is overleden. een vriend van mij probeert nu nog wat bestanden van mij te redden en daarna stuur ik hem naar acer:S

gr laura

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan