Opstarten duurt extreem lang

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok,

Zal eerst proberen of het systeem door de chkdsk /r heen komt (nu 73%), kijken wat het eventuele resultaat is en dan eerst een andere kabel proberen.

En eh... voor voor apparaatje precies moet ik hebben dan?

Zoiets:evil:

Eigenlijk bedoeld voor in een PC zaak, wel makkelijk voor thuis.

Andere IDE kabel biedt geen verbetering.

Opstarten in veilige modus gaat inderdaad een heel stul vlotter.

Ga nu X-setup draaien.

Tja, dan is het toch een software of driverprobleem, alle drivers al geherinstalleerd?
Ontdek het met Hijackthis wat er nog meer mee opstart.
Allemaal progjes om van alles te ontdekken.

Goed, ik ga vrolijk verder puzzelen, heb nog tot morgenavond de tijd, dan wordt de pc in principe weer opgehaald.
Heb net ook wat restanten van Norton ontdekt en verwijderd (er staat een legale McAfee op), maar ook geen resultaat.
Ook na het opstarten in taakbeheer geen vreemde dingen ontdekt, CPU voor niet actieve systemen ca. 98%, ook geheugengebruik niets bijzonders.

Gooi die McAfee er ook af, ik gooi altijd alles eruit met Hijackthis, en laat daarna weer alles werken wat moet werken, internet etc.

Had die gebruiker die voorstelde om een schone installatie te doen best wel gelijk.:evil::p

Begin er ook aan te denken om een schone installatie te doen, probeer nog even een paar dingetjes.
Wat adviseer je? Recovery CD die bijgeleverd is of gewoon XP CD incl. SP2 en drivers vers van internet halen?

Hoi !

Ik zou voor het laatste kiezen !

Greetz,

Harry.

Denk dat ik daar maar voor ga kiezen. Alleen de officiele key bij het systeem is van XP Home en ik heb hier XP Pro, dus even ergens een Home CD vandaan halen:D:D

En een zootje backups maken, er staat nogal wat op....

Baal er wel van, meestal kom er ik (met hulp:thumb::thumb:) wel uit, maar deze keer...
Ben al een avond en dag bezig zo'n beetje en geen verbetering!

Hoi !

Back-uppen, en gewoon Pro erop rossen !

Maak je geen zorgen over de validatie, lossen we snel even op als je zover bent !

Greetz,

Harry.

@ Harry Snor:

Heb nu Startup Faster! 2004 zijn werk laten doen en krijg de volgende melding:

Startup Faster 2004! has found following programs to be invalid:

less internet setup send

Would you like to remove them from the Startup Items List
unquote

Kan dit komen omdat de PC op dit moment niet met internet is verbonden of is er hier iets anders toch aan de hand. Ik denk daarbij aan de eerdere opmerking van LP

Waneer en waar duurt het zo lang?

DMA settings van de IDE controller, zoeken naar een netwerk, eventueel een domaincontroller.

Sorry hoor, je lijkt nu net een gebruiker en geen helper.:p

Met die Hijackthis alles eruit gegooit? en het internat daarna weer laten werken?

Win XP/2K Search Network task/Newtwork cache in X-Setup gebruikt? en op disabled gezet en delete gebruikt?

Hoi !

Goede opmerking: @L.P. heeft het vaak bij het rechte eind !

Mogelijk is dit de oplossing !

P.S. Check your mail within 15 minutes.

Greetz,

Harry.

Sorry hoor, je lijkt nu net een gebruiker en geen helper.:p

Met die Hijackthis alles eruit gegooit? en het internat daarna weer laten werken?

Win XP/2K Search Network task/Newtwork cache in X-Setup gebruikt? en op disabled gezet en delete gebruikt?

Jij bent helemaal een mooie:D:D
Heb ik ooit de pretentie gehad ALLES te weten? Nee, gelukkig niet, kan en wil nog zat leren hoor:p
Daarom probeer ik ook altijd alleen maar te helpne waar ik KAN en probeer ik loze opmerkingen die je hier zo vaak ziet te voorkomen.

Maar goed: Ik heb X-Setup geinstalleerd, maar durf met een gerust hart te zeggen dat ik het progje niet goed genoeg ken om het veilig te durven gebruiken.

Wanneer jij (en Harry) denken dat daar de oplossing zou KUNNEN liggen, is enige hulp bij die prog van harte welkom!!!

Dat progje stelt niets voor, wel proberen te updaten voor de laatste xpl files, het zijn alleen registeraanpasingen wat hij doet, wat je ook handmatig kunt doen, alleen is dit handiger.

En ook met die HijackThis, stelt ook niets voor, verwijderd geen bestanden, alleen registerverwijzingen, alhoewel daar vaak anders over gedacht wordt, vreemd genoeg.

Gewoon doen, een schone installatie kun je altijd nog doen, ( vanacht b.v. ).:p

Hoi !

Afgezien van alle niet exact ter zake doende meldingen ( geintje) is de oplossing van @Lange Pier mogelijk de juiste !

Proberen dus !

Greetz,

Harry.

Dat progje stelt niets voor, wel proberen te updaten voor de laatste xpl files, het zijn alleen registeraanpasingen wat hij doet, wat je ook handmatig kunt doen, alleen is dit handiger.

En ook met die HijackThis, stelt ook niets voor, verwijderd geen bestanden, alleen registerverwijzingen, alhoewel daar vaak anders over gedacht wordt, vreemd genoeg.

Gewoon doen, een schone installatie kun je altijd nog doen, ( vanacht b.v. ).:p

Ga eerst ff eten nu en dan verder zoeken in dat progje, want helaas kan ik niet zien of vinden wat je bedoelt en waar en hoe ik dat moet doen. Blond???

Hoi !

Afgezien van alle niet exact ter zake doende meldingen ( geintje) is de oplossing van @Lange Pier mogelijk de juiste !

Proberen dus !

Greetz,

Harry.

[oftopic]
Alleen met de paradox patch voor Vista niet, dacht dat het progje wat ik had beter was, bleek gewoon hetzelfde te zijn.:o
[ontopic]

Snap van dat hele X-Setup nog niets, wie neemt me bij de hand??

Heb trouwens in logboek van het systeem een zich steeds herhalende reeks fouten gevonden met bron SPTD

Dat is van DaemonTools of Alcohol, installeren en weer deïstalleren, tussen die 2 even kijken of er geen schijf is gemount, anders blijft die driver in gebruik.

En die X-Setup is alleen een kwestie van lezen waarvoor die tweaks dienen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan