Nieuwe PC maar wat moet er allemaal in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sucre

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Ik heb een vraag,

Ik wil een nieuwe pc kopen maar weet niet precies wat er allemaal in moet

een:
Moederbord
processor
koeler
geheugen
videokaart
geluidskaart
dvdspeler
hardeschijf

Ik wil mijn pc vooral voor gamen gebruiken.
De prijs kan ik later wel op terug komen moet eerste even weten wat alle onderdelen zijn.
Laat het even weten wanneer je het weet.

Bedankt alvast.

Gr sucre

Ik heb een vraag,

Ik wil een nieuwe pc kopen maar weet niet precies wat er allemaal in moet

een:
Moederbord
processor
koeler
geheugen
videokaart
geluidskaart
dvdspeler
hardeschijf
voeding

Ik wil mijn pc vooral voor gamen gebruiken.
De prijs kan ik later wel op terug komen moet eerste even weten wat alle onderdelen zijn.
Laat het even weten wanneer je het weet.

Bedankt alvast.

Gr sucre

Ik heb het bij gewerkt maar ben ik nu zeker van dat ik alles erop en eraan heb?

Vriendelijke groet sucre

en een scherm om wat op te zien

haha

maar als dit compleet is dan zou die het moeten doen met een besturingsprogram

maar wat is verder je vraag nu??

Sucre, een welgemeend advies:

gelet op jouw vraag ben jij geen echte deskundige. Als dat zo is, dan raad ik je sterk aan om NIET zelf een pc bij elkaar te klikken bij een webwinkel, of nog erger, zelf een pc te assembleren, maar raad ik je aan om bij een bedrijf als Dell of Paradigit telefonisch een pc "door te spreken" en te bestellen.

Sucre, een welgemeend advies:

gelet op jouw vraag ben jij geen echte deskundige. Als dat zo is, dan raad ik je sterk aan om NIET zelf een pc bij elkaar te klikken bij een webwinkel, of nog erger, zelf een pc te assembleren, maar raad ik je aan om bij een bedrijf als Dell of Paradigit telefonisch een pc "door te spreken" en te bestellen.

Dankje,:), Ik ben geen computer deskundige en ga ook zeker niet zomaar een pc kopen maar ik vroeg mij af wat een pc voor een normaal gebruik voor school, internet en gaming moet hebben.
Ik wou zo eens gaan kijken met een prijslijst hoe duur ik dan uitben als ik een nieuwe pc laat bouwen.
Of dat ik beter een computer kan kopen die al gereed in de winkel staat met alles erop en eraan.
Verder hoef ik geen dvd brander.
Mn moedersvriend die brand alles wel voor mij zo nodig.
Ik hoop dat mijn vraag zo wat duidelijker is.

Ik ben via google op deze site terecht gekomen en het ziet er erg goed uit behulpzame mede forum gebruikers dus dan kan ik een stuk wijzer worden.

Ik ben op het gebied van software inmiddels na een paar jaar erg goed op de hoogte en ken windows xp dan ook van top tot teen.

Zover ik dus nu lees is mijn rijtje compleet en zou naast een besturingssysteem de pc moeten draaien.
Dan kan ik verder met het bekijken wat het gaat kosten want ik heb nu echt een pc uit de jaren 80tig en kan er niks meer mee naast internetten.

Laatst bewerkt:
In dat geval benadruk ik mijn advies. Ik denk dat je telefonisch bij Dell of Paradigit redelijk objectief een pc kunt samenstellen. Ga anders puur voor orientatie naar de respectievelijke sites van Dell en Paradigit en klik eens wat bij elkaar. Kopieer en plak het hier en dan zullen we er op "schieten" en je adviseren. Met die adviezen zou je dan mogelijk wat "steviger" in je schoenen staan als je uiteindelijk gaat kopen.

Beantwoord eerst (voor jezelf / voor ons) desgewenst wat vragen:

WAAR ga je de pc voor gebruiken?

Office aplicaties ?
Autocad appliacties ?
Multimedia (geluid / beeld) ?
Games (en zo ja, welke generatie games -> allernieuwste of games van "vorig jaar"?)
Internet -> draadloos of niet draadloos?

In dat geval benadruk ik mijn advies. Ik denk dat je telefonisch bij Dell of Paradigit redelijk objectief een pc kunt samenstellen. Ga anders puur voor orientatie naar de respectievelijke sites van Dell en Paradigit en klik eens wat bij elkaar. Kopieer en plak het hier en dan zullen we er op "schieten" en je adviseren. Met die adviezen zou je dan mogelijk wat "steviger" in je schoenen staan als je uiteindelijk gaat kopen.

Beantwoord eerst (voor jezelf / voor ons) desgewenst wat vragen:

WAAR ga je de pc voor gebruiken?

Office aplicaties ?
Autocad appliacties ?
Multimedia (geluid / beeld) ?
Games (en zo ja, welke generatie games -> allernieuwste of games van "vorig jaar"?)
Internet -> draadloos of niet draadloos?

Ik wil mijn pc gaan gebruiken:
-word, exel etc. voor school.
-Muziek luisteren
-Vervolgens een pc die de nieuwe generatie games aankan als fifa 08 nfs pro die bijna uit is.
Ik heb een draadloze internetaansluiting. Ik vraag me nu wel af of het uit maakt of het vast of draadloos is voor een pc?
En een autocad applicatie zou je me dat verder kunnen uitleggen want daar heb ik nog nooit van gehoort.

Groeten sucre

Laatst bewerkt:
Draadloos is vooraf wel degelijk interessant om te weten als je een pc gaat kopen. Primair heb heb je dan de keuze uit een pc zonder draadloze verbindingsmogelijkheid, dus slechts LAN (vaste verbinding) OF een pc met een draadloos ontvangertje WIFI. Die zit dan op het moederbord (scheelt weer een externe kaart)

Autocad moet je (populair gezegd) zien als een zwaar teken / ontwerpprogramma. Het zuigt bijzonder aan een pc.

Draadloos is vooraf wel degelijk interessant om te weten als je een pc gaat kopen. Primair heb heb je dan de keuze uit een pc zonder draadloze verbindingsmogelijkheid, dus slechts LAN (vaste verbinding) OF een pc met een draadloos ontvangertje WIFI. Die zit dan op het moederbord (scheelt weer een externe kaart)

Autocad moet je (populair gezegd) zien als een zwaar teken / ontwerpprogramma. Het zuigt bijzonder aan een pc.

Oke handig omadat ook weer eens te weten.

Ik ontwerp niks dus dat scheeld weer:P
Ik heb een draadloos internet een belkin usb.
Die vraag wil ik ook nog even stellen mijn huidige pc heeft 4 usb ingangen zitten die er standaart op(moederbord)?
Of moet je dat ook nog apart aanschaffen?

Vriendelijke groet sucre.

Ps. het schiet al aardig op. Gaat erg snel dat vind ik wel fijn.

Nee, die USB hoef je niet apart aan te schaffen. Ga er maar vanuit dat ieder modern moederbord minimaal 6 USB aansluitingen heeft en ik denk zelfs standaard al een stuk of 8.

Moederbord
processor
koeler
geheugen
videokaart
geluidskaart
dvd-speler
hardeschijf
voeding

Dit zijn dus de benodigdheden naast een kast om een pc draaiend te krijgen.
Uiteraad naast een besturingssysteem.

Dan ga ik even kijken en zal ik een prijst vaststellen met wat ik dan bijv. zou kunnen kopen post het dan hier en hoor wel of het een goede/slechte aankoop zal worden en wat er eventueeel anders moet.

Maar mochten er voor ik ga kijken nog aanwijzingen zijn over bepaalde dingen laat het maar weten ben nog heel even weg om me klaar te maken voor de visite.

Mvg sucre

Ik heb even gekeken en nu waren er 2 dingen wat is het verschil tussen ddr en ddr 2/3
Verder is er kwaliteitsverschil tussen intel en amd?

DDR is ouder en trager,
DD2 is sneller, duurder en momenteel het meest gangbaar,
DD3 is het snelst en zou je het liefst willen hebben, maar is momenteel nog onbetaalbaar

AMD en Intell, allebei even goed (en wee gebeente degene die hieromtrent een discussie gaat starten. Dat MAG, maar dan niet in DIT topic ;) :D ;) :D )

Oke, dan ga ik even kijken straks, en beetje prijs vergelijken maar is er ook een site waar ik de precessors met elkaar kan vergelijken?
Dat is misschien wel handig.

Jazeker, deze site.

Begin bij... "ik zoek info over..." en kies processors
Vervolgens... onder "producten..." kies je voor processors zoeken
Tot slot.. "proccessors vergelijken..."

Laatst bewerkt:

Ik begin maar bij het begin om een zo goed mogelijk en niet al te prijzige pc samen te stellen(ookal heb ik het geld er wel voor.

Maar ik zou wel een tip aanrader willen hebben zodat ik een beetje een idee krijg welke nu actueel is en waar ik een poos mee vooruit kan.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groete suc.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan