Nieuw moederbord en dus ook chipset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Legend

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik snap niet al te veel van computers, dus hier even een vraag over een nieuw moederbord.

Ik koop volgende week een nieuwe pc ivm Call of Duty 4 en Unreal Tournament 3 die er al gauw aankomen (november beide), en heb hierover voor de processor en gfx card al vragen gesteld in de subforums voor die categorieeen.

Mijn vraag nu nog is, welk moederbord is verstandig om te nemen? Er zijn allerlei soorten en maten, met verschillende chipsets etc., ik wil op 1 ding niet bezuinigen en dat is het moederbord. In principe wil ik de absolute sub top hebben, denk hierbij dus aan goede upgrade mogelijkheden voor ind e toekomst etc., SLi functie erop enzo nouja jullie kennen het wel. Wel wil ik niet het dubbele gaan betalen wanneer je een klasse omhoog gaat, en hier uit maar 5 tot 10% performance meer uit haalt, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dus mijn vraag - welk moederbord met chipset etc. is het best om te kopen - ik wil dus de absolute subtop, gewoon echt goed kunnen gamen. Misschien komt er een quad core in, maar in principe een dual core of core2duo. En een goed aantal slots voor intern geheugen is ook altij fijn! :) Alvast bedankt,

Mvg Patrick

Ik snap niet al te veel van computers, dus hier even een vraag over een nieuw moederbord.

Ik koop volgende week een nieuwe pc ivm Call of Duty 4 en Unreal Tournament 3 die er al gauw aankomen (november beide), en heb hierover voor de processor en gfx card al vragen gesteld in de subforums voor die categorieeen.

Mijn vraag nu nog is, welk moederbord is verstandig om te nemen? Er zijn allerlei soorten en maten, met verschillende chipsets etc., ik wil op 1 ding niet bezuinigen en dat is het moederbord. In principe wil ik de absolute sub top hebben, denk hierbij dus aan goede upgrade mogelijkheden voor ind e toekomst etc., SLi functie erop enzo nouja jullie kennen het wel. Wel wil ik niet het dubbele gaan betalen wanneer je een klasse omhoog gaat, en hier uit maar 5 tot 10% performance meer uit haalt, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dus mijn vraag - welk moederbord met chipset etc. is het best om te kopen - ik wil dus de absolute subtop, gewoon echt goed kunnen gamen. Misschien komt er een quad core in, maar in principe een dual core of core2duo. En een goed aantal slots voor intern geheugen is ook altij fijn! :) Alvast bedankt,

Mvg Patrick
Welk soort moederbord wil je, een waarop de E6850 werkt of de Q6600. De een heeft een bus van 1066 (quad) 1333 mhz (e6850)?

Sorry ja stom,,

ik heb zojuist besloten te gaan voor de E6850! Ik last net ook weer iets over Core 2 Extremes, is dat weer de opvolger van Core 2 Duo ofzo of waren dit gewoon alle quadcores? (vraagje tussendoor hr)

Laatst bewerkt:
Sorry ja stom,,

ik heb zojuist besloten te gaan voor de E6850! Ik last net ook weer iets over Core 2 Extremes, is dat weer de opvolger van Core 2 Duo ofzo? (vraagje tussendoor hr)

Die zijn er al maar die zijn haast onbetaalbaar nog. :love:

Ontopic:

NVIDIA nForce 680i is inderdaad een mooie chipset om op over te gaan, daar draait de Striker Extreme van Asus ook op. :)

Weet niet wat het budget is van je complete systeem? (met of zonder OS)

Ik geloof dat er voor ongeveer 700-800 euro een compleet systeem moet kunnen zijn ZONDER een grafische kaart, zit dan eigenlijk te wachten op de 9800 GTX maar weet niet wanneer die eraan komt... /zucht :P aangezien die rond de 600 euro zal zitten geloof ik dat ik voor een euro of 1300 echt wel klaar moet kunnen zijn :) inc OS (hebben we al)

Ik geloof dat er voor ongeveer 700-800 euro een compleet systeem moet kunnen zijn ZONDER een grafische kaart, zit dan eigenlijk te wachten op de 9800 GTX maar weet niet wanneer die eraan komt... /zucht :P aangezien die rond de 600 euro zal zitten geloof ik dat ik voor een euro of 1300 echt wel klaar moet kunnen zijn :) inc OS (hebben we al)

Volgens mij kan je jezelf dan prima een Asus striker extreme permitteren maar ik kijk het nog even..

wat is het nieuwste van het nieuwste en wat is de prijs daar van (los),,

de bedoeling is dat ik mn eigen systeem samenstel, heb slechte ervaringen met systemen bestellen die al voor je in mekaar gezet zijn :P

wat is overigens de striker extreme van asus, wat is dat?

Laatst bewerkt door een moderator:
ow op die fiets :P ik denk wat krijgen we nou

Dus, die 680i van Nvidia nForce heeft zelfde chipset als die nieuwste van Asus, kortom een strakke keuze!

Nou dan weet ik weer wat meer, weet je toevallig ook hoeveel slots hierop zitten voor werkgeheugen, grafische kaart mogelijkheden etc.? ik zit eraan te denken om namelijk 2 gb werkgeheugen als 1 blok te nemen (indien het prijs technisch aantrekkelijk is) en hoopte op 4 available slots voor werkgeheugen, en hoe zit het met SLi functie? :D

ow op die fiets :P ik denk wat krijgen we nou

Dus, die 680i van Nvidia nForce heeft zelfde chipset als die nieuwste van Asus, kortom een strakke keuze!

Nou dan weet ik weer wat meer, weet je toevallig ook hoeveel slots hierop zitten voor werkgeheugen, grafische kaart mogelijkheden etc.? ik zit eraan te denken om namelijk 2 gb werkgeheugen als 1 blok te nemen (indien het prijs technisch aantrekkelijk is) en hoopte op 4 available slots voor werkgeheugen, en hoe zit het met SLi functie? :D

De striker van Asus heeft die mogelijkheid. Maar aangezien je voor de nieuwe 9800 series wilt gaan is het misschien beter om een PCI-e 2.0 ready bord te kopen zoals deze:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=GPEA99

of deze:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=GPEAA7

Daarvan weet ik de sli mogelijkheden ook niet precies.

de striker extreme zal het ook prima doen met je nieuwe videokaart, dan clockt ie hem gewoon terug, en die is wel zeker klaar voor sli:

http://www.alternate.nl/html/builde...68&source=builder/listingFrame&source2=coList

De prijzen zijn allemaal hetzelfde - wat zou dan het beste moederbord zijn volgens jou om te nemen als je uitgaat van een 8800/9800 nvidia (dat zal nie zo heel veel verschillen neem ik aan) en core2duo E6850 processor!?

De prijzen zijn allemaal hetzelfde - wat zou dan het beste moederbord zijn volgens jou om te nemen als je uitgaat van een 8800/9800 nvidia (dat zal nie zo heel veel verschillen neem ik aan) en core2duo E6850 processor!?

Als je puur voor een 9800 kaart gaat misschien beter eentje met PCI-e 2.0. Maar volgens blijft de striker van asus een perfecte keus.

Asus is duur en lang niet altijd de beste heb ik me laten vertellen, zijn er ook alternatieven? Met name het overklokken schijnt bij Asus heel moeizaam te liggen

Asus is duur en lang niet altijd de beste heb ik me laten vertellen, zijn er ook alternatieven? Met name het overklokken schijnt bij Asus heel moeizaam te liggen

Da's in dit geval niet waar, de Asus striker Extreme is een van de beste overclockbordjes, wil je gaan overclocken dan?

Wellicht, zit nog even te kijken naar wat de voordelen zin van overklokken, het is dan een core2duo die ik zou nemen, maar misschien dat het voor games interessant is om te overklokken?

En - heb je enig idee wanneer de 9800 GTX uitkomt?

Wellicht, zit nog even te kijken naar wat de voordelen zin van overklokken, het is dan een core2duo die ik zou nemen, maar misschien dat het voor games interessant is om te overklokken?

En - heb je enig idee wanneer de 9800 GTX uitkomt?

Nuja zoals ik in het vorige topic zei, als je kan en gaat overclocken kan je beter voor een Q6600 gaan, die komt beter uit game tests als je hem overclockt tov de E6850. Niet overgeclockt is de E6850 beter, wat in mijn geval zo is.

De 9800 komt november. precieze datum nog niet bekend.

Ok heb net nog eens rondgeneust, overklokken is voor mij niet interessant :) maar goed, wordt er op een bepaalde datum door nvidia de exacte datum bekend gemaakt? want call of duty 4 komt 8 november uit,, en 23 november komt unreal tourament 3 uit, als dat ding er pas tegen de 30e is schiet ik er niet veel mee op :P

Is het een mogelijkheid om tijdelijk even dan een 8500 GT te nemen en die later te verpatsen ofzo als de 9800 GTX er is?

Ik dank je enorm voor alle moeite en info tot zover!

Ok heb net nog eens rondgeneust, overklokken is voor mij niet interessant :) maar goed, wordt er op een bepaalde datum door nvidia de exacte datum bekend gemaakt? want call of duty 4 komt 8 november uit,, en 23 november komt unreal tourament 3 uit, als dat ding er pas tegen de 30e is schiet ik er niet veel mee op :P

Is het een mogelijkheid om tijdelijk even dan een 8500 GT te nemen en die later te verpatsen ofzo als de 9800 GTX er is?

Ik dank je enorm voor alle moeite en info tot zover!
Dat kan maar is wel redelijke prijsverspilling, je kan nu ook gewoon een 8800GTX ultra kopen en die verpatsen, die behoudt zijn waarde en er zal over een maand nog genoeg vraag daarvoor zijn. :)

Wat kost de 8800 ultra opt moment, eurotje of 550 als je beetje goed zoekt toch? Zou die in het nieuwe jaar nog meer waard zijn dan 400 euro?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan