Nieuwe PC maar wat moet er allemaal in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee het stond er niet bij,

Maar ik zal vanavond nog even verder kijken.
Maar in principe kan het dus wel 2x 1024mb dezelfde geheugens?

ps. eeneiig

Laatst bewerkt:
laat ik je wat zeggen de huidige processoren van amd kunnen totaal niet tippen aan die van intel ! maar ik heb een vraagje aan jou wat is je budget dan probeer ik je beetje extra te helpen een goede pc samen stellen !

Sucre, ik denk dat we je allemaal wel willen helpen, alleen ik heb iets minder veel zin om vragen te beantwoorden waar je zelf onmiddellijk binnen Google een "hit" voor krijgt.

Voorbeeldje? Kijk wat ik in het Google zoekvak heb getypt en wat vervolgens als eerste "hit" in Google staat. M.a.w. de antwoorden op alle gedetailleerde vragen heb je zelf binnen mum van tijd gevonden, met nog aanvullende informatie als toetje. Klik

Sucre, ik denk dat we je allemaal wel willen helpen, alleen ik heb iets minder veel zin om vragen te beantwoorden waar je zelf onmiddellijk binnen Google een "hit" voor krijgt.

Voorbeeldje? Kijk wat ik in het Google zoekvak heb getypt en wat vervolgens als eerste "hit" in Google staat. M.a.w. de antwoorden op alle gedetailleerde vragen heb je zelf binnen mum van tijd gevonden, met nog aanvullende informatie als toetje. Klik

Bedankt dat je me op de vingers tikt. Je hebt gelijk. Ik zit nou zelf niet bepaalt in een lekkere sfeer en doe welleens dwaze dingen zoals zinloze vragen mijn excuses daarvoor.

Verder dark ik ben nu toch wel benieuwd waarom jij voor de intel bent en in princiepe minder voor amd?

Mijn buget is groot genoeg maar het gaat me niet om het geld ik wil een pc samenstellen die en goed functioneerd en niet te duur is, Ik zelf zit te denken aan een 600 euro.

Laatst bewerkt:
ik heb hierzo iets leuks voor jou samengesteld wat vinden jullie ervan ?

Totaal Prijs !.JPG

Klik op F11 zodat je het plaatje iets groter kunt zien dan zie je de letters duidelijk !

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle hulp,

Ik denk dat ik nu wel genoeg weet om iets samen te stellen.
Iig kan ik het hier laten zien en door aandere gebruikers laten beoordelen toch?

Verder had ik nog een vraag: Bij de moederborden staat:

MOEDERBORDEN AMD SOCKET AM2 DDR-2

MOEDERBORDEN INTEL Socket LGA-775 DDR-2

Bijv. Wanneer ik een intel processor koop, ben ik dan ook verplicht een moederbord van de 2e regel Intel te kopen?

Dit heb ik niet kunnen vinden op de sites en google gaf ook geen echte antwoorden.

Kort gezegd, ja. Alleen ook processoren hebben verschillende aansluitingen (binnen het merk dus) ook daar moet je nog op letten.
Neem dus b.v. geen AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) en een AM2 moederbord, je ziet namelijk aan de 'S939' dat deze AMD processor een Socket 939 moederbord nodig heeft (dat is trouwens wel verouderd.
Om de verwarring groter te maken bestaat er dus ook een AMD Athlon 64 3200+ (AM2, 2.0GHz, 512KB, boxed), het lijkt dus dezelfde processor, maar het kleine verschil zit dus in de 'AM2'

Oke goed om daar even rekening mee te houden dat 2e moet nog even op me doordringen maar komt wel goed.

ik heb hierzo iets leuks voor jou samengesteld wat vinden jullie ervan ?

Bekijk bijlage 45454

Klik op F11 zodat je het plaatje iets groter kunt zien dan zie je de letters duidelijk !

Ik vind het wel leuk samengestelt maar het staat er best ingewikkeld.
Begrijp ik het goed dat er 2 processoren waren samengestelt? en zo niet kan dat uberhaupt wel?

Iig vind ik de prijs dan nog wel meevallen. Dan zou je voor 500 euro best een aardige pc kunnen samenstellen.

Ik zal zelf ook in de loop van morgen(zondag) mijn samenstelling posten en hoor dan wel de minpunten en dingen wat niet goed is. Wat er waarschijnlijk wel tussen zal zitten:(

Ik ben zover gekomen alles erop en eraan, op het beeldscherm wat ik al heb en moederbord na.
Over het moederbord kom ik niet helemaal uit.

Ik heb een draadloze internet verbinding via een belkin USB adapter nou zij pasja dat bepaalde moederborden dat ondersteunden. Ik heb gekeken wat een bepaalt moederbord nu wel en niet bezit etc. maar hoe heet/kun je zien of een moederbord een draadloos netwerk ingebouwd heeft?

ps. voeding met bebuizing moeten er ook nog bij voor ik daar een opmerking voor krijg ik weet het. Dat doe ik als laatste.

Tenslotte heb ik nog een vraag over de cooler Bij de processor staat inc. cooler heb ik dan verder geen cooler nodig, of moet die er standaart nog bij?

Laatst bewerkt:
Dualcore heeft 2 processor kernen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar het moederbord (dat ik toevallig heb) P5K-E Wifi AP van Asus. Dat moederbord ondersteunt draadloos internet (vandaar de naam Wifi) Ik denk dat de prijs van die P5K wellicht niet interessant is voor jou, maar het gaat om het woord Wifi / WLan)
Als er staat incl. cooler, heb je idd. geen losse koeler nodig.

Laatst bewerkt:
ik moet voor een draadloos netwerk dus bij: Wlan chip etc. kijken of het moederbord dat ondersteund?

En over het wattage dat de pc nodig heeft in totaliteiit ale wattages van de apparaten opzoeken en bijelkaar optellen of is er een site voor?

En dat scheeld iig wel weer een cooler want die was inc.
Ik ga na mn toetsen morgen de rest samenstellen en dan even kijken hoe het met de laatste onderdelen zit. En dan kan ik het showen om te kijken of alles goed is etc.

iig erg bedankt.

ps. hardware.info ligt er tijdelijk uit dus kan ik even niet verder dat is wel balen maar kan gebeuren.

Laatst bewerkt:
Correct, simpelweg optellen, alleen da's niet zo simpel als het tellen van gloeilampjes in je huis. Van sommige apparaten zal het lastig zoeken worden. Beter is wellicht om een grote lijn aan te houden:
budget pc : voedingen van 250 tot 400 watt
midrange pc: voedingen van 400 tot 600 watt
highend pc: voedingen van 500 tot 1000 watt

Een strakke definitie tot tig cijfers achter de komma is niet te geven, maar ik denk dat bovenstaande een redelijke indicatie zou kunnen zijn.

Teneinde TS ook een beetje van achtergrondinformatie te voorzien, bij deze een verhandelingetje over voedingen gevonden (voor beginners) : Klik
Vooral ook het gedeelte onder : "het vermogen van een voeding" is bijzonder interessant. (Kan ook voor sommige topicbeantwoorders verhelderend werken ;) )

Laatst bewerkt:

Dit is hem geworden ben een poosje niet op het forum geweest maar hier het resultaat ik wil iedereen bedanken die me heeft geholpen ik heb er super veel aan gehad.

Groeten sucre.

idd en dat helemaal zelf samengestelt die man in de winkel had niks op aan te merken.
Ik ga nog voor een XP vista zou wel kunnen maar dat doe ik eerst niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan