Spyware Aanrader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijhelpenjou

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Ik gebruik nu Ad-Aware 2007- Maar wie kan mij een beter aanraden. Het moet wel een gratis zijn dus dat je er niet voor hoeft te betalen.

Alvast Bedankt

Die moet je ook lekker blijven gebruiken.
Daarnaast adviseer ik Spybot Search & Destroy en Spywareblaster.
Die drie noem ik wel eens het supertrio.

Juist

SpywareBlaster Gebruik ik al
En SpywareGuard ook + Ad-Aware en nu nog Spybot Vertraagt dat mijn computer niet??

Laatst bewerkt:
Ad-Aware en Spybot draaien niet resident, dus waarom zouden ze je pc vertragen?
(Die derde en vierde ken ik niet)

Die laatste misschien wel, die ken ik niet.
Maar Spybot S&D in ieder geval niet.
En sinds ik dit trio gebruik heb ik zelden tot nooit ergens meer last van.

Ad-Aware en Spybot draaien niet resident, dus waarom zouden ze je pc vertragen?
(Die derde en vierde ken ik niet)

Dat hangt er maar vanaf Pasja, als je Ad-Watch aanzet en TeaTimer dan draaien ze allebei in realtime, en dat vertraagt wel onnodig. Het is wel aan te raden om een van die twee aan te zetten (Ad-Watch zit alleen bij de Plus- en Pro-versies van Ad-Aware 2007, TeaTimer is gratis te gebruiken).
SpywareBlaster vertraagt daarentegen niet, omdat deze preventief werkt en niet in realtime werkt.

Correct, maar ik TS heeft 't over gratis versies (even los van TeaTimer -die ik niet ken-) en Ad-Aware -gratis- is een niet residente versie, net zoals Spybot S&D.

Laatst bewerkt:
Correct, maar ik TS heeft 't over gratis versies.

Spybot S&D is gratis, en kan in realtime werken, en er zijn nog meerdere gratis anti-spywareprogramma's (of trials) die in realtime kunnen werken, en als je er meerdere aanzet dan vertraagt dat wel de boel.

@ Wijhelpenjou
SpywareGuard is een prima programma, en een programma dat niet veel van je pc vraagt. Die samen met Spybot S&D + TeaTimer aan is niet te veel.

Beste Michael,

ik "loop" op de Helpmij al te lang mee om woordspelletjes te willen spelen; Spybot KAN dus resident werken, maar als je dat niet wil hoeft dat niet en DUS vertraagt het niet.
Ad-Aware min of meer zelfde verhaal. Topicstarter vraagt of de anti spyware progjes zuigen en dan is het antwoord nee, tenzij je dat zelf toestaat.

Laatst bewerkt:
Beste Michael,

ik "loop" op de Helpmij al te lang mee om woordspelletjes te willen spelen; Spybot KAN dus resisdent werken, maar als je dat niet wil hoeft dat niet en DUS vertraagt het niet.
Ad-Aware min of meer zelfde verhaal. Topicstarter vraagt of de anti spyware progjes zuigen en dan is het antwoord nee, tenzij je dat zelf toestaat.

Ik wil ook geen woordspelletjes spelen (ook ik loop daar al te lang voor mee), maar dat ''dus'' vind ik zelf niet helemaal juist. Maar dat maakt helemaal niet uit, laat maar zitten.

Laatst bewerkt:
Belangrijkste is dat topicstarter zijn antwoorden kan vinden in de postings en ik denk dat hij die nu wel kan vinden.

Wow

Een hele debat :P

SpywareBlaster en Spywareguard komen van de zelfde software uitgever

Een hele debat :P

SpywareBlaster en Spywareguard komen van de zelfde software uitgever

Klopt, maar zijn niet dezelfde programma's, ze werken allebei op een andere manier. SpywareBlaster is nieuwer, maar geen vervanger voor SpywareGuard.

spywareguard

Spywareguard geeft meldingen als er BHO dingen worden geinstaleerd of zo iets

Vertraging

Maar Dus Nu heb ik SpywareBlaster,Spywareguard,nod32,spybot search and destroy.

Nod32 die loop altijd als ik de computer opstart
Spywareguard Loopt oop als ik de computer opstart
TeaTimer van Spybot Search and Destroy loopt ook

(Ik heb ook Registry Fix dat gebruik ik om errors op te lossen weet iemand daar een betere van??)

(Het klopt toch als je, je computer in veilige modus uitvoert en dan gaat scannen dat je meer kans hebt dat virussen worden gevonden en worden verwijderd)

Laatst bewerkt:
Niet Realtime

Dat hangt er maar vanaf Pasja, als je Ad-Watch aanzet en TeaTimer dan draaien ze allebei in realtime, en dat vertraagt wel onnodig. Het is wel aan te raden om een van die twee aan te zetten (Ad-Watch zit alleen bij de Plus- en Pro-versies van Ad-Aware 2007, TeaTimer is gratis te gebruiken).
SpywareBlaster vertraagt daarentegen niet, omdat deze preventief werkt en niet in realtime werkt.

Maar als ze niet realtime werken hoe beschermen ze je dan eigenlijk??
Werken ze alleen waneer er een threat wordt gevonden???

Wijhelpenjou,

keep it simple............
ik heb de afgelopen 5 jaar slechts 2x mijn machine geformatteerd en dan niet omdat 'ie niet meer liep of zo, maar omdat ik weer eens een frisse install wilde hebben. In die 5 jaar heb ik nog nooit een anti spyware progje resident gehad.
WEL scande ik 1x per week mijn hele systeem op virussen en spyware. Qua spyware werden er dan wekelijks een stuk of 40 zogenaamde "privicay cookies" gevonden, maar nimmer "critical spyware".
Enne, ik kom op heel wat sites, óók ***warez*** sites. De enige antispysoftware die ik gebruik is Ad-Aware.
Ik heb verder ook geen abbo bij mijn provider voor een of andere beveilingstool / filter.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, mits je je systeem maar periodiek scant en opschoont.

Laatst bewerkt:
Met programma’s die niet realtime beschermen kun je alleen scannen, dus periodiek je systeem controleren, niet meer niet minder.

Maar als ze niet realtime werken hoe beschermen ze je dan eigenlijk??
Werken ze alleen waneer er een threat wordt gevonden???

Ze beschermen je ook helemaal niet, ze sporen spyware/malware alleen maar op, en ze vinden infecties tijdens het scannen, en niet als het programma niet aan het scannen is.

Lol

Maar ik spook meer uit dan alleen op win*& sites te gaan. Ik download van alles om te zien of ze goed zijn. Kijk de free versie van Ad-Aware beschermt je niet realtime.

Zelfs in een muziekje dat je download kan al iets zitten zoals virussen of spyware.
En als je er dan achterkomt is het mischien te laat (Voorkomen is beter dan genezen)

Maar is wel Knap van jou lol mijn computer zou dan mischien 10x al gecrasht zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan