• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optelsom gewerkte uren klopt niet in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaka1977

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
wat ik wil is het volgende:

ik werk met loonperiodes (avonden en nachten door elkaar) en daarom zou ik mijn uren per loonperiode willen bijhouden. door per dag begin- en eindtijden in te voeren krijg ik het aantal gewerkte uren per dag en uiteindelijk tel ik al deze uren bij elkaar op om het totaal aantal uren per periode te krijgen. het eerste is me aardig gelukt door gebruik te maken van deze formule: =24-(B2-C2)

maar wanneer ik alles bij elkaar optel (formule: =SOM(D2: D30) ) krijg ik een vreemd aantal uren (celeigenschappen: [h]:mm )

wat heb ik hier eigenlijk fout gedaan waardoor ik dit krijg? graag jullie hulp ik zal het waarderen :thumb: en aub geen ingewikkelde formules e.d want ik ben niet zo into excel en al helemaal niet into formules :( ik heb al verschillende oplossingen op het net uitgeprobeerd maar tevergeefs!

Voorbeeld:

---------------------B------------------C------------------D
---------------Begintijd----------Eindtijd------------Uren

1---------------23:00---------------7:00---------------8:00
2-----------------0:00---------------8:00---------------8:00
3-----------------0:00---------------9:15---------------9:15

34-----Totaal:-----------------------------------------16657:45

Hallo Kaka1977,

Zet de eigenschappen op Tijd en kies rechts voor de hoge uren 37:20.

Suc6, Wim

Veruit de meeste mensen werken niet met versie 2007.
Als je dus xls file plaatst is de kans dat je een antwoord krijgt groter.

En als je de bijlage gezipt gewoon (zoals bijna iedereen doet) toevoegd en niet via Rapidshare o.i.d krijg je nog meer reacties.

Kijk, daar kunnen we wat mee!
Maak van je functie in kolom D:
Code:
=1-(B2-C2)
Het getal 1 staat in Excel voor een dag van 24 uur. Het getal 24 staat daarom voor 24 dagen!

Richard

Code:
=(B2>C2)+C2-B2

Is vlgs mij beter want als begin en eindtijd dezelfde dag is gaat voorgaande oplossing in de fout.

Kijk, daar kunnen we wat mee!
Maak van je functie in kolom D:
Code:
=1-(B2-C2)
Het getal 1 staat in Excel voor een dag van 24 uur. Het getal 24 staat daarom voor 24 dagen!

Richard

I see :thumb: ik heb onderstaande formule ingevoerd en het werkt eindelijk :D jullie hulp wordt zeer gewardeerd :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan